Vil ønske deg god bedring Yvette.
Tenker selv på å få gjort noe med øynene, men må nok spare litt penger først.
Printable View
Vil ønske deg god bedring Yvette.
Tenker selv på å få gjort noe med øynene, men må nok spare litt penger først.
Takk for hilsen cat og nosy. :)
Dette går bra. Jeg er spent på foredraget i foreningen i april om øyeplager og stoffskifte...
Yvette ;)
Var jo til øyenlege for ikke så lenge siden. Vi snakket veldig mye om ulike øyeplager, og han visste at mye kunne følge med lavt stoffskifte og noe veldig utmattelse. Men han snakket ikke noe om fettansamlinger, enda vi var inne på dette med at jeg var så hoven rundt øynene. Hevelse, er det fett det da? Myxødem rundt øyene :shock: :wink: Hvor mye skal vi utsettes for?
God bedring, i alle fall :D Og håper du kan få refundert pengene fra trygdekontoret.
PS - nosy - din øyenlege kan da ikke ha så god peiling på stoffskifte-relaterte øyenproblemer, ser det ut til.
Hei Stina! :)Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Dette fettet kom ut gradvis mens han klippet og skjærte i øyelokkene. Han sa at det måtte komme av seg selv, så han ventet..og jobbet vekselvis med begge øynene...Han kalte det for fettprolaps. Jeg vet ikke om jeg fikk med meg så veldig mye, men han snakket om to sorter fett. Ett som skulle være der og ett som skulle bort...beklager at jeg ikke kan forklare det bedre.. :oops: ...men forklaringen på fettet var stoffskifteproblemer..iflg. ham...
Jeg skal ta stingene tirsdag og kommer til å spørre mer...Takk for hilsen! :wink:
Er det ikke to forskjellig e ting, den ene endokrin oftalmopati som er hovne fettavleiringer bak lynene pga antistoffene (Elaine Moore skriver en del om det)
og det andre fett over øynene? Eler er det overøynene det samme, bare at det er havnet over, heldigvis?
Elaine Moore om Thyroid Eye Disease (hvor man først merker tørre øyne, nosy):
http://www.elaine-moore.com/gravesdisease/
http://autoimmunedisease.suite101.com/a ... s__disease
Jeg vet virkelig ikke. Dette vet kanskje du bedre enn meg nora. Jeg fikk ingen diagnose. Søkte bare på fettprolaps fordi jeg husker han snakket om det, og jeg kjenner meg igjen i symptomene med trykk og press og tåkesyn og lysømfintlighet...osv...Jeg har aldri hørt dette ordet før han nevnte det.Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Har vært ille plaget med øynene i lang tid og det har bare forverret seg. Orker ikke ta det opp med fastlege. Derfor ble det slik...
Jeg erindrer litt etter hvert. Fettet låg ikke over øynene, men i øyekrokene mot nesen. Og han tok unna det fettet som kom frem av seg selv. "Det som ligger lenger bak må bare ligge. Det når jeg ikke til". Sa han. Altså: det vil kanskje si at der er mer, og at det krever mer kiriurgi?
Jeg får bare vente til denne rekonvalsenten er over. Ennå så er jeg hoven etter inngrepet. Har stingene og kjenner ikke helt om noe har blitt bedre. Iflg øyelegen skulle dråpene avhjelpe dette problemet noe og hindre dannelse av mer fett....i tillegg til å gi klarere syn...
Yvette :D
Jeg har kikket litt på linken til de øyendråpene du skal bruke. Jeg ser at de inneholder et konserveringsmiddel. Øyenlegen min sa at jeg skulle kjøpe øyendråper uten konserveringsmiddel på apoteket.
Hvorfor skal det være så mye uenighet blant leger?
Kan vi ikke få noen øyendråper på blå resept for dette? Det er jo både en kronisk sykdom som forårsaker det, og øyendråpene er jo anbefalt av spesialist.
Har kontaktet øyenlege i dag.
Øyendråper med konserveringsmiddel er ikke gunstig over lengre tid - sa han på forespørsel ;)
Og man kan visst ikke få øyendråper på blå resept.
Trekkes i fra på skatten. Sammen med resten av tingene på hvit resept, vitaminene på anbefaling fra legen med eller uten resept og den høye strømregningen fordi du fryser pga hypoen. 30% av årsforbruket er ganske vanlig å trekke ifra.Sitat:
Takk for tips Stina! Jeg skal ta det opp med ham når jeg kommer tilbake. Synes det er litt rart at han anbefaler disse hvis det er slik du sier..., men de lærde strides vel om dette også... :roll:Sitat:
Takk, baremei :D
Bare hyggelig, Yvette ;)