Sv: Betennelser og infeksjoner - Normalt og ha mange sykdommer på en gang?
Ja det var jammen godt at du fikk hjelp,
får håpe du blir bra nå da og at nye medisiner hjelper.
God bedring!
Det er mye tull og surr med lavt stoffskifte og infeksjoner. Det jeg har hatt nytte av , som noen flotte damer på legevakten tipset meg om ( etter ørtende besøket da jeg gikk på neo og var hyper) var å sikre meg noen resepter på rinexin for å forebygge bihulebetennelse. Jeg har resepter fra fastlegen på rinexin som jeg kan ta ut med en gang jeg blir forkjølet. Ser ut til å forebygge bihulebetennelsene mine. Om jeg ikke blir frisk av infeksjonen jeg har - så slipper jeg bihulebetennelsen og kan ihvertfall bevare hodet og tankeevnen sånn noenlunde bortimot intakt.......husker sånn til dagen fra tolv til middag og har ellers atferden til en forvirret vegglus - så bihulebetennelser som forverrer tilstanden på det området trenger jeg IKKE :l
kram1 -nettisen
Skal bare si at Rinexin er som nesedråper i tablettform. de "tørker" opp bihulene, så det ikke blir liggende store mengeder snørr i bihulene. De kommer til der nesedråper ikke virker - så er man ihvertfall kvitt en plage....
-nettisen :p
bare sånn på tampen...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
nettisen
Skal bare si at Rinexin er som nesedråper i tablettform. de "tørker" opp bihulene, så det ikke blir liggende store mengeder snørr i bihulene. De kommer til der nesedråper ikke virker - så er man ihvertfall kvitt en plage....
-nettisen :p
bare sånn på tampen...
De går jeg også på.. har kronisk bihulebetennelse, så Rinexin og nasonex er like vanlig i skapet mitt som tannkrem, og jeg har alltid liggende resepter på dette :) hehe.. Men, denne gangen satt det seg skikkelig, verken tidligere antibiotikakurer, rinexin, nasonex eller noe som helst ville visst drepe de basseluskene som svinser rundt oppi der.. :cry:
Nå har jeg jammen fått bihulebetennelse igjen samt øreverk.. Virker jo ikke som at jeg kun er frisk når jeg går på antibiotika jo:oops: Men kan jo ikke kanske erymax som sukkertøy heller da..:cry:
Skulle bare legge til at lavt stoffskifte også har redusert immunforsvaret mitt. Har vært kronisk forkjøla siden oktober i fjor. Masse bronkitt. Har merket bedring etter at begynte på levaxin i januar, men fortsatt henger det mye dritt igjen, om enn i en noe svakere form enn før. Da hadde jeg konstant vondt i halsen og ørene. Det var faktisk sånn jeg oppdaget at jeg hadde lavt stoffskifte- dro gjentatte ganger til legen og maste om pencilinkur, og til slutt tok han på eget initiativ blodprøve på stoffskifte. På en måte var det jo bra at jeg ble såpass syk, ellers kunne jeg gått mye lenger med uoppdaget lavt stoffskifte. Gikk vel i ca 8 mnd (etter fødsel) før det ble oppdaget.
Berit, hvordan er det med D3 verdiene dine da? De kan ha veldig mye å si for immunforsvar også, etter det jeg skjønner. D3 bør ligge over 100.
Bra at du slapp å gå lengre enn åtte måneder med ubehandlet stoffskifte!
Hei Ruth!
Aner ikke hvordan det ligger an med D3. Begynte å ta tilskudd for ca en mnd siden, siden jeg hørte det skulle være bra. Jernlageret har vært lavt- på 12- men er nå kommet opp i 60 etter å ha tatt tilskudd. Skal til Mathias Turfjell på Balderklinikken i morgen, og da tas det vel blodprøver av "alt mulig rart". Gleder meg veldig til timen i morgen. Det var nettopp en annen her inne på forumet som sa han var flink & hyggelig. Akkurat i dette sekund ringte de faktisk fra Balder og sa at jeg kunne komme til Lars Ormdal på onsdag, har stått på venteliste hos han. Men nå var jeg innstilt på Mathias Turfjell, og siden en annen omtalte han så positivt her inne, er jeg sikker på at han også er flink, så beholder timen i morgen.