Sv: Resept på naturlig thyroid
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
usikker
Nå har jeg "kjørt på" med kosttilskudd i "mega doser", også vit D3, jeg har tatt Ashwagandha som binyre-støtte, og forsøkt elimenere vanlige årsaker som kan forårsake lavt stoffskifte. Men jeg er ikke i mål, svært lave energinivåer, og bl.a sterke muskelsmerter. Legen min ville at jeg skulle forsøke levaxin, særlig for d siste.
Men utifra hva jeg har lest her, og ikke minst brukererfaringer, gjør at jeg ønsker å forsøke den naturlige varianten. Men hva er utgått, hva får man tak i osv, noen som har noen tips, evt som privat melding : )? Legen min er veldig ok, tror ikke det skal bli noe problem å be om resept fra ham, men hvilket preparat vil dere foreslå at jeg ber om resept på?
Vil det lønne seg å importere selv? Pris har betydning for meg, tar gjerne i mot tips : ) På forhånd takk : )
Ps, jeg ringte til ett apotek i Charlottenberg i Sverige nå, for å spørre om de kunne skaffe Erfa Thyroid dit. Man ville jo da ha sparet inn kursforskjellen. Man skal kunne få løse ut norske resepter i Sverige har jeg hørt. Men jeg fikk beskjed om at de ikke kunne skaffe det ved Svenske apotek, det var litt rart...
Thyroid-S er et handelsnavn for et produkt laget av USP-godkjent råstoff.
Måten de får ut hormonene på av krisekjertler, er å frysetørre vekk alt annet enn hormonene. (som man lager Nescafe)
Da sitter de igjen med et pulver. Dette pulveret stiller USP produksjonskraf til for å godkjenne.
USP er et kvalitetsmerke kan en si.
http://www.usp.org/
Uregistrerte preparater som Thyroid får du ikke på resept i Sverige, jeg har sjekket tidligere med Hydrocortisontabletter. Vanlige resepter tror jeg du kan løse inn i hele Europa.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Thyroid-S er et handelsnavn for et produkt laget av USP-godkjent råstoff.
Måten de får ut hormonene på av krisekjertler, er å frysetørre vekk alt annet enn hormonene. (som man lager Nescafe)
Da sitter de igjen med et pulver. Dette pulveret stiller USP produksjonskraf til for å godkjenne.
USP er et kvalitetsmerke kan en si.
http://www.usp.org/
Takk, hva du vet:D!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Uregistrerte preparater som Thyroid får du ikke på resept i Sverige, jeg har sjekket tidligere med Hydrocortisontabletter. Vanlige resepter tror jeg du kan løse inn i hele Europa.
Ok, takk for info, da vet jeg/vi det : )
Men selv med tipset ditt om 120 mg tabl som kan deles, så er er d dyrt å være syk, så sant en ikke velger å følge de mest vanlige A4 behandlingene...