-
Legen sa at alle mine homoner var på ville veier, men at han ville i første omgang behandle stoffskifte for å se om ikke det gjorde at alt det andre falt på plass....dessverre spurte jeg aldri om hvilke andre hormoner det var snakk om...Men jeg blir nok mye klokere når jeg har vært tilbake hos legen etter påsken :-D Har jo skjønt etter å ha lest her, at det kan være viktig å få med seg prøvesvarene :-)
Tusen takk for alle innspill så langt :-D
-
Høres jo ut som om det kan være en infeksjon på gang, synes jeg. Ingen smertefri urinveisinfeksjon? Ingen bakterier i urinen?
Blod i urinen synes jo jeg man burde sjekke nøyere ganske fort.
-
Hei Benga...
Du og jeg deler de fleste symptomer, selv om jeg noen flere i tillegg. Jeg begynte på samme dose levaxin som deg for 3 måneder siden, men har vært syk i nesten et år nå.
Blod i urinen kombinert med feber kan blant annet være tegn på urinveis infeksjon. Disse kan være asymptomatiske. Prøv å drikk mye vann (viktig!) frem til du har mulighet til å ta dette opp med legen. Jeg har stadigvekk problemer med dette jeg også.
Ellers ville jeg bare si at jeg merket ikke bedring på mange av symptomene mine og i tillegg ble det ikke påvist antstoffer i blodet hos meg. Og siden jeg har så mange symptomer, føler jeg selv at det er noe mer på gang. Derfor har jeg pushet på for å få videre utredning. Er henvist til endikrinolog og krysser fingrene for at det skal gå lynkjapt. Er passe lei av å være syk...
Håper du får god nytte av levaxinen, men ikke sitt på sidelinjen dersom du har mange andre hormon prøver som er utenfor referanseverdi. Ikke stol for mye på det du blir fortalt. Sett deg inn i dine egne symptomer og blodprøve resultater, og husk at du er den som tar best vare på deg. :)
Lykke til videre!
-
Shanita, hvis du ikke merker bedreing på levaxin kanskje du burde prøve Liothyronin også?
-
Hei Pling...
Takk for tipset. Skal nevne det for legen :)
Men.. merker noe bedring på levaxin. Trøttheten er nesten borte og menstrasjonen min er tilbake til den vante 3 dagers fra den korte varianten på nesten 1 dag.
-
det med håravfall, verk i brystene og blod i urin har jeg ikke vært borti før.....det burde du sjekke ekstra, for det er vel ikke vanlige symptomer på stoffskifteproblemer?
hørtes iallefall ikke noe særlig ut!
når det gjelder levaxinen, så burde du smøre deg med litt tålmodighet. det kan variere veldig de første par årene iallefall, tar jo også litt tid for kroppen å stabilisere seg selv hvis du har gått med lavt for lenge.
noen merker virkning raskt, og andre må vente lengre:=)
men de fleste ville vært langt dårligere uten uansett god eller medium virkning.
-
Håravfall og verk i brystene er hypo-symptomer og diskuteres fakstisk fra tid til annen på forumene.
Blod i urin er mer utypisk. har hørt om noen med blod i urin som viste seg å ha cøliaki.
Og en del hadde cystitt som kam av hypo, og gikk vekk med riktig medisinering.
-
Jeg merket også dette med håravfall i forbindelse med hypotyrose. Det er som Nora sier et helt vanlig symptom.
Dersom det er noe galt med alle hormonene dine burde du ha en skikkelig utredning før du begynner på Levaxin synes jeg .
-
Jo, med de har jo tatt en del prøver allerede. Det er nok best i dette tilfellet å komme på riktig dose levaxin (=prøve først en TSH på 0,5-1,5 eller en annen dose, alt etter formen) og se hva som skjer.
-
Ny med Hypo-diagnose.
Hei jeg er også ny her.....som jeg har lest her inne, så er det mange som sliter med å få diagnose eller behandling. Jeg har vært "heldig" og fått diagnose uten å engang misstenke at jeg hadde styggedommen.. :roll:
Jeg hadde knapt hørt om stoffskifte, da jeg gikk til legen med alle disse snåle symtonene, og trodde jeg kanskje hadde komt i tidlig overgangs-alder :shock:
To dager etter at jeg hadde vært hos legen var jeg tilbake og fikk levaxin :lol: Nå har jeg gått på 50 Levaxin i snart to uker, og skal snart tilbake med en laaaang liste med spørsmål til legen :wink:
Håper dere andre også får hjelp og støtte :wink: