Sv: Vært hos legen idag...
For det første AnnK så er ikke dette syting, det er livet våres,
legen din virker veldig overfladisk og 50 mg om dagen er veldig lite,
glemte å lese hva din t4 var men når du er så dårlig virker det lite,
du bør få sjekket binyrene også for det er veldig ofte en sammenheng,
lavt blodtrykk? jeg får bestandig kommentar om blodtrykket og da svarer jeg bare at jeg ikke pleier å ha noe særlig blodtrykk,
min egen mening, henger sammen med stoffskiftet,
dårlig fyring, det er normalt å ha lav kroppstemperatur, sjekket den?
på bra dager ligger jeg på36,2, kommer aldri høyere,
det varierer fra 35,5-36,2 uansett er det for lite og derfor lite fyring,
kroppen er designet for å fungere på 37 grader og fungerer derfor dårlig på annen temperatur, feber fungerer dårlig det og har jeg hørt, jeg får ikke det heller.
Lite hint, salt eller salmiak lakris hjelper litt på blodtrykk, og det er en av de tingene folk med høyt blodtrykk blir advart mot.
Ser ikke at du har noe resultat på t4 så fordi den sto på dagens liste så få svarene så fort som mulig,
virker som du er undermedisinert.
Kliss våt natt er et kjent fenomen,
jeg har nå hatt 3 tørre netter(bank i bordet) begynte med progesta care og pregnenolon for snart to uker siden,
hjelper ikke å drikke mindre, vann er sunt bare å fylle på, blir ikke mer eller mindre vått av det,
Alle plagene du beskriver er en kjent verden, jeg kan ikke fatte og begripe at folk orker å jobbe i butikk med musikk feks, jeg må gå ut, får ikke handlet noe i slike butikker, det går helt rundt i hue på meg.
Sjekk blodprøver så fort som mulig og la oss høre,
Først må jeg uttrykke at jeg synes det er trist at det forekommer slike leger.
Men Legen følger de normer som er oppsatt og vedtatt for jobben.
Det er ikke lett å være lege å bryte ut av trøyen, men noen syns det er veeeldig behagelig å ha den på.......
Ærevære de som bryter ut !
Jeg håper jo disse kan hedres her i forumet.
Feks denne : http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=no
Kolesterol og stoffsklfte er farget.
Men OBS ! hele artikkelen er full av løgn !
Men slik er normene, og TROSS disse - innrømmes at kolesterolverdiene senkes med en behandling. ALTSÅ : Det er altså det de kaller sub-tilstanden stoffskiftet bestemmes til å være som er selve årsaken !
Og det gjør det ennå mer uforstående at man ikke griper til behandling av selve roten til ondet, men heller foreslår utstrakt bruk av symptomdempende behandling - innebærende farmika av høyst tvilsom karakter (feks Statiner)
Kolesterol er et av kroppens aller viktigste stoffer og er med alle steder der liv skapes (egg/frø) Om vi ikke har nok, produserer kroppen det selv.
Et økt kolesterol K A N årsakes i en sjelden sykdom i reguleringen.
Men man vet meget godt at det øker ved flere andre årsaker, og lavt stoffskifte er en av dem, selv om ikke alle med lavt stoffskifte opplever dette.
Kolesterol er "alle hormoners mor".
Og når det ikke produseres normalt med hormoner øker mengden kolesterol.
Lavt blodtrykk kan også være en følge av for lavt stoffskifte.
Krysser du bena ofte ? Det er jo tegn på at underbevisstheten vil øke blodtrykket.
Om du "svimer av" når du reiser deg brått kalles det Ortostatisk hypotensjon.
Saltmangel kan også være en følge av stoffskiftet som direkte virker på blodtrykket.
Har du muligheten, så kjøp en blodtrykksmåler og skriv opp når du måler og resultatet. Prøv så å spise mye salt og se på målingene.
Om du skal krysse et ekstra kryss ?
Det kan vi jo ikke råde deg til - jeg ville iallfall ikke gjort det hvis jeg ikke hadde nogenlunde samme blyant da :)
Og symptomene dine er jo sammenfallende med de man får når stoffskiftet er lavt da.
Jeg mener, de kliniske tegn er tilstede, blodprøvene bekrefter sykehistorie og observasjoner. Hva mer venter legen på ?
Når noe går som en hund, og bjeffer som en hund, så er det vel en hund ?
Man trenger vel ikke vente til den biter ?
Min temp har i alle år vært på 36,2 og rundt der i midt voksne liv, 35,9 også helt vanlig.
Jeg er vel en av de få som har fått beskjed av hjertelegen min,(bærer og barn med alvorlig muskelsykdom,derfor sjekkes det av spes. hvert år) at jeg kan bruke en god del salt, da det øker blodtrykket. Så alt dette stemmer.
Orker ikke å finne gamle svar på T3 og T4, og GLEMTE selvfølgelig å be om utskrift av de gamle prøvene mine. Det skal jeg ha for å se hvordan utviklingen har vært.
n'Finn- jeg skal ikke krysse av flere kryss, men be om at labben gjør det.;-)
Og jeg har av hjertelegen min fått et prøveark som jeg skal til Aker Hormonlaboratorie med. Fant det i skuffen idag, og der vil han at jeg skal sjekke endel. Prøvene må tas der, pga skal ikke fraktes etter de er tatt, ikke veit jeg hvorfor.
Har vel klaget litt i sommer da jeg var der også da, sikkert, ettersom jeg har fått noen prøver å sjekke.
Det er
TSH
FrittT4
T4
FHS
LH
Prolaktin
Østradiol
Kortisol (kl 07-09)
Aldosteron
Reninaktivitet
Veksthormon
IGF-1
ADH
Siden det heter hormonlaboratorie, så er vel dette prøver som kan være intressante da jeg har skjønt at stoffskifte går på hormoner? Og ikke minst kolestrolet?
Bør vel prøve å komme meg dit så fort som mulig, men det er som alt annet et mas..men skal jeg komme noen vei så er det vel ingen bønn..
Jeg er veldig glad for at noen svarer meg her inne. Jeg får jo litt sånn følelse av at "sammen står vi sterkere". Tusen takk for det!
Kanskje litt morsomt,eller tragisk, hva legen skrev som diagnose på sykemeldinga mi idag: Generell tretthet..... (!!!)
Kan skrive Norsk han da :) Min skrev nevrasteni - og jeg måtte google.
De har sviktet latinen idag og bruker gjerne å forvanske språket med Engelske ord som feks fatigue.
Hvorfor bruke forstålig norsk når man kan anvende adekvate stringente synonymer ?
Det er jo typisk for lav stoffskifteaktivitet at morgentempen er lav.
Mange leger har skrevet om dette ( feks Broda Barnes ) - mange hevder hårdnakket at det ikke har sammenheng.
Og sistnevnte er det bare å pigge ifra så fort som rå er.
De har ikke greie på den mest elementære om saken.
Så er det sikkert bra at du kommer til Aker - håper du får en bra lege der.
Hjelp, hva skjer?? Noen som har noen trøstens ord?
Formen er såå utrolig dårlig nå, kjenes ut som om jeg kollapser når som helst. Og skal til legen for å ta nye blodprøver på torsdag, men føler at jeg har det travelt, får jo ikke svar på de før den 18..
Sykemeldt 40 prosent, fri igår. Lagde pizza, sammen med mine voksne barn, var helt utslått etter det. Jeg gjorde ikke mye...
På jobb idag, hjernen fungerte litt, så fikk etterhvert arkivert endel.
Vondt i magen før jeg dro på jobb, fikk spist en liten skive, så veldig kvalm, og ikke tilstede etterpå..Bare surr i hue. Skulle prøve å skjønne noen tall, -ikke snakk om. Jeg hørte hva jeg og sjefen snakket om, men jeg skjønte ikke en dritt..Han så rart på meg sa jeg sa at jeg hører hva vi snakker om, emn jeg får det ikke inn, ikke med teskje engang-..Trodde jeg nesten skulle miste beina under meg. Satt på med mannen min hjem.Kjennes virkelig ut som om jeg skal kollapse når som helst.. Kan dette være min B12 som var på 111 for tre uker siden, eller stoffskifte?
Jeg har heldigvis en forståelsesfull mann. Vi har ikke snakket mye om lavt stoffskifte, men han sier at han ser på kroppen som en kemifabrikk, og om det ene mangler så virker ikke det andre.Så han skjønner at det er problematisk. Tror han ble litt bekymret da jeg sa at jeg håper jeg ikke har fått Alzheimer. Jeg er jo ikke i meg selv i det hele tatt. (og det er ment i alvor, selv om jeg er 43 år..) help1
Jeg tror jeg bare må gå på privatklinikk på mandag, for nå er jeg bekymret..jeg tror ikke jeg holder ut i nesten to uker til, da tror jeg det har skjedd noe med meg. Tenker også på kolestrol på 7,5, og hjertet.. (Blir jo bare bekymret av dette her jo..selv om muskler og ledd er mye bedre etter å ha sluttet med kolestrolmedisin etter eget initiativ/forsøk. Noen som har noen trøstens ord?
Kan man bli sånn av B12? Isåfall-kan B12 sprøyter gi meg en "tupp" der jeg er høyest når jeg plukker tyttebær?(om jeg hadde orket!):wink:
Eller er det bare å ta Trio B, 1 pr dag, som jeg har gjort i 3 dager nå.. vedikke1
Og vente å se hva som skjer...
Har ingen å spørre om dette.
Kjenner at tanken på å gå på jobb på mandag er fæl. Og nå er det fredag og har hele helgen å ta av,i tillegg er jeg en optimist til vanlig..men ikke nå. Skjønner at Rom ikke ble bygd på en dag. Er medlem på Aleris, der skal de ha mange spesialister, men vet ikke angående dette.
Vil så gjerne jobbe og ha et "normalt" liv, og kan godt bruke penger på privatklinikk for å komme i rute igjen..men om det er rette sted vet jeg ikke. Men man trenger ikke vente for å komme til spesialist iallefall.(På hva??!!)
Og i og med at jeg betaler selv, så går det an å forlange å få sjekket stoffskifte og alt med det, B12, og andre mangler kansje.
Tror jeg skal ha med mannen min dit, for han kan sette litt ord på ting, jeg også til vanlig, men ikke nå..Og jeg husker jo ikek hva som blir sagt, og heller ikke hva jeg skulel ha sagt!
Skrivefeil, noen som har nevnt det i forumet før, -jeg har bestandig vært god i norsk rettskrivning, men det surrer seg til nå om dagen, ikke rart jeg tenker på Alzheimer...
Legen min sa forresten at det lave blodtrykket mitt kan være årsaken til at jeg er så trøtt da, aldri hørt før..jeg lurer nå heller på om det lave blodtrykket kommer av stoffskifte? Vi snakker veldig lavt her, 70 over 50..
Noen som har noe å fortelle meg, så er jeg veldig takknemlig, trenger noen ord fra "de vise" her inne tro1