Stoffskifte og tobakksrøyking
Hei
Bare litt nyskjerrig. Jeg tror tobakksrøyk og alle de tusenvis av giftige stoffene i den kan føre til mange diffuse sykdommer. Ville ikke være utenkelig at det ville påvirke funksjonen også i stoffskiftet.
Jeg lurer derfor på .... er det mange her som røyker eller har røkt ?
S
stoffskifte og røyking???
sitter igjen å lurer. (Er stort sett det jeg gjør) Jeg begynnte å røyke i 13 års alderen. Røykte helt frem til 2000, da klarte jeg endelig å slutte og det var igrunnen veldig enkelt. mye enklere enn jeg trodde. Ble veldig urolig og stressa. De på jobben kalte meg "hyper". fikk unna meg veldig mye på en arbeidsdag. Så sa det PANG........ ble dårligere og dårligere og fikk etter en stund diagnosen hypothyrose. Var sykemeldt litt over et år. kom da gradvis tilbake i jobb og synes alt stort sett gikk greit. Så i fjor høst begynnte jeg å røyke igjen. Det var like enkelt å begynne igjen som det var å slutte :lol: så har jeg igjen sluttet og PANG.... så ble jeg dårligere.... Tåler jeg ikke å slutte å røyke eller :?: :?: :?: :?: :?: :?:
nei kan ikke skrive mere nå. skal på jobb og må ikke bruke opp kreftene mine på pcn.
Slutte å røyke-hvordan påvirker det stoffskifte?
Jeg har bestemt meg for å slutte å røyke. Kan røykeslutt påvirke stoffskifte? HAr tenkt litt på dette og lurer på om det er noen som vet noe om det er noe jeg skla være obs på?
Ha en fin sommerdag alle sammen :)
Røyking og stoffskifte hvor mye senkes tabl.dosen eller TSH
Er det noen i forumet som har erfaring med hvor mye man må senke tablettdosen med Levaxin når man slutter å røyke? Eller hvor mye TSH synker når man slutter å røyke?