Sv: Ny her og har brug for hjælp
Må bare spørre. Hvis T3 er helt i nedre normalområde og TSH+T4 er "normale", vil man ha symptomer da? Skjønner ikke helt T3.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Gekko
Må bare spørre. Hvis T3 er helt i nedre normalområde og TSH+T4 er "normale", vil man ha symptomer da? Skjønner ikke helt T3.
Hej!
Ja, hvis min t3 ikke er i den øvre del af scalaen, for jeg symptomer (også t4). Hvis jeg har været syg eller været stresset eller lign. fornemmer jeg at min t3 daler. I disse tilfælde har jeg t3 som "rescue remedy". indtil kroppen atter er med igen. Jeg ved ikke om jeg er helt galt på den, men sådan virker det for mig.
MVH Lene
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Lene
Hej Tanja!
Mth. at øge dosis, vil jeg bare lige sige at jeg er meget fintfølende mht. at øgt. Jeg øger kun med 25 mcg pr uge, venter 2-3 uger mærker hvordan det går, øger så igen, hvis der er behov for det.
Jeg har også en pakke liothyronin som jeg har fået udskrevet af min læge. Jeg tager 1/4 tablet efter behov.
MVH Lene
Hej Lene
Mange tak for dit svar. Det er rigtigt godt at høre om andres erfaringer :)
Mvh. Tanja
For pokker hvor har jeg bare ondt af mig selv i disse dage :?
Det har hjulpet helt gevaldigt at jeg ikke tager multivitaminpillen mere og jeg tager nu 150 mcg.dagligt.
Men hvor er jeg dog uendelig træt og jeg er så øm i mine muskler og led.
Jeg er så uendelig træt af at være træt. Jeg er så træt af ikke at kunne huske og koncentrere mig ordenligt.
Og jeg er så frygtelig ked af ikke af have et ordenligt overskud til min søn :cry:
Jeg er dog gudskelov så heldig at have en god mand og bedsteforældre som kan træde til. Jeg tør slet ikke tænke tanken om hvad jeg skulle have gjort hvis jeg var alene og ikke havde et netværk chokx:
Den 19. har jeg en tid hos en af mine nye læger (der er to, mand og kone og det er konen som intresserer sig for stofskiftesygdomme). Det føles som om der er uendeligt længe til, men til den tid passer det jo så nogenlunde med at jeg kan få taget en ny blodprøve. Men hvad nu hvis det er endnu en læge som ikke kan/vil hjælpe help1
Jeg læser og læser om naturlige stofskiftehormoner og jeg bliver mere og mere overbevist om at det er det jeg vil have.
Og jo mere jeg læser om det, jo mere vred og frustreret bliver jeg over at det skal være så svært at få fat på :evil:
Jeg har kigget på hvad det koster at komme til Thailand i tilfælde af at mine nye læger ikke kan/vil hjælpe. Jeg har overhoved ikke råd og jeg hader varme, men hvis det er det der skal til for at jeg kan blive ordenligt rask, så tager jeg til Thailand.
Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
Jeg har de sidste par dage forsøgt med hydrocortison creme (håndkøb 1%) og er gået fra at være zombie der kun kunne sidde med computeren eller sove til stadig at være dødtræt, men rent faktisk får udrettet praktiske ting :p
Jeg har smurt mig med ca. 2-3 cm (tynd stribe trykken ud af tuben) 3 gange dagligt med ca. 4 timers mellemrum.
Men jeg har altså ingen anelse om hvad det svarer til i mg. og hvor meget jeg maks. må bruge :oops: så jeg håber en af Jer kan hjælpe.
Og hvor lang tid må jeg bruge cremen? På indlægssedlen står der 4-6 uger, men jeg går ud fra at det er anderledes når man bruger cremen som binyrestøtte?
Sv: Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
Da blir det litt matematikk :)
Den tuben jeg har er på 25gram 1% Hydrokortison.
Hele tubens innhold av hydrokortison er altså 0,25Gram = 250milligram.
Det skulle holde til 10 dagers forbruk av 25mg/dag.
Rent teoretisk vil det være fornuftig å smøre alt, eller det meste av dagsdosen med det samme man våkner.
Man skal ikke smøre eftermiddag eller kveld.
hvor mange milligram er det i 10 cm ?
Ikke så mange vel ?
Prøv å klem en hel tube ut på stuegulvet mens du beveger deg i jevn hastighet med passende krobøyd kropp.
Send oss et foto :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
TanjaK
Men jeg har altså ingen anelse om hvad det svarer til i mg. og hvor meget jeg maks. må bruge :oops: så jeg håber en af Jer kan hjælpe.
Der er mange der kan hjælpe i disse tre tråde fundet med Avansert søk:
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Selen og hydrokortisonkrem
ang. hydrokortison-krem
...og der er flere, hvor de kommer fra. xx9
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Hansen
Da blir det litt matematikk :)
Den tuben jeg har er på 25gram 1% Hydrokortison.
Hele tubens innhold av hydrokortison er altså 0,25Gram = 250milligram.
Det skulle holde til 10 dagers forbruk av 25mg/dag.
Rent teoretisk vil det være fornuftig å smøre alt, eller det meste av dagsdosen med det samme man våkner.
Man skal ikke smøre eftermiddag eller kveld.
hvor mange milligram er det i 10 cm ?
Ikke så mange vel ?
Prøv å klem en hel tube ut på stuegulvet mens du beveger deg i jevn hastighet med passende krobøyd kropp.
Send oss et foto :)
Det kunne være et kønt syn :lol:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Admin
Mange tak :)
Det virker vist ikke rigtigt mere
Jeg synes ikke hydrocortisoncremen har nogen effekt længere :?
Jeg har brugt cremen i en lille uge og brugt 2-3 cm. 3 gange dagligt. Jeg synes det virkede de første 4 dage og så aftog effekten sig.
Skal jeg mon øge dosis eller bare stoppe?
Jeg føler mig totalt drænet og orker igenting, og jeg kan mærke at mit stofskifte er alt for lavt.
Det kribler i mine fingre at øge min dosis af euthyrox igen selv om det måske er lige tidligt nok.
Det eneste der holder mig tilbare er min lægetid hos ny læge d. 19. og jeg gætter på at lægen nok vil tage blodprøver.
Jeg syns jo heller du skal smøre 10 cm om morgenen enn flere ganger.
Smør på tynn hud, og ikke samme sted hver gang.
Legg så merke til om du får slapphetsperioder om ettermiddagen.
Hvis du får, så smør 2x5cm.
Så har det jo sammenheng med stoffskiftet.
En merkbar "downer" kan være et signal til å øke stoffskiftemedisinen.