Jeg tror det er en av de tingene som ofte følger stoffskifte. Om det er mest representert hos hyper eller hypo vet jeg ikke. Kris har mye info om sliten binyrebark. Se på sidene hennes :D
Printable View
Jeg tror det er en av de tingene som ofte følger stoffskifte. Om det er mest representert hos hyper eller hypo vet jeg ikke. Kris har mye info om sliten binyrebark. Se på sidene hennes :D
Hei.
Lurte på om noen av dere har erfaring med hvor lang tid sånn ca det tar å få svar på hormonprøver fra Aker sykehus. Legen min sendte dem dit denne gangen. På mandag er det 14 dager siden de ble tatt.....
Maks en uke er min erfaring. Og tar jeg prøvene på Aker kan jeg ringe etter to-tre dager og svarene er klare.
Det hender jeg har tatt prøver hos fastlegen min før 12 en fredag, og får svarene tir-ons uken etter.
Du bør definivt purre, ja.
Hadde ringt rett til laboratoriet på Aker jeg, er legen min treg(Ã… DET HENDER........) ringer jeg på Drammen og hører selv.
Trodde ikke at laboratoriene gav ut svar på prøver til privatpersoner. Trodde det bare var leger og sekretærer som fikk dem..?Sitat:
Opprinnelig skrevet av heisann
Da jeg jobbet på laboratoriet ved SuS ( immunologisk avdeling) gav vi bare svarene til leger mm.
I morgen skal jeg ta MR av hodet. :?
Tror det er hypofysen de har tenkt å sjekke. Er det flere her som har gjordt det? Gruer meg litt fordi jeg er redd for å få klaus mens jeg ligger der. Lurer også på om de finner noe som ikke skal være der.....
Grunnen til at jeg skal gjøre dette, er at jeg i forrige måned hadde kraftig hodepine i 4-5 uker i strekk :shock: Er også fryktelig sliten og har masse "andre ting" som kan tyde på at ikke alt er som det skal være.
På Aker kan man ringe rett til den hyggelige damen som har stemmen sin på telefonsvareren, men jeg antar de bare gir ut svar til folk de kjenner. Jeg har jo vært der mye i perioder, prøvene ble tatt der, og jeg fikk svarene på tel. enten av endokrinologen eller av lab'en.
Hei .
Jeg har ikke tatt MR,men CT av hypofysen, det var gjort på 2 min.
MR tar vistnok lenger tid.
En slektning av meg tok det for 2 uker siden, han sa han følte veldig ro når han lå der.
Alle slike undersøkelser er jo egentlig en psykisk belastning, fordi det blir jo gjort på viktige organer, som er livsviktig for funksjoner.
Det jeg ble fortalt før min CT var at om man skulle finne noen svulst på hypofysen, så er den nesten altid godartet, meget meget skjelden ondartet.
Dette beroliget meg mye.
Jeg ønsker deg LYKKE TIL imorgen.
hilsen sandra.
Jeg fikk ikke opplyst svarene på telefon hos Aker. De kunne kun oppgis til legen som hadde rekvirert dem fikk jeg til svar.
Men 2 uker er lang tid, har du sjekket at ikke legen din har mottatt de?
Hei, tussi!
Jeg tok MR av hodet for halvannet år siden omtrent. Det varer ganske lenge, og du må ligge fullstendig i ro - men du får antakelig som meg en trykknapp i handa som du kan trykke på hvis du får panikk, og bare det å ha den i handa og vite at du har kontrollen og kan velge å komme ut når du vil, er faktisk veldig beroligende. Det syntes i hvert fall jeg. :)
Som sagt må du ligge helt i ro, for de lager mange "snitt" av hodet i alle retninger, og for at de skal stemme overens må du ikke bevege på deg. Det er ganske høy støy inne i maskinen, så du får antakelig hodetelefoner på deg med musikk på (jeg hørte på NRK P1, husker jeg). ;) De som sitter inne i kontrollrommet kan også snakke til deg i de hodetelefonene, og du får gjerne et speil rett over deg hvor du kan se dem. I mitt tilfelle gjorde de meg på forhånd klar for å sette kontrastmiddel også, med veneflon i albuvenen, men de bestemte seg underveis for at det ikke var nødvendig likevel.
Lykke til, det går sikkert fint! :)