Sv: Erfa Thyroid fra fastlegen
Jeg tenker da at kanskje du bør prøve Liothyronin før du går over på thyroider. Ikke minst bør du teste Levaxinen skikkelig før du i så fall skifter. Det sies at det tar tid for kroppen å komme seg når man får problemer med stoffskiftet, og det er min og mange andres erfaring også. Du har jo "nettopp" fått medisiner, dette tar tid. Skjønner veeeeldig godt at du er utålmodig...!!
Men hvis du er en av dem som responderer bra på syntetiske medisiner (som veldig mange faktisk gjør), så er det ikke mye vits i å betale seg ihel på medisiner som er et ork å få tak i. :wink:
Sv: Erfa Thyroid fra fastlegen
Du har sikkert rett Anne Ma. Leser bare så mye positivt om naturlig tyroksin overalt. Nesten en slags lovprisning. Kan ikke si det samme om Levaxin. Men det virker også som mange er veldig underdosert på Levaxin.
Skal faktisk til Balder nå på tirsdag, timen ble forskjøvet fremover:-) Litt skeptisk til å bruke 2000 kr der men stoler på at de har mest peil på dette og er villige til å lytte, samt "eksprimentere" med Erfra. Men det er vel en stor sjanse for at legen der også vil si at jeg må prøve Levaxin mer først.... Håper likevel jeg kan få et tilskudd med Liothyronin så hjernen kan begynne å fungere bedre.
Er det så vanskelig å få tak i Erfra da, om man får legen til å skrive ut registreringsfritak?
Det jeg håper kan komme ut av timen på tirsdag er at jeg kan få et eller annet t3 tilskudd til levaxinen, helst i form av Erfa.