Sv: Ikke min feil likevel :)
Siljenta, jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har også sklidd ut av arbeidslivet på grunn av "latskap".
Mitt råd til deg er at du bruker alle muligheter du har. Gi faren din tid til å tenke gjennom tingene og se de siste årene i et nytt lys. Fortell alle vennene dine om det du har oppdaget. Gjerne flere ganger, i små drypp. Og svelg for all del stoltheten din og gå til Nav. Få det du har krav på, ikke bare dagpenger. I første omgang kan du lese om Arbeid med bistand, de har brosjyrer liggende. Det er hele jobben deres å støtte deg slik at du kan komme ut i arbeid igjen, det er derfor de sitter der - for å hjelpe deg til å komme videre - i ditt eget tempo, etterhvert som du blir bedre. Pass på å gjøre det tydelig for dem at du vil bruke evnene dine. Vis at du har fått trua!
Og vær litt snillere med deg selv, ikke ta deg ut hele tiden. Det tar tid å lære det, tro meg.
PS: Jeg glemte forresten at du kan få støtte til å gjøre ferdig utdanningen din, hvis det kan bedre sjansene dine på arbeidsmarkedet. Og det gjør det jo. :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jerene
Siljenta, jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har også sklidd ut av arbeidslivet på grunn av "latskap".
Mitt råd til deg er at du bruker alle muligheter du har. Gi faren din tid til å tenke gjennom tingene og se de siste årene i et nytt lys. Fortell alle vennene dine om det du har oppdaget. Gjerne flere ganger, i små drypp. Og svelg for all del stoltheten din og gå til Nav. Få det du har krav på, ikke bare dagpenger. I første omgang kan du lese om Arbeid med bistand, de har brosjyrer liggende. Det er hele jobben deres å støtte deg slik at du kan komme ut i arbeid igjen, det er derfor de sitter der - for å hjelpe deg til å komme videre - i ditt eget tempo, etterhvert som du blir bedre. Pass på å gjøre det tydelig for dem at du vil bruke evnene dine. Vis at du har fått trua!
Og vær litt snillere med deg selv, ikke ta deg ut hele tiden. Det tar tid å lære det, tro meg.
PS: Jeg glemte forresten at du kan få støtte til å gjøre ferdig utdanningen din, hvis det kan bedre sjansene dine på arbeidsmarkedet. Og det gjør det jo. :)
Ja, jeg må nesten komme meg på NAV, å jeg skal det.. Skal til legen i morgen, så får se hva han sier.. Så starter jeg sikkert på medisinene iløpet av uka også. Tror det blir lettere for meg å komme meg på beina igjen hvis ikke økonomien er en stor bekymring hele tiden :)
vink11
Var som å høre om meg, når du snakket om skolen.
Har fått masse anmerkninger opp igjennom tiden. På barne- og ungdomskolen ble jeg sett på som problembarn, som alltid kom forseint, som aldri leste til prøvene, og som aldri gjorde leksene sine. Det ble mange foreldre samtaler, men alle konkluderte med at jeg var slem, lat og giddesløs ungdom. Til og med min morfar som jeg var så glad i, kalte meg for lat og udugelig. På videregående hadde jeg også problemer med å komme meg dit. Jeg var bestandig forsen til bussen, og måtte som regel løpe etter den. Prøvene gikk til h****, og ordenskarakterene like så.
Jeg prøvde å fortelle de på barne- og ungdomskolen at jeg hadde problemer. Men de klarte aldri å fange opp de rette trådene. Så da ble det til at jeg gikk ensom når det var friminutt ute.
Når du nå har fått rett diagnose, har du jo krav på hjelp. Både med forlenget prøvetid, og krav på enerom.
Jeg ble tidlig sosial klient. Siden jeg ikke klarte å jobbe. Har jo også levd på stipend og lån, noe som ikke er så veldig lurt. Men uten støtte i fra sosialen, hadde jeg aldri klart å overleve i dette samfunnet! Så takk og pris for at de finnes!! <3
Ønsker deg all godt, og lykke til videre på din ferd! kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siljenta
Jeg savner å komme meg ut i jobb igjen, men jeg skal ikke stresse med det! Kanskje få meg en deltidsstilling ellerno når jeg føler meg bedre? :)
Du kan også få en slags motivasjon lønn fra NAV sosial, hvis din kommune har det. Da kan du jobbe på en arbeidsplass, og samtidig få litt penger for det. Penger som blir gitt som ytelse til deg, og som du ikke betaler skatt av. Jeg har gått på en slik ordning i 3 år her i kommunen jeg bor i. ASVO har også en slik ordning, hvor de som enten er for syke til å jobbe, eller har på en eller annen måte, falt ut av det offentlige system, kan få jobb. Dette kan din lokale NAV kontor hjelpe deg med.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siljenta
Nei, men på hovedsiden som kommer opp når du kommer inn på siden, før du trykker "forum".. hvis du trykker på "home" (oppe ved kontrollpanel, blogger, felleskap, kalender osv) så ser du det på høyre side.. altså etter du har trykke "home" :P
Alle nye tråder blir samlet i en liten oversikt på forsiden, når du trykker på H-O-M-E. Så det er helt normalt! :)
Glemte foresten å ønske deg velkommen hit til oss! :cool: kram1
Jepp helgemann. Jeg skal prate litt med legen min om det i morgen jeg, så får vi ta det derfra.. Kan fortelle i morgen hvordan det gikk :)
Helgemann, trykk her.. https://www.stofskifteforum.dk/index.php
det er på høyresiden der jeg mente..
Takk for velkomsten :) hyggelig å være her! =D
Står ingenting om deg eller dine tråder på høyresiden...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
helgemann
Står ingenting om deg eller dine tråder på høyresiden...
Jovisst er det comp2
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siljenta
Nei, men på hovedsiden som kommer opp når du kommer inn på siden, før du trykker "forum".. hvis du trykker på "home" (oppe ved kontrollpanel, blogger, felleskap, kalender osv) så ser du det på høyre side.. altså etter du har trykke "home" :P
skrivi om dette før
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Jeg tror, at det nok fordi det er vigtigt, det du har skrevet om forummet. Som jeg læser det, har du (vist nok) meget levende beskrevet, hvad det egentlige formål med forummet er, så alle kan læse det. xx9
nenex:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Jovisst er det comp2
Ja, i kolonne 2 står denne tråden oppført, men ikke i kolonne 3, som er helt til høyre på skjermen! xx11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
helgemann
Ja, i kolonne 2 står denne tråden oppført, men ikke i kolonne 3, som er helt til høyre på skjermen! xx11
Joda - under passordgeneratoren. :D
Men du har kanskje lukket alle de sideelementene.