hypothyreose og operasjon (narkose)
Jeg skal inn til en forundersøkelse til operasjon (sterilisering).
Det står i innkallingen at:
"HVIS DU HAR STOFFSKIFTESYKDOM, BER VI DEG TA MED SISTE SVAR PÅ STOFFSKIFTEPRØVER (TSH, FRITT T4 OG T3). PRØVENE MÅ IKKE VÆRE ELDRE ENN 6 MND"
Noen som vet hvorfor dette står i innkallingen?
Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Er det farlig å operere når man har hypothyreose?
Er det farlig å få narkose?:?
Sv: hypothyreose og operasjon (narkose)
Hei:)
Jeg hadde narkose for noen år tilbake og det var ikke noen spørsmål rundt stoffskiftet annet enn et skjema som jeg fylte ut.
Narkosen gikk helt fint og jeg våknet til forventet tid.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siven
Hei:)
Jeg hadde narkose for noen år tilbake og det var ikke noen spørsmål rundt stoffskiftet annet enn et skjema som jeg fylte ut.
Narkosen gikk helt fint og jeg våknet til forventet tid.
Takk for svar Siven. Kanskje det har med selve steriliseringen å gjøre da. Forstår bare ikke hva stoffskifte har med hverken operasjon eller sterilisering å gjøre som gjør det så viktig at det blir nevnt i den generelle innkallingenvedikke1
Hej Maika kaer1
Jeg tror ikke du behøver slide dig selv op med bekymringer. Der er noget om, at jo lavere stofskifte jo mere bør dosis af bedøvelse reduceres, dvs. folk med højt stofskifte skal have lidt mere narkose end dem med normalt stofskifte. Og ligeledes patienter med lavere (end normalt) stofskifte skal have lidt mindre mængde af narkose-midlet. Det har noget at gøre med hvor hurtigt (eller hvor langsomt) kroppen udskiller narkosen igen. Så for ikke at bedøve mere eller mindre end nødvendigt (dvs. så man ikke sover længere end nødvendigt, eller vågner op før operationen er afsluttet) vil de gerne vide hvordan patienternes stofskiftetal ligger aktuelt. Der er altså ikke noget farligt derved, men snarere tværtimod - det er betryggende at de spørger om det. xx9
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hej Maika kaer1
Jeg tror ikke du behøver slide dig selv op med bekymringer. Der er noget om, at jo lavere stofskifte jo mere bør dosis af bedøvelse reduceres, dvs. folk med højt stofskifte skal have lidt mere narkose end dem med normalt stofskifte. Og ligeledes patienter med lavere (end normalt) stofskifte skal have lidt mindre mængde af narkose-midlet. Det har noget at gøre med hvor hurtigt (eller hvor langsomt) kroppen udskiller narkosen igen. Så for ikke at bedøve mere eller mindre end nødvendigt (dvs. så man ikke sover længere end nødvendigt, eller vågner op før operationen er afsluttet) vil de gerne vide hvordan patienternes stofskiftetal ligger aktuelt. Der er altså ikke noget farligt derved, men snarere tværtimod - det er betryggende at de spørger om det. xx9
Ah, that makes sense kram1 Nå forstår jeg alt. Tusen takk Anisa. Jeg blir bare bekymret når jeg ikke vet hva noe betyr. Føler jeg mister kontrollen over egen kropp. Takk for at du hjalp meg hjerte1 Jeg kan slappe av nå :lol: xx9 kram1