Hei, og gratulerer som slanker!! Har prøvd aktivt å gå ned selv, men gikk kunn ned vann, aghhhhh...
Men måtte du bli mager!!! :D :D :D (hvertfall så mager som du ønsker!!!)
Printable View
Hei, og gratulerer som slanker!! Har prøvd aktivt å gå ned selv, men gikk kunn ned vann, aghhhhh...
Men måtte du bli mager!!! :D :D :D (hvertfall så mager som du ønsker!!!)
hvor mye er 10 g karbohydrater da om du skal måle ut det du spiser? Hva kan du f. eks spise i løpet av en dag uten å få i deg for mye?
Hvordan kan man stole på sin kropp da man har Lavt Stoffskifte? Hva som er trygt av det man spiser og om hvor mye man skal trene ?
Jeg har begynt trappe ned på trening idag og jammen det er ikke lett men det har vært for mye hard trening uff
Idag fikk jeg vite at en Tante av meg også sliter med stoffskifte problemer og kansje jeg har arvet det da :,( Uff jeg er redd redd føler meg ikke trygg på denne sykdommen kan den gjøre meg til et monster og jeg vil dø for jeg orker ikke at jeg skal blir annerledes uff
Jeg føler meg uttrygg da jeg har Lavt Stoffskifte snufs jeg vil ikke være det :,(
Skjønner at du sliter.
Imidlertid så tror jeg at det er h jelp å få for de aller fleste av oss det er bare det at det tar så forbasket lang tid og at enkelte leger er veldig opphengt i hvordan blodprøvesvarene er og ikke i hvordan pas har det.
Selv gikk jeg ikke ned i vekt før medisinene begynte å virke så hvor mye en må trene og hva en skal spise er jeg usikker på men sunn mat og trening som en liker f. eks gå en tur hver dag om du liker det må jo være bra uansett.
Ellers så er denne sykdommen desverre arvelig ja.
:D Takker for svar. Nei legen føler jeg bryr seg ikke noe om meg for henne er jeg bare deppa og må ikke være det og så er jeg kansje det men er mest det at jeg er sliten men det er jo ikke lov og være men gal er lov det er nesten det man får stemplet og at man må få piller og nesten innlegges men er jo bare forbanna SLITEN men men. Så jeg er sånn at jeg ikke tør og be om og få komme til legen jeg lenger prøve holde meg unna :,(
Lilja, du trenger jo en liten økning i dosen, din TSH er 2-noe og skal ned til 1. Du må jo før eller siden spørre legen om dette.
Vekten din er perfekt for en som er 163 cm med dine 52 kg. En normal slank jente med den høyden ville vel veid 55 kg.
Hei jeg må vell prate med legen før eller siden :) Jeg burde kansje ha økning på medisinen men hun har sagt det er bra og har ikke nevnt noe om og øke dosen hm rart vet ikke hvorfor men :)
Det hender jo at legene venter på at man skal si noe selv.
Det er mulig at hun var opptatt av annet hos deg enn stoffskifteprøvene og siden laboratoriet ikke flagget prøvene, gjorde hun ikke noe mer.
Men når man tar levaxin, da må man ha litt andre tall. TSH må ihvertall ned til 1 og så ser man om det hjalp. Ft4 må ihvertfall i øvre halvdel men først må man få TSH til 1.
Bare spør legen om det ikke er på tide med en økning av dosen.
Normalvekt for ei jente på 163 er 60,4 kg ;)Sitat:
Vekten din er perfekt for en som er 163 cm med dine 52 kg. En normal slank jente med den høyden ville vel veid 55 kg.
Idag trente jeg mindre igjen så håper jeg klare og trene mindre resten det er bedre da selv om redseln er større men men :)
Jeg har fått ont i hue i de siste dagene jeg vet ikke om jeg brygger på noe eller hva det er også ont i halsen og kinna som jeg hadde da jeg hadde bihulebetennelse.
Svetter mye siler assa om jeg bare sitter i sofaen er jo varmt inne her men he he :)
Og jeg klarte idag og gud hvor lang tid det tok jeg klarte ringe legen og bestille time så da får jeg høre om min dose på Levaxin om jeg bør øke den eller den bør bli mindre jeg kan jo ingenting om det så må jo spørre og håper han hjelper da det er jo ikke sikkert
Er så mye jeg vil spørre om det og få en undersøkelse av halsen ultralyd
Så om kneet mitt om jeg har gikt i den ennå men er det for mye for leger om man spør om mye forskjelligt da jeg har timen egentlig for bare bihulebetennelse ? Har jeg rett spørre om alt annet jeg lurer på i den tiden føler meg så dust :,(
Influensa?
Klart du har rett til å spørre legen om alt du vil Lilja. Det er jo det som er lurt - så du bør skrive opp alt sammen så du husker det.
Ofte så kan det hjelpe legen, så skriv opp - eller ned - eller ettersom :)
Kansje influensa men vet ikke he he :) Det føles som noe er på vei :,(
Takker Finn jeg skal skrive på en lapp jeg hva jeg ska spørre om blir en liste det da ;)
KLEMZ
Hei da jeg spiser noe så begynner det og boble her og der inne kroppen er det for at kroppen tar til seg alt den får og hva skjer da legger det seg på kroppen med en gang ?
Jeg trener masse men vekta står bom stille eller noen gram opp og ned. Vil bare litt ned jeg men hvorfor vil ikke kroppen min hva er galt ?
GODHELGKOOOOOOZ fra Lilja :)
Kanskje du rett og slett har den vekten du skal ha?
Da er det ikke så lett å gå ned i vekt. Til mer overflødig en har desto lettere er det. Da raser det av. Du har kanskje ikke noe i det hele tatt.
Hæ? :shock:Sitat:
Opprinnelig skrevet av cat
det stemmer det faktisk..., men vi som er her inne har nok problemer helt fra det første grammet som sakl av....Sitat:
Opprinnelig skrevet av kris
jeg prøver å ta av de 17 kiloene jeg har for mye og sliter skikkelig :( jeg går ned 100g i uken..., men hei, det er jo rett veg da!
jeg tipper på at du spiser feil, enten for mye eller for lite.
om du spiser mindre enn ca 800kcal mindre i døgnet enn kroppen din forbruker, vil den gå på sparebluss. da stopper vekta fullstendig opp. :(
om du trener mye, må du spise mer. :wink:
har du forresten målt deg?
visste du at muskler veier dobbelt så mye som fett? dvs at du kan veie ganske mye mer om du er muskuløs enn om du er slakk og se like yynn ut, aldså ha de samme målene?
målbåndet er et mye bedre redskap enn vekta når man slanker seg og trener.
har du meldt deg inn her forresten?
https://www.vektklubben.no
du får masse tips og hjelp til å føre opp det du spiser og det blir lettere å holde kontroll på hva og hvor mye man spiser.
lykke til med et sunnere liv!
Nå ble jeg faktisk ørlitte grann provosert her... Hva vet du om hvordan jeg spiser, eller hvor sunt eller usunt jeg lever - egentlig?Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lissa
Jeg prøvde bare å lage et lite morsomt poeng utav akkurat det du skriver aller først i innlegget ditt; for oss som hører til i denne kategorien (denne tråden ligger faktisk i kategorien "Lavt stoffskifte") er det som regel ikke så mye som ett gram som "raser av" - uansett hva vi gjør eller ikke gjør, og uansett om vi er litt eller mye overvektig...
jeg aner ikke hva du spiser jeg? hva mener du?'Sitat:
Opprinnelig skrevet av kris
jeg prøvde å gi et generellt råd til "Lija"....
og det var ikke jeg som skrev første innlegg.... :(
nå ble jeg bare lei meg... :(
Ahh - da skjønner jeg. :D
Du burde markert at du gikk over til å svare Lilja, for når du siterer noe en annen har skrevet er det jo den personen du skriver til (og i dette tilfellet var det meg, derfor oppfattet jeg hele innlegget som det var skrevet til meg).
Hadde du skrevet
ville jeg ikke reagert i det hele tatt på det du skrev. Dum misforståelse, beklager.Sitat:
Lilja; jeg tipper på at du spiser feil, enten for mye eller for lite.
(osv. osv.)
greitt! undskyldningen godtatt! :D
Hi-hi :D Lett å misforstå ;)
Når det gjelder Lilja og vekt, så går jeg litt sterkt ut her. Lilja, vi har hatt noen runder på dette før vi, og jeg tror tiden nå er inne til at vi ikke snakker mer med deg om vekt, og at du heller ikke spør oss. Grunnen til dette er jo at du har anoreksia og at det kanskje kan virke oppmuntrende for deg til å "holde liv i" denne lidelsen, eller hva jeg skal kalle det. Jeg vet at vi alle har ansvar for oss selv, osv. osv. Men det kan da ikke være noen vits i å diskutere vekt med Lilja hvis det kan være skadelig for henne? Jeg vet jo ingenting med sikkerhet. Har bare lest og hørt og sånn og sånn, men jeg leita opp litt på nettet nå i alle fall.
http://groups.msn.com/spiseforstyrrelse ... kapet.msnwSitat:
det er f.o.m i dag 05.09-2002 ikke lov til å skrive inn
om vekt eller kalorier i tall (heller ikke med bokstaver som
seksti osv). grunnen til dette er at noen medlemmer kan føle
at dette er triggende. kun i spesielle tilfeller vil det være lov
til å skrive inn om vekt i tall,og det må da søkes til lederen av
fellesskapet.
http://www.iks.no/sf_skade.htmSitat:
De vanligste dødsårsakene er selvmord, hjertestans og underernæring.
http://www.lommelegen.no/art/art2207.aspSitat:
Motstand mot å opprettholde normal vekt i forhold til alder og høyde som resulterer i 15 % vekttap under forventet normalvekt.
Intens frykt for fedme eller for å legge på seg, selv ved undervekt.
De fleste begynner å sulte for å gå ned i vekt, men mange opplever etter hvert at de ikke klarer å spise; fanget av selve situasjonen spiser de stadig mindre. De mister kontrollen. Det kan skje en forvrenging av kroppsbildet. Man ser ikke lenger realistisk hvor tynn man er, men kan derimot se seg selv som tykk og stor.
En som har anoreksi tenker på mat og kalorier nesten hele tiden. Ã… sulte er et dramatisk forsøk på å undertrykke det å ha menneskelige behov overhodet, enten det gjelder mat eller andre menneskers omsorg. Vi kan tenke oss at på et ubevisst plan fryktes avvisningen om man gir uttrykk for sine behov og følelser. Mange opplever en følelse av å være sterkere enn andre, fordi de klarer å kontrollere behovene (mens friske folk gir etter for sine lyster og innfall!). Ã… presse kroppen ned i vekt kan også være et desperat forsøk på å "bli sett".
Lilja - GI SLIPP! På anoreksiaen.
Jeg kan ikke annet enn støtte deg på dette. Kloke ord, Stina.
Oj her var det mange svar men til min store overaskelse idag hadde jeg gått litt ned mer enn jeg burde ja ja Men jeg er som mange sier har Anorexia og kan ikke høre på alt om slanking. En ting jeg teller ikke kalorier for jeg kan ikke tall og tror jeg nok spiser for lite enn jeg burde men jeg spiser jo og nekter meg ikke alt :) Psykologen sier jeg er flink ;)
Er nok Trening som er mest sykt nå for mye men tar dager fri også så jeg står på :)
Så takker for svar selv om jeg kan ikke høre på alt som blir sakt om gjør det og det så det følger jeg ikke for har man Anorexia som meg trenger jeg ikke slanke råd. Jeg spiser sunt og passer på :) Og er nok litt redd mye ennå men står på :)
FIN FIN HELG TIL DERE ALLE :) Jeg har en god dag med besøk og alt :)
Her ser det ut til å være mye positivt, Lilja.
Fortsett i den banen. Hold hodet kaldt og hjertet varmt ;)
Takker for det Stina snill du :) Jeg står på vettu :) GODKOOOOOOOOOOZ
Idag klarte jeg sette sykkeln bort etter 40 min og det håper jeg klare men var det ekkelt gråt jeg ja men jeg kom over det :) Så kjenner jeg at jeg er ikke så utbrent men redd er man :)
Så jeg klarer a :O)
KLEMZ
Det er bra, Lilja.
Du er jo nødt...
Og så er det ut på kjøkkenet for å finne seg noe sunn mat ;)
Har noen her erfaring med slankemiddelet "Reduxin"? Er blitt litt nysgjerrig på dette som, vitenskapelig bevist, skal blokkere kalori-inntaket... og gjøre oss slanke og smekre...... :lol:
Tilsynelatende er det et "vidundermiddel" for oss som vil ta av noen kilo... :shock:
Må innrømme at jeg har veeeeldig lyst til å prøve, da :wink:
Hmmm...virket ikke på meg... :evil:
Hei :)
Hvorfor ikke prøve Shine sin natural glykemic index balance. Dere finner dem på nettet. shineclub.com
Har gått ned i vekt etter at jeg begynte med dem. :D
Fortsatt god påske. :)
vurderte også reduxin litt i all desperasjon, men det er jo en "kopi" av reductil som er et skikkelig slankemiddel for sterkt overvektige og er reseptbelagt.
så allerede der ble jeg skeptisk, er jo litt drøyt å kopiere navnet i så stor grad......
googlet det og fikk igrunnen bare negative artikler opp.
det er vel en grunn til at mat og trening er en evig formular, og ikke piller:)
Er det flere som har forsøkt Shine sin natural glykemic index balance, og hva koster den?
Takk for nyittig info :D
Det er nok kosthold og trim som gjelder, da..... Det er bare så forbaska vanskelig å få de kiloene av på den måten :wink:
Her kan det jo handles uten resept, men det betyr ikke at jeg har anbefaler det :wink:
http://www.lillepille.com/showproducts.asp?catid=65
Når det gjelder Shine sin Natural Glykemic Index Balance så har jeg spist en boks. Tror ikke det hjalp noe særlig....selv om jeg er stor fan av Shine sine produkter. Har brukt de leeenge.....
Enig med isa1. Mat og trening, og - bra medisinert!
Hei :)
En boks vil si 1 måned og det er alt for kort tid. Begynte å merke vektnedgang etter at jeg hadde brukt de i nesten 2 mnd. :shock: Merker også at jeg nå kan unne meg noe "godt" av og til uten at vekta går opp. :wink:
Supert sussi!! :D
Jeg har reklamert for Shine sine produkter siden jeg kom på forumet for 2 1/2 år siden! Jeg innbiller meg at de har hjulpet meg veldig - sånn generelt. Jeg spiser MYE av det altså....
Akkurat denne gav jeg opp....kanskje for tidlig...
Men dere... ;)
Hvor mye koster en slik boks, og hvor lenge bør man gå på det før man kan avgjøre om det har noen virkning på akkurat meg, f.eks.? Er det to måneder, kanskje? Er det piller eller pulver?
Hvis dere har det lett tilgjengelig, gidder dere å legge inn en link til selve produktet?
Linker, men du får sikkerhetsadvarsel. Den har vært der bestandig og har ikke laget trøbbel for meg noensinne:
https://www.shineclub.no/webshop/produc ... lance.aspx
Du må klikke på "Fortsett"...og ha is i magen... :wink: Tuller. Det går fint...
Kopierer:
Produktinformasjon
1027 Natural glykemic index balance
180 kapsler
KjøpFordeler Brukerveiledning Ingredienser Natural glykemic index balance er basert på bioaktive peptider som er små protein fragmenter som normalt produseres i fordøyelsen, ved hjelp av fermeteringsprosesser og enzymprosesser. Marine-peptider og Whey/ Myse-peptider m.fl. er i forskning tilsatt ulike næringsmidler for å redusere GI-indexen. Det ble tilsatt kun 1-2 prosent med peptider i mat med høy GI-index, og man oppnådde meget gode resultater der man kunne se over en halvering av GI-indexen på flere av disse matvarene. Ref. Fra Dept. Of Food Science & Human Nutrition University of Illinois. Alle proteiner må spaltes i fordøyelsen til peptider før disse kan bli absorbert. Disse peptidene kan øke opptaket av aminiosyrer som proline og leucine, og samtidig har disse peptidene vist seg å ha en insulinlignende effekt som har stor betydning for diabetespasienter. Insulinproduksjonen stimuleres og samtidig påvirkes insulinreseptorene. Det betyr at personer med insulinresistens/ inneffektivt insulin som er begynnelsen til type 2 diabetes kan få en positiv effekt av denne behandlingen.
Glykemisk index balance har gjennom kliniske studier og forskning verden over vist meget gode egenskaper som:
*Balansering av blodsukker
*Rekonvalesensmiddel for sportsfolk
*Øket dannelse av gammaglobulin
Koster kr 179 + frakt og omkostninger.