jeg fikk rett og slett beskjed om at jeg ikke var ønsket lenger og fikk beskjed om at jeg skulle ta mine 3 mnd oppsigelsestid og slutte...Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
det er nå engang sånn at når man studerer har man INGEN rettigheter :evil:
jeg jobbet som avløser ved siden av at jeg tok opp artium de 2 årene etter jeg fikk denne forbanna sykdommen... jeg ble dårligere og dårligere og Thyroxin-natrium tabletten jeg fikk hjalp ikke noe, den stoppet utviklingen, men jeg ble ikke bedre :(
resultatet var at jeg forsov meg, både til morgen og kveldskiftet ( ikke sånn voldsommt, men jeg var stadig vekk litt sen...) jeg var også fryktelig sliten og det var sikkert ganger jeg sopte fjøset for dårlig fordi jeg ikke klarte å løfte kosten :(
som sagt så studerte jeg (vgs) og fikk beskjed av trygdekontoret at jeg måtte velge mellom å fortsette å jobbe eller slutte. jeg kunne jo søke om attføring....
attføring gir 60% av inntekt og for meg som tjente 7000,- i mnd ville familien min gått konk. jeg måtte velge mellom å jobbe eller gå på skole og valgte skolen og helsa. jobben mestret jeg ikke i det hele tatt og sykemeldt fra den fikk jeg ikke lov å være, da måtte jeg kuttet studiene...
det er forferdelig urettferdig, for om man har 2 betalte jobber kan man godt være sykemeldt fra den ene og fortsette i den andre...
dette er ovwer 5 år siden og jeg har ikke hatt jobb i mellomtiden, skjønner ikke hvordan jeg skal tørre å ut i jobb igjen, men det må jeg, og snart.... bør få meg en jobb nå til sommeren, men jeg er livredd.
livredd for å spørre om jobb (det har jeg aldri gjort før)
livredd for at jeg ikke skal mestre jobben
livredd for å møte min forrige arbeidsgiver på min nye jobb...
er i det hele tatt redd for dette og det kan jeg nok skylde på måten den forrige jobben sluttet på :cry:
jjeg har fått tatt en bachelor i naturforvaltning i mellomtiden da og holder på med en master, så jeg har gjort noe, men jobbe - det gruer jeg meg til....