Re: sår hals og hvite blodlegemer + feit?
Jod er forsåvidt siste valg - i den forstand at du kan tjene mye på å IKKE spise jodholdig mat.
Kjertelen bruker jod i produksjonen av thyroxin. Overflod av dette vil føre til at kjertelen produserer mer.
Så er det vel behandling med radiojod hildemor skriver om. Det er nok et sistevalg det også.
Hei igjen Lise :)
Disse temperaturforandringene dine i kroppen har nok ingenting med medisinering å gjøre tror jeg. Du har et stoffskifte som går på høygir og kroppen gjør nok sitt med å "Kjøle" det hele ned og du får disse variasjonene i varme/kuldefornemmelse. Det blir som hvis du tar en hard treningsøkt, du svetter gjerne litt underveis, enda mer enn stund etter du stopper opp. Og hvis du ikke kommer deg i dusjen etter relativt kort tid begynner du å fryse, selv om du fortsatt har høyere puls enn normalt fordi du har trent. Det er trolig kroppens egen "termostat" som styrer litt med deg akkurat nå og ja jeg husker det godt. Har det fortsatt slik til tider når jeg svinger i stoffskiftet. Det er godt å ha både ullsokker og gode strikkeplagg ;) De fyker av og på :)
Hei Hildemor
Godt at det ikke bare jeg som har det sånn, selvom selvfølgelig ingen burde hatt det sånn. Sikkert en forsmak på overgangsalderen. Nå vet jeg hvordan mamma hadde det...
Høyt stoffskifte og diabetes
Hei
Hadde litt høyt blodsukker hos legen,men akkurat på grensen til normalt. Syns å huske å ha lest ett sted at man kan få diabetes av stoffskifteproblemer, opplevde i dag å være på fest og ble skikkelig uvel slik jeg jo blir innimellom.(drakk ikke alkohol) Varm og sjelven. HAdde spist 3 retter for ca 2 timer siden. Så kom kaka og etter å ha spist ett stykke ble jeg helt bra igjen(!) Fantastisk å bli det, men litt rart kanskje? Er ikke menningen å bli helt hypokonder men vet fortsatt lite om virkninger.
Hvor mange kilo gikk dere opp?
Heisann. Fikk for 5 dager siden neo - medisin mot høyt stoffskifte. Hvor mye gikk dere opp når dere ble behandlet for høyt stoffskifte? Tro det eller ei men gikk opp 4 kilo på en dag(!!!)Fikk mensen så 1 kilo kan skyldes ekstra vann, men allikevel. Lurer på om det finns annen medisin man ikke legger på seg så mye av? Er 82 kilo og har ikke lyst til å bli større..
Re: Hvor mange kilo gikk dere opp?
Rent ernæringsmessig må en ha 7000kcal i tillegg til det en forbruker for å legge på seg 1kg fettvev.Når vi går så raskt opp i vekt, megselv inkludert, er det nok væske som binder seg i vevet.
Tenk over inntaket av væske og det som kommer ut(mister LITT via hud og lunger også).
Vi behøver ikke ha hovne ankler ,men kan holde igjen på væske i vevet for det..sirkulasjonen vår er ikke "frisk".
Selv er jeg hypo, men varierer glatt +/- 3 kg.
En ting jeg legger merke til(er litt til og ifra på korison,10mg,og det samme skjer hver gang:jeg tisser mere...Det tyder på at stoffskiftet og sirkulasjon er mere tilnærma "normal".
Har du tilgang på vanndrivende? Det en da skal være obs på, er at det er hardt mot mineraler;så lurt med tilskudd.