-
Lykke til hos psykologen.
Det er ikke så uvanlig å være frossen om morgenen. Jeg jobbet netter i mange år, og var alltid kald når morgenen kom.
Dette med at du er kald om kvelden, kan det ha med at du er trett å gjøre kanskje?
Ellers er vel temperaturen ute også lavest tidlig på morgenen og om kvelden.
Når det gjelder stoffskifte har jeg også frosset på grunn av det, men da var jeg frossen hele døgnet.
Varmt fotbad kan anbefales. Og varmemadrass i sengen. Ønsker meg det jeg.
-
jeg sover med 2 dyner og varmeflaske jeg.
Har erfaring med at hvis føttene er kalde ,så fryser hele kroppen.
Min nusselige rosa varmeflaske er jeg helt avhengi av.
-
Forskjell ?
Hva er forskjellen på Thyroxin og Levaxin ?
Hvorfor får noen Thyroxin og andre Levaxin hvordan vet legene at det er det beste ?
Og trenger alle som har lavt stoffskifte og ta tabletter ?
KLEMZ
-
Thyroxin og Levaxin er det samme. Levaxin er et nyere preparat og lages av et annet firma. Hvert firma har sitt navn på produktet , men innholdsstoffene er de samme.
Legen skal skrie ut det som er billigst dersom det er noen forskjell. Har intrykk av at de fleste bruker Levaxin nå.
Jeg vil tro at man trenger medisin om man har lavt stoffskifte, ellers ville i alle fall jeg ganske snart blir temmelig dårlig.
-
Er ikke Levaxin det samme som Thyroxin? Jeg fikk Thyroxin fremtil for noen år siden, og da jeg kom med resepten min på apoteket fikk jeg beskjed om at medisinen hadde skiftet navn til Levaxin. Siden da har reseptene fra samme legen hett Levaxin.
Pillene og etikettene på pilleboksene ser dessuten helt like ut, bare med forskjellig navn.
-
Jeg også fikk samme beskjed som sistnevnte - at det hadde byttet navn...
-
Takker da vet jeg det :)
Så leste jeg et sted at man skal jo ta en tablett hver dag det blir 7 i løpet av uken, men en dame følte hun en dag måtte ta 2 tabletter da blei det noen ganger 8 tabletter i løpet av uken. Hun synes det hjalp
Men kan vi gjøre sånn liksom ta en ekstra viss vi føler for det og tenk om man bli avhengig da og må ha 2 hver dag for og funke ?
Hvorfor tar vi kun 1 tablett med en bestemt dose ? Hva om vi aldri finner den dosen som funker best for meg da for eks og man aldri blir bedre eller blir alle bedre en gang ?
Og hvor lang tid må man vente før effekt og om ikke medisinene virker og legen ikke tror oss men setter oss på andre tabletter og vi blir ikke bedre av det? Føler noen ganger legen ikke kan nok at de setter oss på for eks da som jeg må ta Antideppresiva og vet ikke om jeg blir bedre av dem :,(
Jeg aner ikke noe jeg vet ikke hva som er i veien med meg vet ikke burde jeg øke dosen på dem eller be om og få lov trappe ned og slutte med dem for jeg kan det nå da jeg har brukt de så lenge som går ann for og trappe ned på Antidepressivan er det jeg snakker om.
Er mye sliten, ør, stressa, får panikk anfall inni mellom pusteproblemer og vil ikke bli sett på som lat så presser meg til ting som er utrolig slitsomt for meg :,( Jeg ser noen ganger ikke mening med livet er liksom på en måte negativ da men vil jo ikke være det men blir bare så dum.
Humøret er jo så svingete som det går ann at man blir jo sliten av det og ikke lett for min samboer ivertfall da man er som meg uff :,( Slitsomt menneske jeg er skammer meg over det og at jeg er meg Grusomt :,(
KLEMZ
-
Du skal ALDRI skamme deg over at du er du.!
Når det gjelder det med dosen så tror jeg at de fleste blir bedre, men at det også er en liten del som ikke blir det.
Du spør hvor lenge du bør vente? Det kommer vel an på den enkeltes tålmodighet, samt om du blir litt og litt bedre eller om det er på stedet hvil. Personlig satte jeg grensen på nesten 1 år, da hadde jeg ikke merket noen bedring. Da syns jeg det var nok. Andre er mer tålmodige og venter atskillig lengre.
Når det gjelder antidepressiva, mener jeg å ha lest her på forumet her at det ikke er bra, men det er vel ikke så lett å ikke bruke det heller, dersom depresjonsplagene den enkelte har skyldes andre ting enn stoffskiftet.
Selv valgte jeg å begynne med Armour og det ble redningen for meg, men behøver ikke være det for deg.
Dersom legen ikke tror på deg, ville jeg uten tvil skiftet lege.
Håper du får det bedre snart.
Stor klem
Cathrin
-
Takker for gode svar :) Setter stor pris på det :)
GODKLEMZ
-
Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du beskriver. Nå går jeg på antidepressiva fordi legen min ville det. Ikke fordi jeg var deprimert. Jeg sa ja for å prøve - alt for å slippe å være så sliten og "lat", men resultatet har så langt vært at jeg er mer sliten enn noensinne.
Jeg har hatt hypothyreose i 11 år, men har først nå forstått at det fortsatt kan være hypothyreosen som gjør meg så sliten. Jeg har lenge trodd det måtte være noe annet siden TSH-verdiene mine er innenfor normalen.
Mitt tips til deg er å skaffe deg så mye kunnskap om din egen diagnose som mulig. Få tak i alle prøver som er tatt og be om nye der du mangler informasjon. Du må vite mer enn legen din, slik er det i alle fall for meg.
Uansett må du skaffe deg tålmodighet og være villig til å være syk en stund før du blir fin igjen. Noen blir aldri fine igjen, men de langt fleste blir fine om de bare får riktig behandling har jeg lest. Jeg skal finne riktig behandling for meg. Du får finne den for deg. LYKKE TIL og VI SNAKKES! :)