Sv: Vi som er ekstra utsatt for å få influensa..
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
usikker
"Hvis en person med diabetes får smerter i skuldrene, må de raskt gå til legen. Hvis smretene behandles tidlig med smertestillende medikamenter (stakkars lever, min annm) og fysioterapi, kan de forsvinne helt. Hvis de ikke behandles i tide, kan skuldrene bli stive, og da kan man kun utbedre situasjonen med en operasjon" Sitat accu-chek, club news, nr 2 2009. M.a.o, skulderen din kan ha sammenheng med diabetes, kanskje noe å førsøke følge opp.
Det som slår meg når jeg leser om din samlede helse-situasjon, er at jeg skulle ønske at du fikk 50% midlertidig (inntil 5 år i første omgang tror jeg at d er) uføretrygd. Du har såå mye å ta fatt i når det gjelder helsen din, og det tar tid! Ett av innleggende dine skrevet natterstid, så virket du, naturlig nok, ikke så veldig "happy"...Depresjon er hovedårsak til uføretrygd i Norge. Blir du ikke møtt med forståelse for de andre helseproblemene dine, så kan du vurdere om du vil forsøke å la det bli innfallsvinkelen for å kunne søke 50% trygd, så du hadde fått et økønomisk pusterom, samtidig som du fikk tatt vare på helsen din! Jeg er selv uføretrygdet, halvdags"jobb" bare å holde dia i sjakk! Skulderen min er heller ikke god, så jeg må begrense skrivingen litt her, men håper du fikk noen innspill du kan bruke : )
Du verden - det der med skulderplagene har jeg aldri hørt om! Var det kanskje derfor legen min skrev "diabetesrelaterte skulderplager" da jeg var sykemeldt pga skulderbetennelse i våres? Kanskje det er svaret på hvorfor jeg ikke kan bevege armen bakpå ryggen heller lengre, og at enkelte bevegelser er dritvonde? Hvis dette stemmer, så blir jeg sint. Dette burde han ha forklart meg! Jeg har hele tiden trodd at det var urinsyregikta som satt i skulderen, men da kan det jo like gjerne være diabetesen.
Nei, noen uføretrygd får jeg ikke. Jeg er ikke å anse som "varig syk" i følge NAV, selv om jeg har flere kroniske sykdommer.