Ja eller kjøp ido-form på apoteket. Jeg kaster opp av penicilin om jeg ikke tar ido-form samtideig...
Printable View
Ja eller kjøp ido-form på apoteket. Jeg kaster opp av penicilin om jeg ikke tar ido-form samtideig...
Er uvell av tablettene jeg pencillin assa Uff håper ikke jeg må være sånn vælver i magen UFF
Kjøp IDO Form Lilja. De er ikke så dyre og reseptfrie :D
Jeg hadde barne leddigt da jeg var liten men nå er det ingen som følger det opp om jeg fremdeles har det :,( Legen sa da jeg var 18 år at jeg kom ikke til og vokse det av meg. Men jeg har vært bedre i lang lang stund uten medisiner og uten og operere som jeg gjorde da jeg var liten. Nu har jeg begynt og kjenne smerter i det kneet igjen som ligner på det samme som da jeg var mindre men hvordan få legen til og forstå da om man vil vite om det er leddgikt ennå?
Og har leddgikt og Lavt stoffskifte noen sammenheng?
Unnskyld rare spørsmåla mine jeg vet :,)
Det kan ha en sammenheng på den måte at begge gjerne er autoimmune sykdommer, og en sykdom av det slaget øker sjansene for å få en annen.
Jeg har bechterews, en betennelses-revmatisme, som er autoimmun, men ikke-autoimmun stoffskiftesykdom.
Min erfaring er at revmatismen blir betydelig bedre av riktig stoffskiftebehandling, men borte er den slettes ikke. *knekke seg opp av stolen*
Jeg vet ikke om det gjelder leddgikt, men for min del er den aller beste medisinen å trene. Mye. Og riktig. Og manuell fysioterapi. Vanlig fysioterapi er for pingler og hjelper ikke en døyt annet enn der og da. Manuell er vondt og tøft og slår luften ut av meg, men veldig nyttig.
Uff det hørtes ikke godt ut det du hadde :,( Håper du har det bra for det og kommer deg igjennom dagene :)
Jeg trener jo en del fikk beskjed jeg trener nok for mye assa 3 dager i uka er ikke for mye men tia jeg bruker er for lenge og da sliter jeg meg ut og trening er ikke gøy. Håper klare bruke mindre tid på det og bli flinkere til og roe meg ned og kan føle meg trygg :) Er nok litt eller en del URO inni meg :)
Jeg har veldig vondt under ribbeina da jeg løper det er grusomt vondt jeg vet ikke hva det er og blir redd. Så stopper ikke jeg da det er så vondt at jeg nesten dør jeg bare fortsetter :,( Jeg er redd men samtidig vil jeg plage meg sånn for jeg føler det fortjener jeg.
Huff da! Det høres ikke bra ut. Jeg vet ikke hva dette kan være, men jeg kan ikke tenke meg at det er noen god ide å fortsette å løpe når det gjør så vondt! Og at du fortjener det? Hvorfor i all verden fortjener du å ha det vondt?
Nei det er ikke godt men jeg fortsetter for det selv om jeg er redd. Jeg bare synes jeg fortjener ha det vondt men vet jeg burde ikke gjøre sånt heller være god med meg selv, så er det og få til det da :)
Nu er det bak ribbeina borte smerten men på venstre side er det vondt da jeg tar oppå noen ribbein og kjennes som sår noen som vet om hva det kan være ? Viss man har brekt ribbein gjør vell det sinnsykt vondt? Jeg har vondt da eg tar på det og kjennes ut som sår eller et stort blåmerke for og beskrive smerten da viss man tar på et blåmerke det er jo vondt. Men utenpå synes det ikke noe , prøver og ta på ribbeinet og det gjør så ont og mange ganger jeg ikke klarer og gå uten og holde på den siden det er ont :,( Mye vas her nu men håper noen vet :)
Jeg tror at man kan ha både brist og brudd på ribbbeina uten at det gjør sinnsykt vondt. Har du falt eller fått et slag e.l. i det siste?
Kontakt legen hvis du er bekymret.
Hei
Jeg har ikke fått slag eller detti. Men på trenings senteret tar jeg et vri apparat for siden av magen. Den kansje det kan være men kan man få brudd på det apparatet ? Lurer tuuuuuuusen takk for svar :)
Kraftige muskelforstrekninger kan også gjøre veldig vondt. Jeg ringte en gang etter sykebil fordi en mann hadde så store smerter i brystet at han ikke klarte å reise seg opp. Det viste seg å være muskelstrekk (etter bæring av noe tungt).
Det kan jo være at du har tatt litt hardt i på treningsstudio :D
Nu har e bandasje på der var på apoteket og kjøpte :) Nu ska e bort og trene og om det blir værre får e se da men håper ikke det da :) GODKOZ
Hei jeg har ont i ribbeina igjen og da jeg trykker langt nede på venstre side er det ont nedre magen. Kansje noe med tarmene ikke vet jeg :,( Lurer på man får ikke vondt i ribbeina av Levaxin noen bivirkning?
Så jeg veldig tørr under foten det blir hvitt og jeg smør meg under der og det hjelper noen som vet hva det kommer av?
Høres rart ut det jeg spør om uff :,(
Klemz
Jeg får vondt der, og hadde dette hele tia mens jeg brukte Levaxin. Det var det første symptomet som forsvant når jeg gikk over til Armour.
I sommer prøvde jeg å blande inn 25µG Levaxin i Armourdosen - og da kom dette igjen - og forsvant da jeg slutta å blande inn Levaxin.
Men jeg må betale Armouren selv - det har trygderetten bestemt.
Sådaså.
Hei og takker for svar. Det er ikke noe godt og gå rundt og ha vondt i ribbeina og magen på grunn av Levaxin viss det er det da.
Finnes det ikke annen medisin vi kan ta som er bedre og legen kan skrive ut ? Ska te legen imårra men vet ikke hva jeg skal si de tar meg ikke seriøst :,(
Det er jo denne armouren som n'finn nevner da!Sitat:
Finnes det ikke annen medisin vi kan ta som er bedre og legen kan skrive ut ?
Du kan jo foreslå det for legen din i morra. Det er ikke sikkert du får det, men så skjønner han iallfall at du er seriøs. Lykke til!
Takker for svar for nevne det men om det er noe håp jeg får det tror jeg ikke :)
Jeg får mer og mer ont i brystet eller hjerte kaller jeg det da men men , det er vondt til tider. Det er noen ganger da jeg er for stressa eller gråter og da jeg sitter stille det kommer.
Så har jeg en stor kul eller hva det kan kalles det buler ut på ryggen og den er litt blå , legen har sett på det før men så det sku bare være sånn men samboern min synes og det er rart jeg og uff ekkelt :,( Det er ryggraden mitt i ryggen vanskligt forklare det buler litt ut en kul på en måte kansje er det vanlig gudene vet he he :)
Smertene du kjenner i brystet kan være muskelsmerter. Du kan prøve å ta litt på deg selv rundt der og se om det er vont.
Kulen i ryggen vet jeg ikke hva er, men legen burde vel kunne forklare for deg hva det er?
Ved både angst og depresjon kan man slite med brystsmerter. Eller i perioder da man er ekstra stresset. Det er fort gjort å fokusere for mye på smerter her, vi blir redde/engstelige, men du har kanskje nevnt det for legen din før? Uansett; pass på å strekk ut mye og bruk avslappningsteknikker- det kan hjelpe deg :)
Jeg lurer på hva det er som gjør at det bobler inni armen eller ved kneea mine.
Det skjedde nå med armen og det er ekkelt kjenne det bobler eller hva jeg skal si hører det ikke men kjenner det.
Det i kneet kan jeg kjenne om natta da og bobler det der lenge ekkelt hva kan det være ?
KLEMZ
Kan det være små rykninger/dirringer i musklene du har? Kan du f. eks se det utvendig?
Opplevd en del det samme.
Både i arm og foten.
Det er vel et av utallige rare stoff skifte symptom
Hei kan ikke se det utenpå eller har jo ikke sett da det holder på for det er ekkelt de kan føles store og de boblene inni der he he :)
Mye rart jeg opplever hm
Hei Inatt hadde jeg det ekkelt ikke mye søvn da :,(
Jeg sov men hadde så vond i brystet jeg kunne ikke trekke inn helt pusten for da gjør det så vond jeg sier det er i hjerte men kansje er det ikke det men utrolig vondt. De gangene det kommer kjennes det liksom akutt at da må jeg være forsiktig ikke trekke inn pusten helt inn for da gjør det så vondt vondt at jeg tør ikke så da må jeg puste veldig lett uff vanskligt og forklare dette :,(
Er det andre som har kjent sånn smerte ?
Jeg hadde mye dette da jeg var mindre også og har sagt det ofte til legen men de hører liksom ikke på det og det er vondt da det er jo grusomt vondt og de kan da vell sjekke det ut orntli :,(
GOD UKE KOS :)
Er voksesmerter dette Lilja - snart blir du stor ? hihi
Spøk til side, jeg hadde slike før jeg fikk diagnosen, men har ikke hatt det etterpå tror jeg. Legen beroliget meg å sa at det var ganske vanlige smerter som mange har.
He he ja kansje jeg vokser he he :) Rar er jeg ivertfall :)
En lege sa til meg en gang at det kunne være muskelsmerter men er det Enormt vondt og må man være forsiktig med og puste.
Jeg synes det er vondt da det holder på og for noen år tilbake kunne denne smerten vare i 45 min og da puste så svakt for trekker jeg hardt inn pust da så gjør det så vondt i hjerte :,(
Kan man få det viss man stresser for jeg er stress menneske :) Og kan til tider gråte og så jeg nesten dør det gjør så vondt og da får jeg ikke puste heller og da og kan det med hjerte komme eller noen dager etterpå for at jeg har gråti sånn.
Jeg tror det går greit og bruke 125 mg med Levaxin jeg er ikke noe dårligere av det nå :)
KLEMZ
Enten har du muskelsmerter som følge av stress og angst, eller du har det samme pga overdosering.
Begge varianter gir samme type smerter, og mange før deg har trodd at de dør hvert øyeblikk som helst av hjerteinfarkt.
En slektning hadde slike smerter i ungdommen, og det bar rett inn med ambulanse ved flere anledninger. Men det var "bare" stress, også sett i ettertid.
:lol:
Har hørt at det kalles for nervesmerter. Man kan liksom ikke trekke pusten dypt for da blir det verre. Helt ufarlige saker. Var mye plaget med det da jeg var UNG!!! hehe. :D
Hei ja det er kansje muskelsmerter, fikk litt idag da jeg trente også stresser for mye så er nok ikke vente
Jeg burde føyd til: hvis smertene kommer av overdosering betyr det at hjertet faktisk sliter, og er slett ikke til å spøke med.
Det er dønn alvorlig!
Ja det er hardt for hjertet å være overdosert!!!!!!!!
Oki kan være overdosert også men hvordan merke det ? Og hvordan vite at det er tifellet ? Når jeg ikke vet og kansje ikke legen hva gjør man da ? HM
Du er jo bare nødt til å snakke med legen din, og slike smerter skal undersøkes uansett antatt årsak.
Du kan også dra på legevakten når smertene er ille.
Ja det kan jeg jo men jeg vil ikke virke som sånn Hypokonder eller hva det heter :)
Kansje er det hjerte som sier ifra du stresser for mye du er for redd du er alt på en gang og så kommer det, rart jeg ikke har dødt da egentlig sånn som jeg har holdt på, sier ofte en dag orker ikke mitt hjerte mer for den sier ifra tror jeg men jeg hører ikke på den da.
Har vondt i armene og skuldrene kjennes ut som de detter av på en måte eller de orker ikke være armer :,( Jeg har ikke løftet noe tungt :,( Føles litt som noe spiser på de og på en måte vet det er rart men det er noe muffins ja :) Det gjør vondt og lene armene imot noe det føles sårt :,(
Det har vart i noen dager nå og synes det blir værre noen andre som har kjent dette og aner hva det kommer av ?
kan du ha fått senebetennelse i skuldrene?
det føles på en måte sånn...
om det er det er enesteløsning total avlastning noen dager. om det ikke hjelper er vel kortisonbehandling en mulighet, men det er ofte å begynne på en ond sirkel der man må ha oftere og oftere kortisonsprøyter.
aner ikke om det kan være noe annet?
Synes også det kan virke som en senebetennelse, eller det kan også være en låsing i nakken.
Se om du kommer like langt med å se til sides på begge sider. (over skuldra) Ofte slår en låsning til slik at en ikke klarer dette like godt til begge sider. Med meg gjør det utslag på èn side når det er låsning og da er det kun kiropraktor og smertelindring som hjelper.
Vær obs på å ikke belaste - også statisk belastning som f.eks. å jobbe med data, strikking etc.
God bedring ;-)