-
Hvor mye trener du egentlig, om jeg kan spørre? Jeg har fått med meg at du trener 90min på sykkel hver dag, men gjør du mer også?
Helt ærlig er jeg litt misunnelig på alle dere treningsfantaster som orker sånt, her jeg sitter og er skikkelig flink sofapotet. :?
At det blir tvang er ikke greit, men en mellomting hadde vært ok.
*vente heeelt rolig på at noen få tvangsvibber sendes min vei. (bare litt, altså)*
-
Jeg har i det siste begynt og sykle til nesten 90 min hver dag uff det er lenge og trener som regel 3 ganger på et treningsenter der kan jeg løpe på løpebånd i 20 min nesten så går det i apparater og vekter og hjemme tar jeg mye situps og andre øvelser som kan gjøre hjemme da :)
Men det er for mye med den syklingen Jeg har fri fra all trening på Lørdag og Søndag rart he he men jeg klarer he he :) Da er det fri :) Men så er jo aldri jeg på en måte uthvilt og føler wow energi til og trene på mandag igjen.
Jeg har ikke trent på treningstudio 3 ganger denne uke men 1 igår så neste uke blir det nok 3 ganger i uka igjen men den syklingen Puuuuuuhii veldig mye mye :,(
-
NLP er spesielt bra mot tvangstanker, såvidt jeg har hørt. Det måtte da bli deilig å få litt mer tid til annet...
-
Hei jeg ville gjerne prøvd det jeg :) Men det finnes ingen her hvor jeg bor ivertfall står det bare disse stedene på sidene deres Bodø/Fauske, Tronheim, Strømmen, Porsgrunn, Stavanger :,(
Jeg bor i Moss jeg he he og det ser ikke ut til at det er noe her men jeg ville prøvd det da :)
KLEMZ
-
-
Hei Takker så mye for disse linkene jeg skal sjekke dette nærmere om dette er noe for meg :)
KLEMZ
-
Det er ganske mange alternative behandlere i Moss, har akkurat sett etter pga. noe annet. På altnett eller hva det heter står noen, men ikke NLP akkurat. Så etter pga. deg.
Men noen av terapeutene har også studert NLP kanskje. Ta en ringerunde? Det kan være at noen kan det også, bare det ikke står på Internett tenkte jeg. http://www.altnett.no men det fins en til slik side tror jeg hvor det kan stå mer.
http://www.alternativ.no/
Hva med TFT? det er en i Gamle Fredrikstad, men det er langt unna det og. Bra mot fobier og sånt. (folk blir kurert for skrekk for edderkopper eller flyskrekk ganske kjapt)
Fant noe mer: EFT http://www.alternativ.no/Nyheter/eft_fobi.html
-
Men hvor lurt er det for deg å begynne hos en NLP-praktiker når du allerede går i terapi hos en psykolog, Lilja?
("Hvem som helst" kan kalle seg NLP-praktiker etter et kurs som varer i 16 dager... så man har vel egentlig ingen garantier.)
http://www.nlpcenteret.no/?doc=21
-
Helt riktig, kris, men vi må jo bare stole på at ingen hopper på første og beste tilbud.
Jeg ville ringt rundt og slått av en prat, og funnet ut hvem som gjør best førsteinntrykk. Enkelte kan man jo skvise ut idet de har sagt "hallo" i luren (det lærte jeg en gang jeg måtte gi bort katten min, likte jeg ikke stemmen sa jeg tvert at hun alt var gitt bort...), andre kan man ta en lengre prat med og høre hvordan de tenker om saker og ting.
På en lett humoristisk vri type "jeg har anorexia og stoffskiftetrøbbel og tvangstrener heftig 5 dager i uken. Så nå har jeg tenkt å ta storrengjøring i toppetasjen - kan du hjelpe og i så fall hvordan?" vil de fleste fortelle villig vekk. Og da kjenner man om kjemien stemmer ganske fort. Og når den stemmer kan man forsøke å sjekke kvalifikasjonene før man tar første time.
I det minste verdt et forsøk.
-
For å være dønn ærlig her nå, blir jeg litt skremt av utviklingen i denne tråden. Det har flere ganger blitt understreket her på forumet at vi ikke skal anbefale endring i behandling eller medisinering når det gjelder noe såpass uskyldig som stoffskiftelidelser. Hva da med å anbefale endring i behandling for en som lider av en alvorlig - potensielt dødelig! - psykisk lidelse, og som kanskje ikke har styrke akkurat nå til å ta stilling til rådene som kommer her på en god nok måte? (Det kan faktisk ikke vi vite noe sikkert om...)
Lilja, jeg håper inderlig du vil diskutere dette med fastlegen eller psykologen din (helst begge) - FØR du eventuelt tar kontakt med noen alternativbehandlere...