Tror jeg må ta dette privat om jeg ikke skal føle meg stemplet som hypokonder på legekontoret her.... :roll:
Printable View
Mange har hatt det stemplet kokkos.....
Men her får du det iallfall ikke, det kan jeg love.
Så er det faktisk egget som kom først av høna og egget da.
Flere dinosaurarter la jo egg :)
Du vet hvordan du sender en PM ?
Jada - jeg vil gjerne ha en PM av deg Kokkos :)
"Tror jeg må ta dette privat om jeg ikke -----"
Jeg trodde bare det var det du spurte etter - sorry.
TSH er dobbelt så høyt om morgenen i forhold til kl13-15.
Har prøvd det selv, og utslaget var TSH 4,5 vs TSH 2,5.
Altså stemplet hypokonder vs å få lov å ta thyroxin.
Ja, omtrent alle friske mennesker som man måler for å få referanseområde, ligger på tett rundt 1.
Men perdefinisjon så er referanseområdet alle minus de 2,5% nederste og minus de 2,5 % øverste og det er alltid noen få med høy TSH og derfor ender man opp med 0,3-3,6 eller noe sånt.
Men de fleste tilfeldige mennesker som man påtreffer har en TSH tett ved 1. Og 0,1 kan de også ha.
Nå viser det seg at søstern min hadde nøyaktig samme verdier som meg på siste blodprøver. Dvs tilsvarende mine dårligste prøver. Hun sliter veldig med lite energi og er mye syk, og fungerer ikke 100 % og er derfor delvis sykmeldt. De finner ikke ut hva som er galt......
Syntes dette begynner blir mer og mer interessant.:roll:
Huff ja, får en si.
Noen ser ikke skogen for at trærne står iveien.
Noen ser ikke engang splinten i sitt eget øye.
Jeg tror ikke det er for at de ikke vil se - de har lært noe, og holder fast ved det. Så er det vel slik at de gamle teknikker som bundes i kliniske undersøkelser i noen tilfeller har større treffsikkerhet.
På en måte er det slik at om en har symptomene, så her en også sykdommen enten dagens blodprøver kan bekrefte det eller ikke.
Men har hun tatt blodprøver i det siste, så kan hun jo be legesekretæren om utskrift av dem.
Hypothyreose har en viss arvelighet. I familien min er det mange som har det.