jeg er litt redd legen min skal bli skremt av så lav temp og kanskje ta meg av Armour..
han gjør kanskje ikke annet enn og måle puls og trykk...
de siste dagene nå har jeg ligget på 35,2 rundt der...så det er jo bedre enn 33 ihvertfall;)
Printable View
jeg er litt redd legen min skal bli skremt av så lav temp og kanskje ta meg av Armour..
han gjør kanskje ikke annet enn og måle puls og trykk...
de siste dagene nå har jeg ligget på 35,2 rundt der...så det er jo bedre enn 33 ihvertfall;)
I mitt tilfelle var det Armour som hjalp - men ikke før nå i det siste ukene. Det vil vel si at en må ha nok av det før det virker.
Du tar jo ganske lave doser enda så du kan vel ikke vente resultater før du kommer opp i dose.
Nå har jeg gått på armour i ca 2 uker...jeg tar 1/2 grain(30mg)jeg kjenner meg så stiv og støl i kroppen jeg kan forklare det på den måten...har noen hatt noe av det samme...???!!
Og vekten øker og hva må grunnlaget være for og spørre legen om xenical??noen som går på dette eller vet noe om det?
Fortvilet
Xenical er dyrt. Det er noen her som fortalte at det ikke hjalp henne noe mens hun var undermedisinert, først når hun kom opp i riktig dose.
nora
Jeg blir også svært stiv og støl på for lav dose, og jeg tror det er ganske vanlig. Forrige svaret mitt ble litt kort. Det jeg ville si var at Armour hjalp på kroppstemperaturen. Det gjorde ikke Levaxin.
Nå svinger kroppstemperaturen mellom 36,4 og 36,6 og det er vel tet oppunder "normalen".
At jeg hadde 36,1 i årevis ble helt neglisjert av legene, men det er da vel viktig for kroppens evne til å ta infeksjoner og slikt.
Etter to - tre uker begynner det jo å skje noe, men min erfaring er at det varer ikke lenge før du da må øke dosen. Øker du nå, vil du ikke kjenne noe resultat av dette før om 2-3 uker.
Jeg syns egentlig at vi må lære oss hvordan dette virker - både på godt og vondt. Egen erfaring kan være smertelig, men den er ikke dødlig, og det er egentlig den eneste lærdom.
det er bare det at det tar litt tid også da alba.
Xenical er ment brukt dersom du har en BMI på 30 eller mer, i kombinasjon med kalorifattig diett. Xenical er således ingen erstatning for tradisjonell slankekur, men et supplement.Sitat:
Opprinnelig skrevet av alba
Virkemekanismen er at fettopptaket i tarmen reduseres. Trolig er det dette som er årsak til de noe udelikate bivirkningene som kan oppstå.
Et konkurrerende produkt er Reductil. Den virker apetittsenkende.
Du må gjerne spørre din lege om du bør få disse pillene. Vær imidlertid obs på at du ikke får disse på blå resept. Produktene er patenterte, så de koster mye.
er kanksje litt utolmodig...men skal nok vente med økningen..
er så fortvilet når jeg ikke er bra og ser hva det gjør med meg opg mine nermeste
http://www.toucher.cc/phpBB2/images/smiles/kos.gifSitat:
Opprinnelig skrevet av alba
Der kjenner jeg meg godt igjen, ja... Jeg har hatt pappaen til MK her i helgen, og på lørdag ble jeg kjempedårlig med intense muskel- og leddsmerter som bare ble verre på søndag. Jeg skulle egentlig gjøre masse i helgen, og hadde bl.a. lovet MKs pappa å hjelpe ham å handle klær - men det klarte jeg ikke. Jeg måtte rett og slett stenge meg inne på badet og gråte en halvtime på søndag formiddag, for jeg syns det er så ufattelig trist at den sterke, friske kroppen min er forsvunnet...! :(
folk blir lei av og høre hvorfor jeg ikke orker og slike ting...
var i selskap i helgen og der var det en dame som spurte meg hvorfor jeg ikke jobbet...jeg fortalte som sant var at jeg har et enormt søvnbehov på ca 12 timer og er ukonsentrert osv...
Hun kikket strengt på meg og sa: puh det er det hjernen din tror,det er bare og si til seg selv at det er bare og komme seg opp om morgnen og begynne og gjøre ting...
ble så lei meg at jeg dro hjem :oops: .....Greit nok at jeg ikke skal gi opp eller sitte og vente til alt blir bra MEN kroppen lystrer ikke...
blir spennende og øke armour om 1 uke :D
Det er flust med ubeteksomme personer og det er ikke alltid man skal overse dem ! Si i fra !
Likevel syns jeg en bør kunne tåle mer fra folk enn fra leger og andre spesialister som behandler spørsmål som du blir direkte berørt av. Jeg forlanger ikke at de skal vite akkurat hvordan JEG har det, men de bør jaggu vite mye om det generelle, og også ta hensyn til det når de vurderer oss.
Hvordan vet vi om feks. en anke har tatt tilbørlige hensyn ?
oi hvor jeg er glad...
på en uforklarlig måte føler jeg med "bedre"...eller kanskje jeg føler det går riktig vei med meg...
har gått 3 uker på 30 mg armour og skal nå ta 60 i 2 uker før jeg går over til 90...er dette for kjapp økning?
nevnte til legen min at min kroppstemp ligger på mellom 34-36 og har også vært nede i 33 noen ganger også...han sa bare at :jaja det tyder jo på at noe er på sparebluss...er det helt ok og ha så lav temp??skjeldent jeg er helt oppe i 36..NB:føler meg ikke dårlig
:D :D :D
Jeg tror en slik økning går bra for deg. Og hvis ikke, så går du bare ned til den dosen du hadde, og følger den noen uker til. Det er så bra å høre at du føler deg bedre!
Det var slik for meg også, bedringen snek seg inn på meg sakte, sakte. Helt utrolig å sitte nå 8 mnd etter start med Armour og sammenligne. Nå er det forskjell!
Jeg er forøvrig på 135 mg Armour nå. Tror jeg ikke skal så mye høyere opp. Jeg vil be legen om nye prøver snart. Men ser først og fremst på hvordan jeg har det.
Jeg tror også det går bra. I pakningsvedlegget anbefales økning på 15hver 14.dag. Dette er beregnet på Amerikanske forhold (ikke å bli saksøkt og sånn) så det er et forsiktig anslag. Hvis du kan bruke min erfaring, så er den at du tåler rask økning til å begynne med og mindre når du nærmer deg idealdosen. Jeg har også den erfaringen at man kan ha nytte av å vente noen dager om en merker små overdosesymptomer. De går over. Det er sikkert litt forskjellig, men jeg får små hypersymptomer i en ukes tid omtrent 2uker etter en økning.
Jeg er kommet opp i 180mG nå og skal måle om 2uker. Da trur jeg at jeg er i mål og tiden må gjøre resten.
legen min fikk litt"øynene"opp da jeg sa at jeg har gått opp ca 20 kg på et år...og jeg lurte på om jeg noen gang ville få samme forbrenning som jeg har hatt tidligere...
det virket som om det var det utslagsgivende for doseøkning og videre økning...jeg sa som sagt at jeg følte meg litt bedre på armour...
rart han ikke ville øke dosen på levaxin når jeg ikke følte meg bra i det hele tatt selv om prøvene var bra....snodig lege:)
men jeg ser lyset i tunnellen:)JOHO
nå har jeg økt til 90mg med Armour...Vidunderlig... :P
men har bare tatt 90mg i kasnkje 4 dager nå...før var det 60mg...når burde jeg merke om de 90mg er bra eller ikke om dere forstår hva jeg ,mener..
Jeg sover fortsatt en del men til en forandring er jeg "opplagt" når jge våkner...trener ca2(helst3) dager i uken......Gleder meg til og komme til legen igjen for og "trøkke det i t....." hans :roll:
På blodprøvene når jeg gikk på 30 mg var visst verdiene mine litt lave så blir artig og se hvordan det er blitt nå...hehe
HAPPY GIRL :P :P :P :P :P :P :wink:
Så flott! Godt å høre sånne solskinnshistorier! :D
Høres helt supert ut dette. Vi trenger flere slike historier - jeg trur desverre at potensialet er stort !
Jeg hører til dem som fikk et nytt liv med Armour - men legen er ikke fornøyd med blodprøvene. TSH blei fort null og fritt T4 er fortsatt helt i nedre enden.
Det blåsser jeg i for jeg har det helt fint med det !
Det er alltid noen som har fritt T4 helt nede på nedre enden på Armour og har det helt fint med det.
Viser antageligvis at reseptorene dine har vært tette lenge, at du derfor må ha den aktive formen, som er T3...
T4 kan ikke brukes eller opptas uten T3, derfor klarte du ikke å bruke den T4 du tok før tror jeg.
(leste artikler om T3 og reseptorene)
nora
Jeg har og vært inne på at det må være noe slikt. Kanskje det tar tid før det retter seg, jeg har jo ikke hatt full dose så lenge egentlig.
Og frasen "helt fint" kommer jo fra en som ikke veit hva det er !
Det jeg mener er at jeg aldri har funka så bra som nå.
Hvor bra det er å være "helt fint" er sikkert individuellt.
Leverte det jeg printa ut om det danske pulveret til Apoteket men fikk ikke snakket med provisoren.
Melder om det senere.
ja nå er jeg oppe i 2 grain Armour...folkens...jeg har begynnt og jogge!!!! 8) jeg har aldri jogget i hele mitt liv...orker ikke altfor lenge,er tungt og jogge med 90 kg:)hehe trener 2 ganger i uken..
har søkt skole og kommet inn der...litt bekymret for konsentrasjonen min...noe jeg kan gjære med dette???
Jeg begynner og bli menneske igjen...jeg er bare så lykkelig:)
JIPPI...og STÅ PÅ ALLE SAMMEN :D
Så fint for deg! :D Balder-klinikken på deg også?? Spent fordi jeg har time der snart selv.
Åååå, det hørtes deiligt ut ! Ble nesten litt misunnelig nå.... :oops:
Hvis formen er bedre, så blir sikkert konsentrasjonen bedre etterhvert også :-)
Gleder meg til jeg har vært på Balder og forhåpentligvis har fått armour jeg også.
hmm, meg som gjest over her.... :oops:
Hallo ja:)
neida har ikke vært på balderklinikken,men om jeg ikke hadde hatt en litt samarbeisvillig lege så hadde jeg nok tatt turen dit ja:)
Jeg får bare sette alle kluter til når det gjelder skolen...kunne jo ikke fortsette med min gamle jobb med turnus,dag,kveld og natt arbeid...det var ikke bra for denna kroppen ihvertfall....
jeg er ihvertfall overlykkelig for at jeg har fått armour :) TJOHO
Jeg trodde ikke jeg ville juble for ca et år siden...så jeg har krabbet meg til dit jeg er nå...jaggu tar det tid men alt ordner seg :P
Så flott at du har det bedre! Jeg hadde det flott og aktivt forrige uke, eller til helgen sa det stopp igjen, og enda er jeg forferdelig slapp og sliten. Ser ut som om når man har gode perioder så overanstrenger jeg meg slik at jeg blir dødssliten etterpå *sukk* Noe skal det no alltid være. Håper virkelig ditt holder!
Min er faring med Armour er at konsentrasjonen blir bedre og bedre.
Tatjana - også student :D
Så flott! :D
Får bare mer og mer lyst til å prøve Armour jeg også! Men jeg vet ikke om jeg orker å begynne med en ny "krangling" med legen.. Må jo gjøre det før eller siden uansett, må bare samle meg sammen nok papirer om Armour å ta med til legen, han har sikkert ikke hørt om det engang..
Hallo folkens..håper alle har hatt en fin ferie...
Før ferien var jeg på "topp"armouren virket supert,og humøret steg:)
Så fikk vi vann i kjelleren...skal ikke mye til før man raser ned i "kjelleren"med humøret...men men det kan jeg leve med :P
Det jeg lurer på er om noen har noe godt forslag til meg ang det at jeg sover min 1o timer...helst rundt 12 timer..der er det beste...men nå skal jeg begynne på skolen og da kan jeg ikke legge meg kl 19.00 om kvelden
Noen som har noen lure forslag?
Er du sikker på at dosen din har virket lenge nok ? Kanskje den ikke er høy nok ?
Tror søvnbildet er noe som er veldig forskjellig på oss. Jeg har det slik at jeg sov veldig mye når dosen var lav. Så ble den litt høy og da sov jeg plutselig for lite.
Hvordan er det med dere ?
Jeg sover på tabletter så jeg vet ikke om jeg er meningsberettiget. Men jeg må ha innsovingstabletter + Sarotex/Tolvon (skifter litt). Disse er egentlig anti-depressiva, men jeg er ikke depressiv. Likvel sover jeg bedre når disse ligger "i bunnen" når jeg først sovner da. Tar også Melatonin. Huff dette ser ut som en skikkelig coctail, men er helt nødvendig for å sove. Jeg har et elendig søvnmønster. Våkner hver natt og ligger lenge før jeg sovner igjen. Men da kan jeg sove LENGE om ingen forstyrrer meg :) har slitt veldig mye i arbeidslivet pga dette.
Søvnproblemer har jeg hatt å lenge jeg kan huske, men etter hypothyreose, dvs de siste årene, så trenger jeg mye mer søvn for å fungere. Kjedelig da jeg føler mye av dagen er borte. Men altså dette er med sovemedisiner så... :( lei av dette da.
Kikket igjen på innlegget ditt alba. Du etterlyser gode råd. Sorry at jeg bare skriver hvordan JEG sover. :oops: Ingen gode råd altså. Håper du finner ut av det.
Jeg har gått på 90 mg en stund,prøvde meg på 120 men etter en ukes tid kom hjertebanken,men jeg kommer nok til og prøve senere igjen...
Har problemer med og sovne og får ikke noe for dette...slitsomt men når jeg sovner sover jeg så mange timer.
er på 3 halsbetennelsen nå og det er tøft og ikke få den søvnen jeg "MÅ" ha...hehe altså 10-12 timer:)folk uten lavt stoffskifte steiler når jeg forteller dette...men det har jo vært værre da :)
hva er Melatonin...resept?
Du skriver du har gått på 90mG - men ikke av hva ? Glemsk du å ?
Melatonin er hjernes eget "sovestøv". Finnes å få kjøpt i tablettform og kan virke hvis det er mangel på dette som er årsaken.
Halsbetennelser og infeksjoner er vanlige blandt oss. Også dette : http://www.astrazeneca.no/sykdommer/...hormonell.html