Takk Yvette og Marge - det er så herlig med sånn støtte. Hjelper masse!!
Vært hos legen nå - grudde meg så jeg helt skalv på venteværelset, tårene stod parat i øynene. Også blir jeg møtt av legestudent uten forvarsel?! Herregud - det tar jo votter og vintre å oppdatere en student om mitt sykdomsbilde og det orka jeg jo ikke tanken på nå som jeg er så sliten og gråtete og lei!! Hissa meg opp først, men så tenkte jeg etterpå at jeg heller fikk utnytte at legen min ikke var på kontoret samtidig.
Så nå har jeg henvisning til indremedisiner på SpesialistSenteret her i Oslo (skal levere den i ettermiddag og få time før påske, de trodde det gikk fint), sykmelding til over påske og har tatt nye blodprøver idag. B12 også - måtte be om det selv om den var normal sist.
Videre har jeg nå skjønt at dere her inne kan lese prøvesvar bedre enn legen sjøl - så jeg ba om utskrift av de siste prøveresultatene mine. Sjekket 3 ganger i fjor fordi sykehuset sa det var viktig etter operasjonen, og her er resultatene:
18 mars 2006
TSH (0.2-4.0) = 4.3
FT4 = (9-22) = 14.1
14 august 2006
TSH = 3.8
FT4 = 15.2
4 desember 2006
TSH = 4.6
FT4 = 14
Også tok jeg som sagt nye prøver idag. Idag sa legen at jo, den var jo litt høy den TSH'en min. Dette har ikke jeg hørt før?? Og på sykehuset etter operasjonen sa de at "den ene verdien min var litt for høy og det likte han ikke så be legen din følge opp denne". Jada..........
Så - dere som kan dette - kan TSH'en min være skyld i deppingen min og tiltaksløsheten og gråtetoktene nå......... Jeg håper jo det.... Er så godt å få noe å henge det på.... Vondt å gå med gråt i kroppen.
Puh. Takk for oppmerksomheten!! :-)
Klemmer fra Karianne