Sv: Kutte helt ut ved overdosering?
Med Levaxin er det slik at en doseøkning gjenspeiles i blodprøven etter 14 dager, men kroppen bruker den ikke til stoffskiftet før det er gått 3 uker.
Det er nok også sånn, at T4-nivået speiles av andre funksjoner i kroppen enn det deltar i. Derfor merker vi en doseøkning lenge før det er gått 3 uker.
Men, det kommer altså også en virkning etter 3 uker.
Tolmodige sjeler tar en måned av gangen - så nå får du se hvor tolmodig du er da :)
Sv: Kutte helt ut ved overdosering?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Med Levaxin er det slik at en doseøkning gjenspeiles i blodprøven etter 14 dager, men kroppen bruker den ikke til stoffskiftet før det er gått 3 uker.
Det er nok også sånn, at T4-nivået speiles av andre funksjoner i kroppen enn det deltar i. Derfor merker vi en doseøkning lenge før det er gått 3 uker.
Men, det kommer altså også en virkning etter 3 uker.
Tolmodige sjeler tar en måned av gangen - så nå får du se hvor tolmodig du er da :)
Ja nå får vi se.. tolmodighet på dette område spørs jo.. har flere begivenheter i des som er ganske krevende.. men det er en helg og en kveld.. ellers har jeg fri til nyttårsaften. (Driver mitt eget firma og skulle gjerne vært i form til 3 des...ler)
Jeg hørte på ei som sa jeg hadde hypersympt. å ba meg slutte med Levaxin. Det skulle jeg ikke gjort, skulle gjort som legen min pleier, trappe ned 25 mg pr dag... så nå fikk jeg smellen og sitter her på 6 tallet.
Trodde jeg hadde binyreprobl så jeg tenkte at levaxin ikke funket likevel, men det gjør det tydeligvis.
(Får alle svar 1 des, også på binyre, men fikk svar på Tsh, og T4 på tlf i går. Han sa også at jeg ligger i nedre siktet på alle prøver. Lavt på T3 også.
Blir spennende å få svar.. og ikke minst deilig. Da er det sikkert masse jeg kan utelukke. Har heldigvis ikke cøliaki, det har min mor. :D Så noen gode nyheter får man av og til :)
Nå en rolig avslappende hypo helg.. :D
God helg til dere også!!