Sv: Min erfaring med lavkarbodiett
Tuusen takk for utfyllende og god forklaring, jeg er vel ikke helt på jordet kostholdsmessig når jeg leser ditt innlegg men mye av problemet er at jeg spiser for lite, uregelmessig og sjelden for alt du foreslår er ting jeg liker godt, jeg er ikke veldig glad i lyse bakverk etc. har vært flink i perioder og kjøpt biola med feks blåbær og tatt et glass av dette når sulten gnager. jeg må nok bare stålsette meg og bli konstruktiv så blir det vel bedre når medisinering har gått seg til litt mer og jeg stålsetter meg om å dytte noe i nebbet litt oftere. Var noen gode oppskrifter på dytte mat nedenfor også, dette er greit og enkelt å ha i en boks, og så mye sunnere enn feks kransekake som det har gått en del av nå i det siste,(fikk en av naboen, den er nesten tom, huff og gruff). Jeg skal handle og bake litt i morgen har jeg bestemt meg for.
En fordel ved å være så oppblåst, trenger nesten ikke bruke bh! Ha-Haxx6
Jeg skjønner hva du mener. Da jeg ikke hadde matlyst, spiste jeg hamburgere opptil fem dager i uken! Vekten gikk merkelig nok ikke opp likevel, av en eller annen grunn.
Det du kan gjøre, er å huske/skrive opp klokkeslett for når du skal spise. Dette kan gjerne være måltider hver tredje time. Planlegg gjerne på forhånd hva du skal spise, og tøm huset for alle usunnheter. Du kan f.eks. gi det til naboen som takk for bjørnetjenesten med kransekaken;) Når du er i butikken, så pass på hva du legger i handlekurven. Når man har søtsaker liggende, er det altfor lett å spise litt her og der. Jeg synes ofte det er lettere å få i meg grønnsaker enn kjøtt når jeg ikke har matlyst. Fyll opp kjøleskapet med sunne ting, slik at det blir et tiltak å få tak i usunnheter. Resultet da blir at du spiser sunnere ting, og at dersom du føler at du må ha noe usunnt, så er du i det minste tvunget til å bevege deg frem og tilbake til butikken.
Forresten, hvis du er usikker på om en matvare inneholder f.eks. mye hvetemel, kan du bare sjekke ingridienslisten som ofte er på baksiden. Står hvetemel først, er hvetemel hovedingrediensen.
Takker masse for gode tips, nå skal det blir greier, som sagt så er vel det jeg bruker på listen allerede, fullkornsfiber pasta begynte jeg med for lenge siden og bruker ikke annet enn villris, jeg er vekdig glad i grove ting og frukt og grønnsaker, får vel holde meg litt unna frukt men grønnsaker må jeg ha. Hvordan er det med bær? jeg elsker syltetøy og marmelade, finnes kanske noe som ikke er så søtt eller kansje det ferske nedfryste til nora er ålreit. mmmm ferske scones med fornuftig syltetøy det blir det morgen.Også skal jeg lage havrekjeks til å dytte i munnen, da blir det kansje litt fornuftig litt oftere. jeg er også glad i cottage Cheese så hvis jeg finner fornuftig syltetøy jam. det begynner jammen å bli noe bra allerede, listene skal jeg skrive ut så jeg har dem tilgjengelig på kjøkkenet. Ser ut som det kan bli mer regelmessig spising. ikke mer kransekake og risgrøt fra Toro.xx6