Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Takk, Rufushjertflag1 Har forresten vært i ganske fin form i går og i dag. Kanskje det er Levaxinen som slår til, he he griner11
Har forresten begynt å innta 5 dl kokosmelk pluss 6 spiseskjeer med olivenolje om dagen, hvilket jeg merker gir veldig god energi. Drikker tre smoothier med dette pr dag.
Hei:-)
Fått blodprøvesvar mht mineraler osv, derav magnesium. For første gang har jeg falt utenfor nedre ref område, til tross for at jeg har spist mg tilskudd til den store gullmedaljen, samt fått dette intravenøst i en vitamin- mix ca 8 ganger. Er nå høy på D3, B12 og i midtre ref på andre mineraler. Jern går litt opp og ned, ligger stabilt rundt 40-70.
Men det er altså magnesium som er problemet. Og dette er jo så viktig mht binyrer/for å takle stress! Verdiene har gått merkbart ned (fra 0,79 til 0,69) etter at jeg kun begynte på Erfa. Er dette et tegn på at t3 forbruker magnesium tenker jeg...En annen ting som kan være årsak til nedgangen, er at jeg har byttet fra rent mg tilskudd til et mg/cal tilskudd. Wilson skriver jo at mg og cal ikke skal tas sammen...
Uansett, jeg har nå begynt å smøre meg med mg olje samt gått over til rent mg tilskudd. Vet det finnes mg i flytende form også- har noen erfaringer med at opptaket av dette er bedre?
Heia Berit
På facebook (hvis du er der) har de en egen side for D vitaminer og hun som administrerer denne har engasjert seg litt i magnesium også. Hun har lagt ut noen linker til ulike steder å kjøpe. Kanskje noen gode ideer der?
Hadde det akkurat på samme måte sist jeg var hos legen når det gjelder magnesium. Nivået hadde gradivs falt, og nå sist var jeg nedefor referanseområdet. Siden september har jeg brukt flytende magnesium chlorid fra Iherb: http://www.iherb.com/Allergy-Researc...6-ml/3446?at=0 Brukte fra før tabletter med magnesium citrat.
Er spent på om dette har hjulpet på nivåene mine. Tar det morgen og kveld og noen ganger midt på dagen om jeg husker det. Har legetime på Balder i morgen, men jeg tror faktisk ikke magnesuimnivået mitt ble testet i forkant av denne legetimen...? :sad: Så ikke sikkert jeg får svaret i morgen likevel. Må be om å få testet i tilfellet....
Takk for svar, dere.
Skal sjekke D3 siden på facebook og se etter tips.
Rufus; vi er altså i samme situasjon mht magnesium. Tror virkelig ikke det er så bra å være lav på dette....Hadde vært interessant å se om du hadde gått opp nå som du har tatt flytende tilskudd. Håper du poster her isåfall:-) Skal ta en runde på iherb nå.
Nivået mitt har faktisk gradvis steget siden første gang det ble målt i april. Derfor er det rart at det plutselig har sunket, og ikke bare litt men lavere enn det noengang har vært. Jeg har som sagt en mistanke om at det skyldes overgang til bare Erfa.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
Hei:-)
Fått blodprøvesvar mht mineraler osv, derav magnesium. For første gang har jeg falt utenfor nedre ref område, til tross for at jeg har spist mg tilskudd til den store gullmedaljen, samt fått dette intravenøst i en vitamin- mix ca 8 ganger.
Men det er altså magnesium som er problemet. Og dette er jo så viktig mht binyrer/for å takle stress! Verdiene har gått merkbart ned (fra 0,79 til 0,69) etter at jeg kun begynte på Erfa.
Dette er jo veldig interessant!! Men kjedelig for deg selvsagt. hjertflag1 Takk for at du poster dette! Stod faktisk med magnesiumboksen min i går kveld og fikk plutselig en innskytelse om at jeg burde ta mere enn to tabletter. Så jeg tok 4. griner11 Overtroisk som jeg er, er jeg nødt til å få fastlegen til å ta mg prøve av meg i morgen. :D Og hvertfall når jeg ser dette! Ja, kanskje dette er et problem hos oss "alle" som trapper opp på Erfa? Kanskje vi trenger mere enn andre også? Det er jo logisk på en måte.
Regner med at jeg forbruker magnesium kun på fastelge:wink:besøket mitt i morgen også. desp1
xx4
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Heia Berit
På facebook (hvis du er der) har de en egen side for D vitaminer og hun som administrerer denne har engasjert seg litt i magnesium også. Hun har lagt ut noen linker til ulike steder å kjøpe. Kanskje noen gode ideer der?
Er det denne du mener, Blondie?
Jeanette, angående blodprøvemåling av magnesium, så er visst ikke den helt 100% til å stole på. Den viser visst litt mindre enn det det er tilgjengelig, hadde en diskusjon med n'Finn om det
joda, en hyggelig en da.
Det er ikke så mye Mag. i blodet, det meste er jo levert, og hvis det har vært "levert" for lite gjennom mange år, hjelper det liksom ikke at en får et blodprøvesvar som er sånn nogenlunde.
Blodprøven gjenspeiler likevel ikke kroppens situasjon.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Er det
denne du mener, Blondie?
Nei, jeg mener den norske siden