Ikke helt enig.... 7-KETO er ikke noget pang-middel som en nervepille, der slår een i gulvet kort efter indtagelsen, eller en hovedpinetablet, som virker umiddelbart og virkningen er til at føle på næsten omgående. 7-KETO (som så meget andet "fysiologisk") bygges op til en bred effekt over tid, og ligeledes over tid vil effekten aftage efter ophør. Du kan kort sagt - ikke opnå nogen (særlig) viden om hvordan 7-KETO påvirker din fysiologi, ved at teste i 2 uger og holde en testpause i en uge. Vil man opnå en erfaring med et bestemt stof, er man pinedød nød til at overholde stoffets egne præmisser for den biologiske funktion. Hvis man ignorerer disse vilkår, vil erfaring (erhvervet op denne måde) blive ret så nytteløs, er jeg bange for.
Hvad skal du også bruge mere T4 til n`Finn? Eller trives du ikke med det høje T3?
I det hele taget er det altså ikke nogen vits i at diskutere dit T3 så længe du ikke ved hvor den ligger aktuelt, efter pænt lang tid på en reduceret (i forhold til før) dosering af Erfa og uden blodprøver til at kontrollere effekten af den reducerede medicindose. Personligt mener jeg, at jo lavere Erfa-dose, jo mere har man brug for det T3-stimulerende (f.eks.) 7-KETO.
Til din efterlysning af preparat som etter sigende skal øke frigjøringen av de frie T4 er kun det at sige (når du en gang får målt dine frie T4 og T3 værdier), at da din skjoldbruskkirtel (siger du) er død, er der ikke andre steder at tilføre T4 fra end fra tabletterne. Forudsat at din fine T4>T3 omdannelse skulle blive bekræftet - må årsagen til dit lave(?) T4 være, at det bliver omdannet til T3 og du kan derfor kun øge dit T4 ved at hæmme dit T3.
Dette findes "gode" præparater til, så "gode" at behandling med dem (for visse sygdomme) giver folk lavt stofskifte, som f.eks. det berømte lægemiddel mod hjertearythmi, deiodinase-hæmmeren Amiodarone. Næsten med det samme efter påbegyndelsen af "terapi" vil dit serum total T4 og FT4 stige og det vil stige med så meget som op til 40%. Få dage efter påbegyndelsen af Amiodarone-kur vil T3 falde til den lave ende af referenceområdet og der forbliver det, idet Amiodarone hæmmer omdannelse af T4 til T3.
Man kan opnå samme effekt ved at børste tænder i fluortandpasta + skylle munden i fluorholdigt mundskyl + tygge fluortabletter + drikke masser af sort te hver dag, idet fluor er også en potent deiodinase-hæmmer. Jeg er sikker på (!), at mange her på forummet og endnu flere gæster, i realiteten helt frivilligt slår deres egen deiodinase ihjel ved at hænge fast ved tandlægernes råd om at fortsætte med den satans fluorholdige tandpleje, hvorved deres T4>T3 omdannelsen (for)bliver hæmmet og de (for)bliver syge. Det kan hverken Levaxin eller Thyroid afhjælpe og selv om man øger og øger, vil det ikke nytte (nok).
Jeg tror ikke at du kan opnå et højere niveau af T4 uden samtidigt at måtte ofre dit T3 i processen, og da slet ikke såfremt din eneste kilde til thyroideahormoner er tabletter. Men ved du hvad n`Finn? Få dit FT4 og FT3 målt først. Før det sker vil enhver diskussion ende i så mange løse teorier, at Nielsigne (og andre?) bliver endnu mere usikker på, hvad er op og hvad er ned på 7-KETO.