Sv: Lavt stoffskifte og slanking med lavkarbo
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Ingvild
Synes dette er vanskelig jeg har ikke lyst å gå på lavkarbo resten av livet!
Og hva gjør jeg den dagen evt.stoffskiftet går tilbake til normalen (har postpartum thyreoditt)?
Man venner seg veldig fort til lavkarbomat og det er masse godt å velge imellom så det er ikke sikkert du kommer til å ha lyst til å gå tilbake engang.
Men dersom du er fornøyd med vekten og stoffskiftet er ganske bra igjen kan du jo trappe sakte opp til Fedon Lindberg kosthold. Der spiser man jo litt brød og litt annet også.
Det er jo bare å gi det et forsøk å se hvordan det paser deg.
Trives du kjempebra med det så er det jo bare å fortsette og hvis du ikke liker det så kan du jo slutte.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Carro
Man venner seg veldig fort til lavkarbomat og det er masse godt å velge imellom så det er ikke sikkert du kommer til å ha lyst til å gå tilbake engang.
Men dersom du er fornøyd med vekten og stoffskiftet er ganske bra igjen kan du jo trappe sakte opp til Fedon Lindberg kosthold. Der spiser man jo litt brød og litt annet også.
Det er jo bare å gi det et forsøk å se hvordan det paser deg.
Trives du kjempebra med det så er det jo bare å fortsette og hvis du ikke liker det så kan du jo slutte.
Ok, synes det er vanskelig å velge er så mye informasjon og med en liten tass på 10 mnd har jeg ikke tid til å sette meg inn i alt.
Men Fedon Lindberg, er bra ved stoffskiftesykdommer? Hvor mye karbohydrater kan en da spise?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Ingvild
Ok, synes det er vanskelig å velge er så mye informasjon og med en liten tass på 10 mnd har jeg ikke tid til å sette meg inn i alt.
Men Fedon Lindberg, er bra ved stoffskiftesykdommer? Hvor mye karbohydrater kan en da spise?
Tror ikke Fedon teller karber på den måten, han bruker en eller annen håndflatemåling. Men du må nok sette deg godt inn i det uansett hva du velger, eller er det ikke sikkert du får det resultatet du håper på.
Lykke til!
Jeg gikk på "Fedon" for noen år tilbake. Da var jeg fortsatt ikke diagnostisert, men ser nå at jeg har hatt lavt stoffskifte i hvert fall i 19 år om ikke lenger. Da jeg gikk på Fedon kuttet jeg alt brød. Jeg var veldig glad i brød, og spiste jeg litt måtte jeg ha mer. Jeg gikk raskt ned 10 kg, på et par mnd. Men det beste med dette kostholdet var at jeg har aldri før eller senere følt meg så opplagt fysisk og mentalt. På grunn av alt for mye stress i jobb og privatliv, hadde jeg ikke tid til å planlegge på samme måten. Jeg spiste også flere av måltidene på restaurant pga. representasjon for jobben. Sakte men sikkert skled jeg ut av mine gode vaner, vekten gikk opp og overskuddet gikk ned. Ser at Grete Roede er diskutert annet sted her. Jeg tenkte at jeg får gi det en sjans og gikk 110% inn for dette kostholdet. Det var helt feil for meg. Om det ble for lite mat eller for mye brød vet jeg ikke, men jeg sov døgnet rundt, 1700 kr fattigere og gikk ned 2 kg på 8 uker, jippi :sad:.
Nå er jeg på lavkarbo igjen og det funker veldig bra. Jeg har fått varmen i kroppen, og mannen min slipper unna 2. grads forbrennig pga varmeflaskene jeg plasserte rundt i sengen.
Jeg er også tøffere overfor omgivelsene, og mer kravstor på restaurantene.
Vet dere at de fleste lager omeletten av ferdigkjøpt eggeblanding tilsatt diverse stoffer?