Sv: stadig træt og svimmel, nedsætte dosis af Erfa?
Når du føler deg slik som du beskriver nå, skal du kun bedrive lett mosjon. Så øker du etterhvert som formen stiger. det er viktig å ikke presse seg, hverken på jobb, hjemme, sosialt eller på trening. Da motarbeider den helbredelsesprosessen i binyrene som du har satt i gang.
Jeg har gradvis økt pulstallet på treningen min. Jeg lar pulsen gå opp bare i intervaller. Jeg startet på 115-120 i puls da jeg orket å trene litt. Nå har jeg intervaller innimellom hvor jeg ligger tett oppunder 140. Men makspuls er det en stund til jeg skal forsøke meg på! Og når jeg trener, passer jeg på å ha hvilepauser innimellom. Jeg kjenner at det å bedrive moderat trening er viktig . Moderat trening er når du kan føre en samtale samtidig med at du trener.
For meg er det mer enn nok med en times variert trening nå. Men jeg regner med at jeg snart kan øke den tiden litt. Jeg kjenner at det er viktig å ikke presse meg hele tiden, men la økning i intensitet og puls komme naturlig. Da tror binyrene har det bra. Og en gåtur er jo også godt! Men jeg forstår at du lenger etter å løpe. Jeg lengtet etter å ro, å slå meg selv ned i støvlene, å løfte vekter. Kort sagt: å føle meg sterk og levende igjen! Men det kommer Honeyhob, vi må bare være tålmodige :p
Jeg er kommet mye lengre, og på kortere tid enn jeg trodde, da jeg var på det dårligste. Jeg er mye mer aktiv enn jeg trodde jeg skulle være for bare en måned siden. Så fatt mot! Du gjør de rette tingene for kroppen din kram1
Sv: stadig træt og svimmel, nedsætte dosis af Erfa?
Tak Ruth, det er dejligt at læse dine opløftende indlæg. Mellem jul og nytår kom jeg til at motionere alt for hårdt og jeg røg ned med et brag og har haft meget svært ved at komme op igen, og nu har jeg lige fået en forkølelse oveni, så mit energiniveau er lig 0 og mit håb for at blive rask er ikke hvad det har været.:sad:
Så det er dejligt at læse hvad du skriver, så er der forhåbentlig håb for mig forude også:)