meget viktig poeng. Det er forøvrig mange tråder om høy puls herinne, uten at det har gitt meg så mange svar...men jeg vet at jeg ikke er alene...
Printable View
Glemte helt at jeg alt hadde laget en traad om dette fra foer :)
Jeg har vaaknet av hjertebank ogsaa, Blondie, slik som deg. En gang var den oppi nesten 140, helt uten videre, midt paa natten. Det har heldigvis ikke skjedd paa et par maaneder na.
Jeg ber stoffskiftelegen min sjekke binyrene mine, men tror hun overser det litt. Tror jeg skal presse ekstra mye paa det neste gang.
Blir faktisk ikke saa mye svimmel lenger som det jeg ble forrige gang jeg skrev denne posten. Naa og da. Kanskje det bedret seg etter levaxine? Pulsen er uansett skyhoey, og faar ofte ubehag i brystet. Legen mente det ikke var noe farlig, men.. ubehagelig er det jo uansett. Noen ganger tror jeg at jeg skal faa hjerteinnfarkt :S
Blodtrykket mitt varierer ogsaa noe. Det hoeyeste jeg har sett det paa var 120/80, men ofte har det vaert rundt 110/70, som jeg tror det fort kan falle litt fra til tider. Men sjeldnere naa om dagen. Kan vaere fordi jeg gaar paa ADD-medikamenter om dagen som forhoeyer blodtrykket noe? vet ikke.
De fleste i familien min har noe lavt blodtrykk i allefall, og flere har lavt stoffskifte, men jeg er den eneste med saa usedvanlig hoey puls. Hvis jeg bare gaar litt fort oeker den ogsaa fort til 130/140 selvom jeg ikke er sliten :/ men det blir man jo fortere da..
er det ogsaa vanlig aa bli mer varm/svette mer under fysisk aktivitet? uavhengig av kondisjon ser dette ut til aa ha oekt veldig de siste par aarene, at jeg svetter mye lettere enn vanlig.
Om denne svettingen har kommet etter at du begynte på levaxin så er det et tegn på at noe funker bedre. Mange av oss er så lite vant med å svette at vi lurer på det når det skjer. Men en frisk kropp i bevegelse svetter lett. Det er riktig. :)
Du har vel blitt undersøkt slik at det ikke er hjerteflimmer du har?
SVETTING - jeg begynte å svette da binyrene sa stopp...
Har vel uttrykt meg noe uklart. Min puls er egentlig helt grei i hvile (rundt 70), når jeg reiser meg å står stille, fordobles den til ca 130. Føles bedre å gå enn å stå. Lavt trykk 90/60 som ikke stiger særlig når jeg reiser meg.
Et vanlig EKG sier lite. For å utrede bedre kunne det vært tatt et belastnings EKG, samt en del andre undersøkelser.
Gunnda har helt rett i at det er riktig å utrede slikt. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er , men hjerteproblem oversees lett, særlig hos kvinner.
Binyrene er særlig viktig i forhold til hjerte i form av hormonet aldosteron, fordi aldosteron styrer elektrolytt balansen i blodet og hjertet er veldig avhengig av god elektrolyttbalanse.