Disse blodprøvene har jeg tatt
:D jeg klarte det!!!!! Tusen takk for hjelpen!!!! Jeg byner å bli en raser på data!!!!! :D :D
Er ikke helt sikker på om jeg skal legge denne tråden her, men her kommer den hvertfall!!! 8)
Tenkte det kunne være greit å skrive opp hvilken blodprøver mr Oftebro tenker er viktige, så her komMer de.
OG DE SKAL TAS OM MORGENEN(HELST) FASTENDE OG IKKE TATT MEDISINER DE SISTE 12 TIMENE.
HEMATOLOGI(EDTA-blod)
hb
leuckocytter
KLINISK KJEMI, LIPIDER, PROTEINER
kalium
kalsium
magnesium
ferritin
asat
alat
ck
triglyserider F
kolersterol
HDL-kolesterol
Lp(a)
glukose fastende F
fruktosamin
urinsyre
Andre (serum hvis ikke annet er angitt)
Reum.faktor
RF Iga
ANA(+ent ENA)
total IgE
HbA1c
TRAS
Vit D F
Vit E F
Vit K
Homocystein
HORMONER, TUMORMARKØRER OG ANDRE (serum)
TSH
FT4
FT3
Anti-TPO
kortisol kl 0800
prolaktin
FSH
LH
Østradiol
Testosteron
SHBG
Vitamin B12
Folat i serum
SPORMETALLER
Sink
selen
ANDRE UNDERSØKELSER
Leptin
dhea
dhea-s
insulin
c-peptid
(IKKE RART JEG VAR LITT SLAPP ETTER DEN BLODPRØVE FESTEN.... :D )
Hvilke av disse kan forandre seg ved lavt stoffskifte?
VAr veldig mange her så lurer på om det er noen som forandrer seg ved lavt stoffskifte? Utenom de vanlige stoffskifteprøvene da?
Kommer fremdeles ingen vei med mine PLAGSOMME sympt. Finnes det en god endokrinolog i Stavanger?
Takk for svar.
:)
Hva tror dere kloke hoder?
Snakka med ei idag som har brukt levaxin siden i sommer, hu har vært syk meldt i 1,5 år og blitt sjekket ut for alt.
Prøvesvarene hennes da hun startet med levaxin var Ft4 21, ikke målbar Tsh(hvertfall under referanseverdien) og lav T3(hu husket ikke hva den var, bare under referanseverdien den å).
Etter at hun startet med medisiner har hun blitt mye bedre, men mangler litt. Hun "eser" også ut v bruk av mel, så det har hun nesten kuttet ut. (her tenkte jeg obs obs cøliake om det skulle vanke antistoffer).
Hu går til en lege som er litt "tut-og-kjør" men gjør akkurat det hun bestemmer.
Hva tror dere? Jeg sa hun burde sjekke antistoffene og om den er høy starte med selen.
Høre med legen om Liothyroin siden T3 var lav(og hun har hatt no depresjoner).
+ sjekke alt som er av vitaminer, jern etc.
Kom gjerne med synspunkter som hun kan ha med til legen.