Jeg mente "fikse" ikke uten hermetegn nei!!
Tankegangen du snakker om bygger ofte på dialektikk: tese, antitese, syntese
create a problem make a solution. tjen penger på det samtidig!
Printable View
Jeg mente "fikse" ikke uten hermetegn nei!!
Tankegangen du snakker om bygger ofte på dialektikk: tese, antitese, syntese
create a problem make a solution. tjen penger på det samtidig!
Men det er jo det man blir innprentet av myndigheten og helsekostbransjen. Alt som er merket med Light er kjempe sundt og godt! Ingen fett, ingen kalorier.
Virker som at du har "sett lyset"! :wink: Har jo også merket forskjell hos meg, etter at jeg begynte med alternativ kosthold. Både på humøret, og kroppen generelt. Så det har nok noe for seg, og tenke på helsa og hva man putter i kroppen.
Håper du får sangstemmen tilbake! http://www.cosgan.de/images/smilie/musik/c075.gif
Flott! Venter spent! :cool: Har kopiert oppskriften på teen din óg. kram1
Det var jo bra å høre. Kan hende jeg misforstod når du snakket om minde synging, men at det kommer seg.
Bra sagt, ja! :lol:
Jepp, det var det jeg mente. :) Men oversettelsen var ikke helt riktig! Skal være: Lag et problem, og tjen penger på det! :wink:
Eller: Create a problem, offer a solution, win their hearts :)
Neeei:eek: Og jeg som er så glad i reinsdyrskjøtt! Kan du forklare litt mer om dette??Sitat:
og reinkjøtt er godt bestrålt med plutonium.
Vel, tjernobyl spyde jo ut cesium 137 var det vel ? Ikke langt unna Plutonium...
Farlig fordi organismer tar feil av dette og calsium......
feks noe så uskyldig som Rimsopp tar opp dette - beitedyr får det i seg og må fores ned på høy før de slaktes.
De måles med geigerteller og når de er under myndighetenes bekerellkrav, så går hodet og edlere deler ender opp som biff på din tallerken.
Og ceisium har en halveringstid på noen tusen år.......
Var på bruktbutikk med familien i dag og der lå det en bok på et bord og ventet på meg. Før 389 kr, nå 20 kr. Den heter: UTSØKT Norske råvarer i verdensklasse.
Mye goodie mat i den og mye uten mel sukker og soya.
Kan du ha couscous? Ikke så norsk, men det er vel aspargesen de mener er norsk da.norsk1
Asparges med couscous
4 personer
serveres kald
500 g asparges (fersk vil jeg tro er best!)
1/2 chili
1/2 rødløk
1/2 ss revet sitronskall
300 g couscousgryn
salt og pepper
Skjær bort de nederste 2 cm av aspargesene og skrell noen cm oppover
Kok stenglene i lettsaltet vann i 4-5 min. avkjøl og del i mindre biter.
Kok couscous som anvist på pakken.
Skrell rødløken, rens chilien og hakk alt i småbiter
Bland alt inn i couscousen, tilsett sitronskall og la alt stå i minst en time.
Lyder himmelsk, men ikke gluten- eller karbofrit. Cous Cous er fremstillet af durumhvede, man også fremstiller alskens pasta af. Her er en, som anbefaler at erstatte cous cous med quinoa, men hvor godt den passer sammen med asparages ved jeg ikke. Der er også karber i quinoa, men vist nok ad den GI-lave type.
Jo, da Tjernobyl "gikk i lufta" ble radioaktiv nedfall spredt over store deler av Eurpa, men mest over nord-europa.
Sitat:
http://www.abcnyheter.no/node/74243:
Det var utmarksnæringene som virkelig ble rammet av Tsjernobyl-katastrofen i Norge. Store mengder sau og rein måtte slaktes sommeren og høsten 1986, uten at kjøttet kunne spises. Senere kom man i gang med nedforingstiltak for å unngå massiv nedslakting.
...
På grunn av vind- og nedbørsforholdene i tiden under og rett etter Tsjernobylulykken var Norge det landet i Vest-Europa som ble hardest rammet av radioaktivt nedfall. Spesielt deler av Buskerud, Oppland, Trøndelag og sørlige deler av Nordland fikk mye nedfall.
Nedfallet besto av ulike typer radioaktivt stoff, og på grunn av lang nedbrytning av cesium-137 finnes det fortsatt i norsk natur selv 22 år etter ulykken.
...