Sv: Erstatte t4 med ren t3 ?!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Nej, det er jo det, alle de stråler ...
Og kontrastvæske og ...åh.
Det er en enorm kattepine du befinder dig i, Nielsigne tro2 Og endda har du jo din egen, autoritetstro fader imellem dig og din mors bedste. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad i alverden mener lægerne at en CT-scanning kan vise, hvad en MR ikke gjorde. Det er mig en gåde, da MR til enhver tid viser mere end CT. Her bliver jeg noget paranoid og begynder at væve konspirationsteorier om, at din mor er blevet en forsøgskanin i et projekt jeg ikke kan gennemskue... Jeg ville, i hvert fald ikke tillade at en 70-årig skulle røntgenscannes med kontrast uden en 110% vandtæt medicinsk og LOVENDE BEDRING begrundelse.
Din kattepine fik mig til at samle lidt info om netop kontraststoffer (m.v.) her og det fremgår super-tydeligt, at kontraststofferne anvendt intravenøst kræver at patientens nyrer er velfungerende. Selv om din mor har ikke (?) en nyresygdom, er hendes nyrer "naturligt" svækkede af alder. Men det vil IKKE fremgå af nyreprøverne! De vil vise nyrefunktionen "indenfor normen". Det gør det hos gamle mennesker! Det kan du læse om i tråden Tag dig i agt for læger, når du bliver gammel! + en hel del mere om, hvor lidt vidende lægerne er om netop ældre menneskers metabolisme, selv hos de kernesunde ældre.
Det er sørme vigtigt, måske endda vigtigst af alt at erkende sin alder og at behovet for bruddet med autoritetstroen stiger ganske dramatisk jo ældre vi bliver. Ellers mister vi det eneste værn mod overbehandling vi har - vores egen sunde fornuft og den viden vi når at samle inden alderen gør det af med kræfterne til at modstå autoriteternes overgreb. :sad:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det er sørme vigtigt, måske endda vigtigst af alt at erkende sin alder og at behovet for bruddet med autoritetstroen stiger ganske dramatisk jo ældre vi bliver. Ellers mister vi det eneste værn mod overbehandling vi har - vores egen sunde fornuft og den viden vi når at samle inden alderen gør det af med kræfterne til at modstå autoriteternes overgreb. :sad:
Lige præcis, kære Anisa, og tak for din tråd med de mange oplysninger om skanninger! Med hensyn til lige min fars autoritetstro synes jeg egentlig ikke, den er så slem - han er ikke bange for at cutte et eller andet. Men min mor sidder nu og skal vælge mellem den her forbandede skanning og så mit løsningsforslag: En periode på thyroid, så maven og det stressede sind får det meget bedre, og så evt. nogle tarmskylninger og et ordentlig læs gode bakterier oveni! Jeg vil tage hende med til min orthomolekylære læge og så altså skaffe hende thyroid i det hele taget. Om hun så kan og vil kombinere med t4 fra Skanderborg, det ... den ting til den tid.
REDIGERET: Jeg mener jo også, at hvis overlægen her mener, det er så vigtigt for hende at få den CT-skanning, så kan hun jo få den, hvis det efter en periode på thyroid ikke viser sig, at hendes mave får det bedre. Jeg tror jo personligt ikke på, hun har brug for den; jeg mener jo, hun slet og ret er forgiftet af medicin, desuden under- /fejlbehandlet, da hun har gået med så ekstremt lavt t3 i mindst to-tre år.
Da hun fik Lio'en, fik hun ondt i maven, for der er laktose i - men trods det, faldt maven alligevel lidt til ro, hvilket er helt usædvanligt, når hun får noget som helst, hun ikke kan tåle. Og der er MEGET, hun ikke kan tåle.
Tak!
hjerte1 Nielsigne
De har jo sådan set tænkt sig at CT-skanne hele hendes krop!
Astma har hun i forvejen, og nældefeber er i forvejen en af de plager, hun rammes af, hvis hun udsættes for noget, hun ikke kan tåle. Jeg er yderst bekymret. Hvi hun ar mit barn og med samme konstitution, ville jeg vælge for hende, at det skulle udsættes, på med thyroid osv.
:| Nielsigne
Har lige læst noget, jeg må dele med jer.
Det er på ouh.dk, hjemmeside for Odense Universitetshospital. Her skriver man om behandling af hypothyreose følgende:
"Behandlingen består i livslang substitution med levothyroxin, med mindre der er mistanke om forbigående hypotyreose. Der startes ofte med en levothyroxin dosis, som kun giver partiel substitution. Hos yngre, raske voksne kan startdosis være 50 μg T4, som øges til 100 μg dagligt efter 2-3 uger. Justering af behandlingen kan foregå efter yderligere 4-6 uger afhængig af tilstanden og laboratorieværdier. Hos ældre, specielt ved tegn på iskæmisk hjertesygdom, er det hensigtsmæssigt at gå meget langsommere til værks, f.eks. 25 μg dagligt med successiv, langsom øgning af dosis. Ved sjældne tilfælde af allergi overfor levothyroxin kan benyttes liothyronin, som grundet den korte halveringstid skal gives i 3 daglige doser (100 μg levothyroxin svarer ca. til 30 μg liothyronin).(Min fremhævning) Teksten står her: http://www.ouh.dk/wm222160
Jeg forstår det ikke. Men sådan er der jo så meget. Jeg ser endnu en gang for mig, hvor uhyrligt meget, man selv skal have styr på for at kunne overleve at være patient. Og glæder mig igen over at have skiftet til thyroid.
comp2 Nielsigne