Men du er ihvertfall ute å går en tur, trim er bra :lol:
Printable View
Men du er ihvertfall ute å går en tur, trim er bra :lol:
Synes dere ser svært så lykkelige ut begge to! Hvordan får du inn alle disse smilyene forresten Stina?? :roll: (Litt utenfor tema). :oops:
http://www.cheesebuerger.de/images/s...frech/p041.gif
Smiley'ene???? http://www.cheesebuerger.de/images/s...frech/p010.gif http://www.cheesebuerger.de/images/s...frech/p026.gif http://www.cheesebuerger.de/images/s...frech/p036.gif
Æhmmmm.... Jo........ Det forholder seg vel slik.......... at jeg har fulgt linken her inne fra.......... fra noen andres gøye smileys............. og så havnet jeg jo i Smiley-heaven http://www.cheesebuerger.de/images/midi/engel/d040.gif
Var mektig stolt av meg selv, ny på slike forum som jeg er.
Men siden du nå spør..... så er jeg ikke fullt så stolt... føler meg som en tjuv og en kjeltring...... og fortjener kanskje en sånn: http://www.cheesebuerger.de/images/midi/frech/d010.gif
Så før jeg gir deg linken så får jeg heller kanskje spørre Sonja: Er det OK at jeg legger linken her?
Men unnskyld, Lilja, nå har vi ødelagt hele tråden din. Ikke mye som minner om gråt her lenger. Bare fjas.... Håper dog du kan le litt med av alt vaset. Og så må du bare stramme oss opp og få tråden på rett kjøl igjen når det passer deg. ;)
Ler av fugle praten her inne jeg :) Godkoz :P
Idag er jeg helt ille er helt rar alt er grusomt og jeg bare babler om det samme og samboern min bli gal uff, jeg føler jeg går mot Anorexian sin side snart for jeg vil ikke veie det jeg gjør og alt er så ekkelt her jeg klarer snart ikke være her jeg er :,( Og så skammen da av at jeg ikke klarer gå ned og at jeg er større snufs og at jeg må pine meg og ha det så vondt med og trene hardt og ikke leve noe godt :,( Jeg får anfall det kommer sånn litt vanskeligt og forstå for er jo bare jeg som ser det er en stoooooor running inni hue og den er stoooooooor sikkert en slags tunnel som er svaaaaaaart.
Føler med lurt, svikta, at jeg orker ikke leve snart viss ikke jeg kan få det bedre. Og de Antidepressiva medisinene føles som bare gjør alt bare værre tro jeg blir værre av dem det sier samboern min også at jeg blir bare værre og værre , men det vil jeg ikke snufs jeg vil bli frisk men snart orker jeg ikke mer for jeg har det så vondt nå :,(
Ingen har svar på de spørsmål jeg har inni det jævla hue og ingen vil hjelpe meg så jeg får det bedre :,( Måtte bare ha det ned jeg har det ikke bra idag :,(
Er det noen her som vet om noen forum som handler om Ernæring?
Klemz
En klem til deg!
Takker for klem det trenger jeg :)
Du får prøve noen av disse da Lilja, og prøve så godt du kan å ikke ta det så tungt.
http://www.shdir.no/ernaering
http://forbrukerportalen.no/Emner/ernaring
http://www.knappenforeningen.no/3/
http://www.treningsforum.no/forum/
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2134
TUUUUUUUUUUUSEN takk for linkene :) Blei glad :) Går litt bedre nu men tar tid eller maaaaaaaaange timer før jeg roer meg ned uff :)
Jeg kastet bort så mange timer idag hater meg selv for at jeg er sånn men jeg føler meg verdiløs i denne verden ikke klarer jeg få til noe jeg vil selv, ikke kan jeg gjøre noe ha en jobb ikke til noe duger jeg til. Kommer den en dag viss det gjør det hvor alt blir bra og det snur seg da blir jeg glaaaaaaaaad igjen men depper mye igjen nu og vet jeg burde ikke det og skal prøve ikke gjøre det så mye selv om jeg hater meg nå MYE :)
Sender deg en STOR klem og ønsker deg en bedre dag i morgen. :D
Takker for det håper jeg og at det blir bedre PUUUHIIIIIII :)
Klem til deg! Håper du har det mye bedre i dag!
Takker for fine tilbakemld :) Jeg har det bedre idag vært på stranda fått litt sol på meg , selv om jeg puuuuuuuuh er sliten og trøtt og har tedenser til depping he he så overlever jeg denne dagen tror jeg :) GODKOZ
Uff glemte legetimen min jeg snufs som jeg skulle ta nye blodprøver da jeg synes jeg glemmer så mye nå hjernen min klarer ikke mer liksom , jeg har vært den som ikke har glemt ting jeg da men nu blir det værre er ikke bare legen men glemmer alt liksom Uff :,( Ekkelt :,( Jeg må få ringt imårra og få ny time da men ekkelt det og :,( Jeg pleier ikke være sånn og så trodde jeg det var Torsdag jeg hadde time og så var det Tirsdag og jeg som pleier og være så nøye med og huske men hjernen funker ikke assa
Sånn er det desverre å være hypo. Jeg har en kalender (filofax) som jeg skriver alt ned på med en gang, så er jeg sikker på at jeg ikke glemmer det. :)
Ja pleier det jeg og men denne gangen klarte jeg glemme det selv om lappen sto framme uff ja ja sånn må jeg vell være så :) Det ordner seg nok :)
Det roer seg nok etter hvert tenker jeg.
:D
Ja håper da det :) Men blitt værre glemsk nu i det siste det merker jeg var jeg som pleide og huske alt og nu bare surrer jeg uff ja ja sånn er det overlever det jeg :) Takker for svar :)
Surrer jeg og når jeg er sliten. Noen perioder mer enn andre :)
Hei Lilja, bare ring og fortell at du glemte timen enda lappen lå fremme eller hva som skjedde.
Det er et symptom på at du er hypo.
Det går vel an å spørre forsiktig om du burde ta blodprøvene først sliak at de er klare til timen. Men jeg vet ikke hvordan det foregår hos din lege. Noen vil ha at man møter opp til time både til prøver og når prøvene er ferdige.
nora
Idag har e bursdag 15 aug he he :)
Jeg er mye sliten for tia og blir veldig sint for ingenting skal ingenting til assa viss samboeren min tuller så sier jeg det er ikke morro og liksom blir sint for så lite :,( Jeg synes det er mer nå for tiden jeg da men. Jeg ønsker ikke og være sånn.
Kan man bli det av for mye medisin sliten, deppa mer tror jeg at jeg er, rart humør. Mangler energi og gleden som var der en stund :,( Kan man skade seg mer mener selvskading eller kommer det av annet, idag skjærte jeg meg for er bare oppgitt har ikke gjordt det på kjeeeeeeeeeeeeempelenge. Så det jeg føler er bare en skam at jeg gjorde det er ikke stolt av det :,(
Legen min er borte i 2 mnd tror jeg, men jeg burde få en legetime eller ivertfall snakke med Psykologen min imårra. Men slitsomt da jeg føler at jeg blir ikke forstått eller det er ikke noe som heter sliten.
GODKOZ
Gratulerer med dagen Lilja. Jeg håper du får det bedre etter hvert.
Klem :D
Lilja :wink:
Du blir forstått her - så godt vi bare kan. Og vi vet hvordan det er å være sliten og møte lite forståelse for det.
Og så må du få ringt til lege/psykolog med en gang. Jeg har vel tidligere gitt deg nr til Mental Helse og annet hvis du trenger noen å snakke med med en gang. For det er noe riv ruskende galt hvis du sitter og kutter deg, og det vet du veldig godt. Og så må vel ikke vi diskutere selvskading med deg? Var det ikke slik at de som har greie på dette anbefaler at man ikke snakker om det, fordi det kan oppmunte til mer? Hvis dette er tilfellet, så må vi la det ligge, og du må søke hjelp av dem som kan hjelpe deg, evt snakke med andre på grupper og forum som sliter med dette selv.
Når det gjelder bursdager og andre feiringer, så er det mange som ikke har det så bra da. Ofte er det knyttet store forventninger til slike dager, og hvis man da ikke opplever nærmest "ekstase", så kan det kanskje virke litt mislykket, kanskje simpelthen fordi man er for sliten eller syk til å få så mye ut av det. Vet ikke om det er tilfellet med deg.
Vet ikke om jeg virker litt streng nå, men jeg er vel det kanskje litt. For hvis vi kan oppmuntre deg til å gjøre dumme ting ved å snakke med deg om det, så kan vi ikke gjøre det. Det er også veldig viktig at du får hjelp av de folkene som har greie på det du sliter med. Og alt dette sier jeg nettopp FORDI jeg bryr meg om deg Lilja.
Så jeg ønsker deg alt godt og håper du snart kan få det litt bedre. Og hvis du er overdosert, så vil du nok få det dårlig av dette også, du må sjekke blodprøvene dine hos legen, evt en vikar. Skal tenke på deg. Lykke til og klem fra meg ;)
Gratulerer med dagen :D
Sint ja ! Her fikk gubben gjennom gå fordi han ikke hadde kokt kaffe før han dro på jobb :oops:
Gratulerer så mye fra meg og! Ha en koselig bursdag!! :D
Har ikke "snakket" så mye med deg, for jeg føler at jeg ikke er kompetent nok til å gi deg gode råd. Men tenker på deg? - Ja, det er vi nok mange som gjør !!!
Lykke til Lilja!
Gratulerer med dagen!
Håper du får den hjelpen du trenger!
Hei og takker for alle gratulasjonene føler meg som kjendis nå he he he :)
Har det bedre nu idag spist Kinamat og det er godt og fått blomster Roser av Samboer og fikk jo mange presanger i helgen også som jeg blei glad for.
Jeg snakket med Psykologen jeg om selvskadingen så det går bra :) Jeg skal prøve ikke gjøre det mer igjen jeg vil ikke skuffe noen.
Men er liksom ikke lett da ingen forstår jeg er Sliten men får late som jeg ikke er det og håpe jeg kansje besvimer eller noe men jeg er så sterk at det tror jeg ikke skjer :)
Ellers har det vært en topp dag idag ;) Gode klemmer til alle sammen på forumet glad i dere og du Stina er ikke streng jeg skjønner det du sier veldig godt :)
GODKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOZ
Gratulerer med dagen din Lilja!! Fint at du kjenner deg litt bedre.
Ha en fortsatt hyggelig bursdag!
Klem fra Kira
Kjempebra, Lilja. Og det gleder meg at du har det bedre.Sitat:
du Stina er ikke streng jeg skjønner det du sier veldig godt
Kan du ta utskrift av noen av artiklene vi henviser til og vise til dem som forstår dårligst at du er så trøtt og sliten? Tror jeg vil begynne å gjøre det etterhvert. Orker ikke si så mye når de likevel ikke forstår, så da er det kanskje lettere/bedre å gi dem et stykke papir. Dessuten har det slått meg at "sytende" folk kanskje blir noe mistolket og at det kan bli noe mer vekt bak ordene når man viser at andre også har det slik - i alle fall i noen tilfeller.
Fortsatt god bedring, vennen :D
Hei Lilja!
Og gratulerer med dagen!!!! :D :D :D
Tusen takk for mer gratulasjoner :) Så snille dere er :) Ikke dumt det forslaget med og skrive ut ting herfra nei kansje jeg gjør det :) GODNATTAKOOOOOOOZ TIL DERE FRA LILJA :)
Ser at du har lagt deg, men i følge klokka så har du fortsatt bursdag så jeg benytter anledningen til å gratulere deg med dagen, høres ut som du har hatt en strålende dag, fått roser og greier :lol: Du leser nok dette i morra, vel overstått i så tilfelle, og stor nattaklem!
GRATULERER SÃ… MYE MED DAGEN PÃ… ETTERSKUDD LILJA :D Håper du koste deg en masse!
klem :D
Uff idag blei jeg overtalt at må prate sammen med Psykiatriske sykepleiern ivertfall da min Psykolog er borte. Jeg klarer aldri vise sinne eller gråte da jeg er hos Psykologen det kommer seinere da bare fosser det ut tårer og jeg sier til Samboern min jeg vil være i fred er lissom lei så mange mennesker blander seg :,(
Jeg er så lei meg selv jeg ser ikke lys i tunnellen men mørkt det var lys men nu er det værre og værre jeg tror at denne gangen kommer det aldri mer lys i min tunnell.
Jeg gråter ikke så alle ser det men inni meg gråter jeg for alt alt :,( Jeg vil ikke være sånn men får ikke til og få det bedre :,(
Kan det hjelpe og øke levaxindosen eller hvorfor er det så mye mye værre nå igjen ?
GODKOZ
Selv om det ikke er hyggelig gråte er det jo bra at du klarer det, etter som jeg er overbevist om at det er sunnere enn å ikke få ut følelsene sine. Jeg vet jo ikke hva du snakker med psykologen om og har ikke noe med det, men dersom det er vanskelige ting, så er det kanskje ikke så rart om det kommer en reaksjon etterpå?
Dersom du er veldig deprimert kan du jo ta kontakt med legen å ta en sjekk av stoffskifteprøvene og høre med legen om du bør øke.
Håper at du får det bedre snart.
Klem.
Hei:) Dette er jo en sykdom som også kan gi depresjoner. Uansett gir den svingninger i humøret for de fleste av oss. Det er også tøft å ikke være i den formen man vil være eller var før.
Depresjoner kan alle og enhver få, vi skal ikke være skamfulle for det hvis det skjer oss. Det er hardt mens det står på, men ha troen på at du kommer til å få det mye bedre etterhvert lilja:) Jeg vil i hvertfall råde deg til å ta imot all profesjonell hjelp som du kan få. Livet vil alltid gå opp og ned, men mist ikke motet :) Det vil ordne sg for deg og :)
Jeg vet jammen meg ikke svarene på alt, Lilja, men akkurat nå så føler/tror jeg at du må velge deg ut et menneske eller to, hva enten det er psykolog eller et vanlig medmenneske - som du vil velge å stole på og la dine bekymringer få utløp hos. Ingen kan jo hjelpe deg hvis du ikke meddeler dem hva som er galt. Selv om man er psykolog eller hva som helst, så er man jo ikke tankeleser.
Akkurat nå synes jeg synd både på deg og på de som forsøke å hjelpe deg. Hvis du ikke åpner deg for dem, kan de ikke nå inn til deg. Jeg kan bare ikke se det anderledes nå. Og da får du jo ikke hjelp. Og det er veldig fortvilende for dem som forsøker å hjelpe deg.
Men du må også huske på at ingen er ufeilbare. Når/hvis du velger å stole på noen og lar alt komme ut, så kan jo folk få sagt noe som ikke faller helt i smak hos deg, forsnakke seg, kanskje ikke forstå i første omgang... Men det betyr ikke at de dermed har sviktet deg. De prøver, og du prøver, og det kan ta tid å nå hverandre.
Du får jo også veldig mange gode tilbakemeldinger her inne. Håper du tar det inn over deg, folk her er veldig omtenksomme, og det varmer på en tung dag.
Og så vil jeg si deg at jeg så et program om noe ang anoreksia her om dagen. Der kom det fram at man måtte ha noe fett på kroppen for at hormonproduksjonen i kroppen skulle fungere. Får du i deg den maten du skal ha? Det er det bare du som vet.
Og det er bare du som vet hva som virkelig nager deg og plager deg. Jeg håper virkelig at du får hjelp for dette en dag - helst en dag snart. Men husk at det vil være et sarmbeid/en dialog med deg og din terapeut.
Ang økning eller ikke i Levaxin-dosen kan jeg ikke råde deg. Men jeg mente at du la ut dine prøvesvar for ikke så lenge siden? Fikk du ikke tilbakemeldinger på dette da? Er ikke så dreven i dette at jeg ønsker å råde deg. Men jeg vet jo at man må være tålmodig etter doseendring, og hvis det ikke hjelper, så får noen effekt av Liothyronin eller Armour, så det er jo noe du da evt kan undersøke med tid og stunder - om du ønsker.
Husk alltid på at du bestemmer over deg selv, Lilja.
Og så kan jeg heller ikke få understreket nok verdien av å hjelpe andre mennesker eller dyr. Da blir man tvunget ut av det å bare konsentrere seg om sin egen elendighet. Men det er ikke sikkert det virker helt med en gang, man må holde på litt før det vonde slipper taket litt. Og så det å komme seg ut i naturen, det kan være balsam for kropp og sjel.
Og lykke til ;)
(Og så ser jeg at cathrin og madonna har vært å lagt fra seg mange gode visdomsord.)