Re: Jeg er blitt så glemsk
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Thyr
Jeg har blitt så innmari glemsk. Egentlig har jeg ikke lagt så veldig merke til det før den siste måneden, men jeg syns det har blitt mer tydelig nå, og en smule irriterende må jeg si.
Det arter seg slik: ofte dukker det opp noe i hodet mitt, og da tenker jeg: dette må jeg huske å fortelle, eller dette må jeg huske å gjøre. 5 sekunder etterpå kan det være borte for meg. Ofte dukker det opp igjen en stund senere. Det begynner å irritere meg stort. Mange ganger de siste ukene har jeg begynt en setning til samboeren, men når poenget skal komme står jeg der som et spørsmålstegn. Totalt uvitende om hva jeg egentlig skulle fortelle...
Spørsmålet er om dette henger sammen med stoffskiftet...
Håper jo ikke at Alzheimer`n har meldt sin ankomst, litt tidlig i en alder av 26 :roll:
Velkommen i klubben må jeg (desverre) si.
Er ikke en ukjent tilstand for alle oss i stoffskifteproblematikken.
Men la deg for all del ikke bli deprimert for dette, legen er heller opptatt på å få satt en depressiv diagnose enn det som feiler deg....nemmelig stoffskiftefeil.
Klem
Verdier ved starten av graviditet
Hei
Er det noen her som husker hvilken TSH-verdi og FT4-verdi de hadde når de ble gravide?
Jeg har veldig veldig lyst til å begynne å prøve igjen, men TSH-verdien min er vel kanskje for høy enda, iallfall ifølge anbefalinger. TSH har gått ned fra 8,3 til 4,7 på tre uker, kan det være slik at den i realiteten er lavere enn 4,7 nå da? Tok prøver for en knapp uke siden. Er så utålmodig.... :roll:
Vanlig med tidlig ultralyd?
Sitat:
Var du riktig dosert før?
Hvis du var iktig dosert før, så skal levaxin doseres slik at TSh ikke skal stige.
Det kan hende at man må doble dosen eller øke med 50%.
Jeg har vel kommet opp i noenlunde riktig dose, tror jeg (100 µg 5 ggr/uke + 150 µg 2 ggr/uke). Det har tatt et år med gradvis stigning av dose og gradvis lavere TSH. Jeg hadde TSH på 4,7 for en måned siden, det er jo for høyt etter anbefalinger for gravide. Men dette er en måned siden og en måned før der hadde jeg 8,3 og to måneder før 17,0. Jeg har tatt nye prøver i dag og får svar på de på legetimen på tirsdag. Håper min nye lege kan noe om det her.
Er det noen som vet om det er vanlig med tidlig UL for gravide med lavt stoffskifte? Det varierer sikkert litt fra sted til sted og lege til lege, men....