-
Sv: Overdosert, hvordan trapper jeg ned?
Jeg er iallfall subjektivt (måvite) sikker på at jeg har hatt disse symptomene lenge og har blitt kvitt dem i perioder - etter sommeren (jeg jobber om sommeren, men det blir jo ettermiddager og helger i sola) og etter sydenferier. I fjor vår klarte jeg ENDELIG å gå ned 13 kg (etter en seinhøst ferie til Kypros 2008 og under en mars-ferie til Karibien 2009). Fra sensommeren 2009 (med det dårlige været vi har hatt) og uten ferie har jeg lagt på meg de 10 igjen og fått stoffskiftet så utav balanse at det vises godt på prøvene.
Nå har jeg bestilt d-vitaminer. :(
Jeg blir ikke det spøtt overrasket om det viser seg at du utnytter hormontilskuddet bedre med høyere d-vitaminnivå. Kroppen vår produserer jo godt med d-vitamin bare den får lys og sol...
Dersom det som påstås her: http://www.poisonfluoride.com/pfpc/h...__thyroid.html stemmer så vil vi trenge mindre stoffskiftehormoner dersom vi får d-vitamin nok.
Les om dette forsøket på Gravens-mus:
http://sunbedsandvitamind.blogspot.c...s-thyroid.html
-
Intressante linker du har funnet der smgj.
Jeg merket jo den effekten godt - når jeg startet med å ta D3 måtte ble jeg overdosert på Armour og måtte halvere dosen.
Etter en tid måtte jeg øke igjen slik at jeg kom på 75% av hva jeg hadde.
-
Nå er jeg i storform etter å ha vært overdosert. Skulle ønske dette kunne vare. Jeg har vært og tatt blodprøver i dag, og er kjempespent på resultatet, nå som jeg føler meg så bra. Kanskje jeg finner det magiske T4 og T3 tallet, som jeg alltid bør ligge på!? Spurte om jeg kunne få ta D3 med det samme, men fikk beskjed om at det var for dyrt:? Jaja, kanskje like greit å ta den til senhøsten/vinteren. Hvor dyr er den prøven egentlig? Synes det var litt rart at jeg ikke fikk ta den, for jeg har aldri tatt noe annet enn stoffskifte prøver de siste 3 årene. Og jeg er ikke den som sliter ned dørstokken på det legekontoret heller.... Selv om jeg kanskje burde gjort det!
-
Ikke enig i vurderingen om at det er greit å vente til vinteren - en god del av problemet med å finne balansen er at vi ikke har referansetall på noe fra "de gangene da vi følte oss bra".... Dermed har vi ingen anelse om hvilke verdier som kanskje bør justeres når vi ikke er på topp.
Men - veldig flott at du føler deg i toppform nå. xx9
-
Smgj, det har du helt rett i! Ser at det koster 795 kr å få tatt en D vitamin prøve på scandlab. Jeg kommer til å bestille den testen.
-
Løse opp Armour/erfa i munnen....
Jeg har fått ut Erfa thyroid på Armour resepten min til nå, og så ringte jeg til apoteket for å bestille mer. Da fikk jeg beskjed om at de hadde Armour inne på lager :shock:. Har den kommet tilbake for å bli? Jeg var egentlig svært godt fornøyd med Erfa jeg, så jeg kommer til å spørre om å få resept på det neste gang. Men det jeg egentlig lurte på, var om noen har erfaring med å løse opp den "nye" Armour i munnen. Jeg leste her på forummet et sted at en hadde erfaring med at tannkjøttet ble bedre av å "knaske" tabletten, men jeg vet ikke om det gjaldt den gamle eller den nye Armour. Og så lurte jeg på om noen har erfaring med å løse opp Erfa i munnen?
-
Sv: Løse opp Armour/erfa i munnen....
Jeg har ikke gått til det skrittet og faktisk løse opp tabletten i munnen enda.. sånn helt altså.. Jeg tygger den, og svelger... Men kan ikke si at jeg merker noe forskjell på effekt fra å svelge hele til å tygge og så svelge..
Det jeg lurer på ift å løse opp tabletten i munnen, er grunnen og evt i tillegg de bevisene som foreligger ift opptak og effekt.
Er det sånn at hvis man løser den opp i munnen, så tas hele tabletten opp i blodomløpet derfra? Hvis dette er tilfellet, så er jo problemet med at evt mat i magesekken skulle forstyrre opptaket. Jeg tviler på at hele tablettinnholdet suges opp fra munnhulen (under tungen) alene...(?)
Eller er poenget at litt tas opp via under tungen, og samtidig at man letter opptaket fra magesekken? Det syns jeg høres mer sannsynlig ut, men jeg har egentlig ikke peiling..
I hvertfall skynder jeg meg å tygge og svelge... Å løse opp hele tabletten må jeg nok venne meg litt mere til... Lukta fra boksen minner meg om fjøs, og at jeg skulle løse opp DEN lukta og smaken i munnen... Kan hende det er mere tanken enn smaken.:D
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
knokkel
Men det jeg egentlig lurte på, var om noen har erfaring med å løse opp den "nye" Armour i munnen. Jeg leste her på forummet et sted at en hadde erfaring med at tannkjøttet ble bedre av å "knaske" tabletten, men jeg vet ikke om det gjaldt den gamle eller den nye Armour. Og så lurte jeg på om noen har erfaring med å løse opp Erfa i munnen?
Nye Armour hadde jeg litt trøbbel med å løse opp i munnen - for det tok så lang tid. ERFA går greit. Bryr meg ikke så mye om smaken jeg da - men synes ERFA er mye søtere.
Tannkjøtt har jeg ikke tenkt på har aldri hatt noe tannproblemer (heldigvis)
H:-)
-
Mener jeg skrev en oversikt over de forskjellige Tyroiders egenskaper en gang.
Jeg fikk ikke til å løse opp nyArmour under tunga. Den virka helt tørr og rar og løste seg ikke opp.
ERFA er NESTEN som den gamle Armour. De smaker søtt og kan smelte i munnen begge to.
Men ERFA 125 kan ikke deles med tablettdeler - den smuldrer akkurat som nyArmour gjør.
Det kunne 2G gamle Armour.
-
Takk for svar:)
Sitat:
Det jeg lurer på ift å løse opp tabletten i munnen, er grunnen og evt i tillegg de bevisene som foreligger ift opptak og effekt.
Jeg lurer litt på det samme som deg Jeanette78, og jeg fant dette her:
http://www.snl.no/.sml_artikkel/tablett
MEN er Erfa og Armour en depot, entero eller resori tablett?
-
Jeg har fra begyndelsen opløst Erfa'en under tungen, eftersom flinke folk på dette udmærkede forum har anbefalet det.
Men på Erfas hjemmeside har jeg ikke kunnet finde noget om at indtage tabletten på den måde.
Instruksen er sådan cirka:
Indtag Thyroid hormon tabletter via munden 30-60 minutter før et måltid (på tom mave) med et helt glas vand. Dosis bør indtages med jævne mellemrum som beskrevet på etiketten. Tag ikke din medicin oftere end du har fået besked om.
Link: http://thyroid.erfa.net/index.php/en/aboutthyroid.html
Andetsteds står der i øvrigt, at man ikke bør forsøge at dele tabletterne, da de ikke er beregnet til det, og at man bør tage hele dosis på én gang:
http://thyroid.erfa.net/distribution....php?f=3&t=173 , og så er der i øvrigt en gentagelse af, at man skal sluge tabletten med et helt glas vand.
Måske vil jeg prøve det. Synes ellers, det er meget logisk, hvis maven bedre kan li' at man smelter tabetten under tungen. Men man sparer måske lidt tid i morgenræset :) Og vandet gør måske også en forskel?
Erfa lugter ... af fjøs ... som vist betyder stald? I hvert fald lugter det efter min mening ca. sådan :wink: Men jeg kan ikke smage det mere, bortset fra, at det er lidt sødt. Smagen smitter heller ikke af på fødevarer mere, synes jeg.
De første par dage med thyroid snusede hunden et par gange ekstra til mig... Han ved besked - moren lugter af gris :D
Men bare manden ikke lægger mærke til det, er det fint xx9
-
Jeg tog min Erfa med et glas vand i dag. Og min mave opfører sig mærkeligt, hvilket jeg ikke synes, den har nogen grund til. Medmindre altså, at den faktisk ikke bryder sig om at thyroiden skulle smelte dernede :wink:
Det må tiden jo vise. Jeg vil prøve det i nogle dage og så gå tilbage til at smelte tabletten i munden for at finde ud af, hvad der er hvad.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Jeg har fra begyndelsen opløst Erfa'en under tungen, eftersom flinke folk på dette udmærkede forum har anbefalet det.
..
Erfa lugter ... af fjøs ... .. jeg kan ikke smage det mere, bortset fra, at det er lidt sødt. Smagen smitter heller ikke af på fødevarer mere, synes jeg.
De første par dage med thyroid snusede hunden et par gange ekstra til mig... Han ved besked - moren lugter af gris :D
Men bare manden ikke lægger mærke til det, er det fint xx9
Jeg har lagt tablettene under tungen de siste 3-4 måneder - fordi jeg leste det samme som deg Nielsigne.
De ligger klare og blir slengt innpå når klokka ringer - så ligger jeg og sover/slapper av en halvtime-time før jeg står opp og spiser.
Lukten har jeg vent meg til - kanskje fordi medisinen virker så godt i kroppen;
så kan jeg ikke annet enn å like den ..tunge1
Lukten blir vel forhåpentligvis borte når pillene er vel fortært - hunder er jo bare helt ekstreme, de er vel egentlig Nese med en hund koblet til:?:
Mjau
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
hunder er jo bare helt ekstreme, de er vel egentlig Nese med en hund koblet til:?:
Mjau
He he, nemlig ... (min i øvrigt meget venlig og venner med naboens kat :) )
Jeg tror ikke, jeg vil tage Erfa'en med vand i morgen. Gjorde det jo i dag, og hvis det er grunden til, at jeg fryser mere og mere som dagen går, så ....
Jeg må prøve det igen en anden dag. Men tør ikke tage chancen hvis det får mig til at fryse sådan to dage i træk! Det er længe siden, jeg har frosset så meget som i dag.
-
Sitat:
Gjorde det jo i dag, og hvis det er grunden til, at jeg fryser mere og mere som dagen går, så ....
Da kan det tyde på at den virker bedre hvis man smelter den i munnen altså..
Så bra :) Takk for svar!
-
Måske. Men jeg ved jo ikke, om det er derfor, jeg fryser ... Men mærkeligt sammentræf i hvert fald, at jeg fryser og har sær mave i dag, når det eneste, jeg har gjort anderledes, er at tage Erfa'en med vand i stedet for at smelte den under tungen :wink:
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Helene
Tusind tak for input Knokkel - rart med en med samme diagnose. Føler du dig helt frisk igen så? Eller må man bare indstille sig på nedsat blus?
For tiden føler jeg meg ikke bra i det hele tatt. Det har gått sakte men sikkert fremover de siste årene synes jeg, med noen tilbakefall innimellom. Begynte å føle meg dårlig i vår/sommer igjen. Jeg vet ikke riktig hva det kommer av. Mistenker at det kan være vaksiner som jeg fikk. (En trippelvaksine i den ene skuldra og en stivkrampesprøyte i den andre) Det kan jo også hende at jeg ikke er riktig innstilt på thyroid. Eller det kan være noe helt annet. Har bestilt time hos Arendal legesenter og håper at de kan hjelpe meg å finne ut av hva som som er galt. Om man kan bli helt som før man ble syk, det vet jeg ikke. Der er det nok mange faktorer som spiller inn. Hvor raskt man blir diagnostisert og får behandling osv. Jeg har iallefall ikke mistet håpet vink11
-
Sv: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Nå har jeg vært hos Dr.Øverbye og han mistenker problemer med blodsukkeret. Jeg har tenkt på det selv (man kjenner jo det på en måte), så da er det vel ikke rart at jeg har følt meg stadig dårligere egentlig. Det er bare det at fastlegen min ikke har villet tatt prøver, for han har ment at det er ingenting som tilsier at jeg skulle ha problemer med det.... Argh..... Av og til får jeg lyst til å spørre han om han er synsk?! Vel, jeg innser nå at her må det en livstilsendring til. Har også målt PH verdien i urinen, etter råd fra Øverbye, og den er veldig sur. For å få opp PH'en har jeg fått følgende råd: Spise mer frukt og grønnsaker. Ikke spise så mye kjøtt fra landdyr, men erstatte det med fugl og fisk. Kutte ned på kaffe og alkohol. Ikke spise sukker, brus, snop osv. Jeg er ikke overvektig, men har bilring rundt magen. Jeg er 1.68 høy og veier 66 kg.
Det jeg lurer på er om dere kan hjelpe meg med noen mat-oppskrifter som kan holde blodsukkeret stabilt og bidra til at PH verdien i kroppen blir mer basisk? Jeg synes det er så vanskelig å legge om kostholdet. Jeg vet sånn cirka hva jeg burde spise, men mangler oppskrifter til både frokost, lunsj og middag. Noen som kan hjelpe?
-
Re: Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Hvis du går inn på www.lavkarbo.no har de en egen tråd med matoppskrifter, som alle har det til felles at de skal holde blodsukkeret stabilt. Det er også en tråd der noen spiser mat etter ph-prinsippet. Lavkarboforumet er gratis.
Jeg spiser oftest en omelett, kyllingsalat, eggerøre eller egg og bacon til frokost.
Hjemmelaget proteinbrød (ekstremt lett og lage og det holder seg 14 dager i kjøleskap) med f.eks. laks eller makrell til lunsj og til middag spiser jeg fisk/kjøtt, saus og grønnsaker.
Jeg styrer diabetes 1 med kostholdet, så denne menyen holder blodsukkeret stabilt. Som de aller fleste diabetikere har jeg oppdaget at jeg tåler karbohydrater litt bedre om kvelden enn om morgenen, så om kvelden koser jeg meg ofte med en smoothie laget på bringebær, egg, fløte og appelsin. Jeg spiser også daglig en kiwi sammen med 6-8 paranøtter.
Sukker, kornprodukter inklusive pasta og brød, poteter, ris og mais er helt fjernet fra min diett. Jeg drikker heller ikke melk lenger da et lite glass melk er 10 karbohydrater og får mitt blodsukker til og hoppe opp.
-
Takk for svar BenteR! Jeg gikk inn på lavkarbo.no og der var det sinnsykt mange oppskrifter da:). Fant dessverre ikke den tråden med mat etter Ph prinsippetvedikke1
Ser at jeg burde ha gitt litt mer info om hva jeg liker og div..... Jeg kommer ikke til å gå over til ekstrem lavkarbo diett med en gang. Jeg kommer til å spise litt villris (aldri mer hvit polert ris), og bruke litt poteter fremdeles. Jeg elsker pasta, men det skal jeg kutte helt ut. Jeg spiser ikke svinekjøtt og ikke laks (fra oppdrett). Spiser bare hyse og breiflabb(fisk), ikke torsk eller sei eller andre fiskeslag. Men jeg spiser reker og krabbe. Jeg spiser kylling, så lenge den er økologisk, men det er ikke alltid jeg får tak i. Og så spiser jeg oksekjøtt, men det skulle jeg kutte ut.
Jeg har ikke matlyst om morgenen og jeg blir kvalm av lukta når samboer lager egg og bacon på lørdagene. Så til frokost må det være noe lett. Synes det blir vel mye egg, fløte og rømme på lavkarbo jeg. Mulig jeg har misforstått og ikke satt meg godt nok inni det. Jeg kommer til å kutte ut H-melk, men jeg vil gjerne bruke yoghurt naturell og andre syrna melkeprodukter. Jeg elsker mat med mye krydder....gjerne sterk. Jeg skal ikke mase så mye mer, siden det finnes et eget forum for kosthold. Men har dere oppskrifter, så blir jeg glad viss dere delervink11 og takk igjen BenteR for at du tok deg tid!
-
Knokkel, google ph + mat eller matoppskrifter, så dukker det opp mange svar, som her http://www.godhelse.info/index.php?o...d=13&Itemid=13
-
Lavkarbo er alt opptil 150 karbohydrater pr dag, og da er det rom for både litt youghurt, potet en sjelden gang og noe frukt.
Jeg lever ketogent og spiser bare 4-6 karbohydrater pr måltid, hvilket begrenser maten en del, men jeg må så langt ned siden jeg ikke kan bruke hurtigvirkende insulin selv om jeg har diabetes type 1.
Tidligere, da jeg fremdeles strevde med insulin, spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost, nå kan jeg ikke det lenger, men det er utrolig lett og god frokost om kroppen takler det.
-
Jeg trener mye og lager en veldig mettende lavkarbosmoothie til frokost. Den består av:
5ss tyrkisk yougurt
1ss cottage cheese
2ss xylitol
1/2 lime (saften)
3 biter frossen spinat
1/2 avocado
For litt ekstra vitaminer og mineraler tilsetter jeg en knipe med chiax frø.
Kjør godt sammen med en stavmixer og spis med skje. Vet at ingridiensene høres merkelige ut, men denne bør du prøve. Den er kjempegod, mettende og veldig sunn.
-
Sitat:
Tidligere, da jeg fremdeles strevde med insulin, spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost, nå kan jeg ikke det lenger, men det er utrolig lett og god frokost om kroppen takler det.
Supert tips! Det er så lenge siden jeg har spist musli at jeg ikke har tenkt på det:) Lagde du muslien selv eller kjøpte du ferdig?
-
Sitat:
Vet at ingridiensene høres merkelige ut, men denne bør du prøve
Det skal jeg gjøre, Blondievink11
-
Sitat:
spiste jeg hjemmelaget müsli med cottage cheese og litt rå bringebær til frokost
Sitat:
Lagde du muslien selv eller kjøpte du ferdig?
Uff, nå begynner det å bli sent på kveld. Det står jo tydelig at du lagde muslien selv:oops:
-
Jeg lagde den selv etter oppskrift fra dr.Hexebergs bok "Frisk med Lavkarbo-100 oppskrifter" om jeg ikke husker feil.
Er du interessert, kan jeg finne oppskriften til deg.
-
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
knokkel
...(....) og bidra til at PH verdien i kroppen blir mer basisk?
Kanskje et lite tips, jeg vet ikke, men jeg var hos homeopat for noen dager siden og hun ba meg om å drikke mye sitronvann for å skape et mer basisk miljø i kroppen.
-
Sitat:
Er du interessert, kan jeg finne oppskriften til deg.
Veldig gjerne :) Det er sikkert sunnere for gutten min også å spise musli til frokost, eller som Blondie, en god smoothie, istedenfor brødskiver. Jeg lager brødet selv, men uansett....
Sitat:
Kanskje et lite tips, jeg vet ikke, men jeg var hos homeopat for noen dager siden og hun ba meg om å drikke mye sitronvann for å skape et mer basisk miljø i kroppen.
Etter hva jeg har lest, så stemmer det på en prikk. Sitroner og sitrusfrukter er noe av det mest basiske mat man kan finne (merkelig nok:)). Et sted leste jeg at alle sitrusfrukter utenom appelsin er svært basiske, et annet sted leste jeg at også appelsiner er basiske. Har googla litt på dette med syre og base nå, og jeg må si at jeg blir forvirra. Det finnes lister over matvarer som er sure eller basiske, men de er på noen punkter helt motstridende. Hvis noen finner en skikkelig god og seriøs liste over sure og basiske matvarer, så si ifra vink11
Til slutt legger jeg ut en link der en jente med ME forteller om sine gode erfaringer med base-diett, hvis noen skulle være interessert:
http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=41&t=11359
-
Jeg blingsa litt; müslien jeg laget er hentet fra ei bok av Ulrika Davidsson og heter "GI-oppskrifter for hele familien".
Anbefaler boken om man ikke kjører streng lavkarbo da. I enkelte oppskrifter brukes det f.eks. soyamel eller hirse, men det bytter jeg ut.
Her er Familiemüslien (500 gram)
200 gram grovhakkede blanda nøtter/mandler
6 dl speltflak
6 dl havregryn
2 dl solsikkekjerner/gresskarfrø
1 dl kokosflak
1 dl linfrø
3 dl vann
5 ss nøytral olje
3 ss honning
2 dl rosiner
Bland alt unntatt rosinene, og bre "deigen" utover i ei langpanne. Stek det ved 225 grader i 20-30 minutter. Rør i blandingen av og til. Müsli blir fort brent.
Avkjøles og så blandes rosinene inn. Oppbevares i tett boks med lokk.
Du kan bytte ut og variere kornsorter og nøtter etter smak.
Jeg brukte denne müslien (jeg hadde ikke i rosiner) også som dessert. Da smurde jeg en paiform, skrellet og renset epler som jeg la tett i tett i formen. drysset over kanel, og så et par never müsli. Til slutt høvlet jeg noen skiver smør som jeg fordelte på toppen og stekte "paien" i ca 20 minutt ved 200 grader. Smakte nydelig sammen med pisket fløte.
-
Nå har jeg vært i kontakt med dr.Øverbye igjen, og han sier at jeg må spise glutenfritt pga betennelsen i kjertelen. Lurer på om jeg kan spise glutenfritt havregryn, eller er det ikke så bra? Glemte å spørre han om det. Og er det noen som har erfaring med de glutenfrie melblandingene fra Toro? Er det noe man bør holde seg unna?
-
Om du kjøper glutenfri havre, så er det jo glutenfritt. Kjøper du den vanlige (og rimeligere) havren, så kan den ha spor av gluten, og det bør du unngå.
Jeg bruker ikke glutenfrie mel eller melblandinger siden de er stinne av karbohydrater, men kanskje andre kan svare deg på om hvordan Toros glutenfrie blandinger er.
-
Sv: Førsteinntrykk av dette forumet
Jeg var så "eplekjekk" når jeg tilmeldte meg dette forumet. Jeg var en av dem som sa: "Er det noe problem da? Vi dauer jo ikke!!"
Nå etter noen år, har jeg innsett alvoret. DA studerte jeg, nå er jeg uføretrygdet. Denne sykdommen tar deg gradvis ned, ikke med en gang.
Dette er sykdomsforløpet mitt, ekstremt grovt:
Før 1990: Stadig vekk melding med hjem: X klarer ikke å konsentrere seg i timene, og glemmer stadig lekser og gymtøy. Kanskje dere hjemme kan hjelpe.
Før 1990: min mor tok meg til legen og ba han sjekke stoffskiftet, hun har hashimotos selv. Hun kjente igjen symptomene fra seg selv.
Legen svarte: prøvene er fine, din datter lider ikke av lavt stoffskifte.
1990-1997: mye som gikk galt, jobbet nå og da, greide omsider å fullføre artium på kveldsskole (vel og merke)
Gikk rundt og var hypokonder ifølge familie. Måtte gå til psykolog. Ingen diagnose. Men lite konsentrert.
1998: Flyttet til utlandet. Tok jobber gjennom arbeidsformidlinger som adecco og sånt. Kom godt overens med arb.giver og arb.kolleger, men hadde ikke utholdenheten til å bli i jobben. Fikk ofte regelrett "sparken" fordi jeg var tregere enn de andre.
2001: Fikk en sønn. Var i jobb under svangerskapet. Men måtte sykmelde meg pga lavt blodtrykk. En lege jeg var hos sa at han neppe ville være i live med det blodtrykket som jeg hadde. En annen skrev ut blodtrykkshevende medikamenter (som jeg ikke tok!!)
Tiden etter at sønnen min ble født er nok den lykkeligste i mitt liv. At skjoldbruskkjertelen min var i full "fyr" visste jeg ikke.
Jeg fikk angst. Mye T3 blir avgitt i en kjertel som er betent.
2,5 år etterpå gikk jeg til legen..... Fikk antidepressiva og ble truet med innleggelse på psykiatrisk. (jeg gråt hele tiden)
3 mnd senere, uten at antideppresiva hadde "virket" gikk jeg til legen og var så dårlig at jeg stadig "datt vekk" og kom ikke til meg selv før på lang tid. DA hadde jeg plutselig lavt stoffskifte og ble satt på 50 mcg levaksin. og fikk beskjed om å komme til kontroll om et år. For å si det sånn så ble allting om mulig verre.
2007: (eller 2006) FANT SONJAS STOFFSKIFTEFORUM! og fikk kjempet meg til thyroid!
Det er jo annerledes nå som vi har internett. Den gang jeg ble syk hadde vi ikke sjansen til å sjekke opp vår egen sykdom. Visste ikke hva som feilte meg engang. Måtte stole på legen den gang!! Og det som er så ille er at de gjør det samme i dag..... Setter pasienten på 50 mcg levaksin og ber dem komme igjen om et år!!
Ja, jeg er bitter. Og ja, jeg tenker av og til hva som kunne ha skjedd hvis legen den gang før 1990 hadde målt f.eks Anti- TPO.
I fjor 2012, bestilte jeg time hos en naturlege. EN time, og jeg vet om hva jeg skal spise, hvordan jeg skal "temme" hashimotos bedre enn 7 leger og 1 endokrinolog til sammen.
JEG MENER AT BEHANDLINGEN SOM STOFFSKIFTESYKE FÅR ER SKANDALØS FREMDELES!!
Det er nok bedre at admin flytter dette innlegget til en annen tråd.
MOD/EDIT: Innlegg kopiert fra https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15895