-
Velkommen Lilja
vil bare ønske deg god bedring. Den legen din virker sløv og syns du bør bytte ham ut. Selv har jeg også hatt dårlig møte med endokrinolog, så det er slett ikke alle av dem som er så flinke. Det er kanskje slik at de er flinkere på f.eks diabetes eller annen stoffskiftesykdom de er spesielt interessert i.
For meg virker det nesten som om legene er redd for å stille diagnosen hypotyrose, enda det ikke er en så uvanlig sykdom. Jeg arbeider som helsesekretær og nesten daglig skriver jeg om pas som også har hypotyrose så så skjelden kan det ikke være.
Det virker som om mange leger kommer med en rekke andre forslag i stedet for hypotyrose og skylder på bl. a depresjon det er visst veldig populært å skylde på det. :wink:
-
Takk for det cat!
Det betyr utrolig mye å ha en plass å diskutere denne sykdommen - leger kommer i alle fall aldri til å høre på meg! Jeg kjenner meg igjen i 95% av alle symptomer som listes opp rundt omkring og likevel påstår de jeg er bare "maskert deprimert". :evil: Når man har påvist hypotyreose så synes jeg at legene må sjekke dette _grundig_ før de begynner å bable om depresjonstendenser.
Jeg trodde at endokrinologer var eksperter på dette jeg, spesielt han jeg skulle til siden jeg fikk høre at hans "spesialfelt" var hypotyreose. Det kan han jo umulig være slik som jeg ble behandlet så endokrinologer er absolutt ikke noen hypotyreose-guder (selv om de kanskje tror det selv? :twisted: )
Hilsen Lilje