Hei Lasse.
Jo, jeg sier at jeg syns det er for svak progressjon i dosetilpassingen. Framgang ja, men det går for sakte.
De anbefalinger jeg har sett, går på at dette bør skje så hurtig som mulig. Altså så hurtig man tåler.
Oppgitt TSH sier jo også at det går for sakte med økningen.
Flere oppgir en regel som å øke med 25µg hver måned når dosen er under 100 og halvparten (12,5µg) når den er over 100. Men må jo tas som et utgangspunkt.
Det er også slik at TSH kan forårsake at det dannes mer antistoffer, og slik sett en fordel å få denne så lav som mulig.
Dette sagt uten at jeg husker din diagnose.
Går ut fra at behandling er igangsatt uten tegn til kjertelbetennelse siden du ikke har overvettig med antistoffer. Og det hører nok til de mer sjeldne.
Har du TRAS ?
Blodprøvesvar på B12 og ferritin er viktige å ha mye av når stoffskiftet er lavt, så mål dem.
Kolesterol, homocystein og flere prøver som egentlig tas i andre sammenheng er også gunstige å ta, for disse viser jo bedre hvor fornøyd kroppen er med stoffskiftet.
Selen, som nevnes er kjent for gunstig virkning på antistoffer og at det ingår i dannelsen av det enzym som omdanner T4 til T3.
Opp til 200mg/dag er det ikke innsigelser mot.
D-vitamin er jo særs viktig. Mål OH-25 om du vil, men det er nok lavt, så ta D3. Du skriver at du tar litt tran og en pille. Vet du hvor mange mikrogram ?
Er du ikke av de ivrigste solbadere må du nok over 50µg/dag.
Vitaminet er gunstig for slike situasjoner du er mitt oppe i.