Sv: Symptom: Brennende, tørr og sår tunge
Hej med jer.
Jeg har de samme problemer med slimhinden og så videre i munden. Jeg har købt Euthyrox , der var et par stykker der slap af med de problemer på det i stedet for Eltroxin. Jeg har købt det uden faktisk at vide ret meget om det.
Er det noget I kender til.
Hilsen
Lilli
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
hansel
Hei
Jeg har hatt problemer i munnen nå i ca 3 måneder. Fikk nettopp påvist lavt stoffskifte og har begynt på levaxin. Slappheten er nå borte men munnen blir ikke bedre. Legene sier at mine symptomer er ikke noe som er så vanligt ved lavt stoffskifte.De ber meg være tålmodige og tror dette skal løse seg over tid ved hjelp av Levaxin. Er det noen som har lignende symptomer samt lavt stoffskifte?
Mvh
Hanselnorsk1
Hei, min lege mener fremdeles ikke dette har noe med min tyreoiditt og lave stoffskifte og gjøre. Har tidl. hatt kraftig candida i munnhulen og dette sammen med lave B-vitaminnivåer forsterker problemene. På meg hjalp det spesielt godt med B-vitamintilskudd - alle 11 i ganske mye høyere doser enn anbefalt verdi. Til og med tannmerkene rundt tungen er nå nesten borte. Jeg har inntatt tilskuddet nå i ca. 2 mnd. og er ganske sikker på at det er disse B ène som har gjort susen
Hej igen, det er præcis sådan jeg har det, kan ikke huske om det startede i forbindelse med de nye eltroxin, men det er ganske forfærdeligt. Jeg spiser masser af vitaminer B-mangler lige de sidste B3 og B5. kan kun få det til 9 Bvitaminer. jeg spiser også A-E-C-D3, syntes ikke noget af det hjælper andet end af dræne min pengepung :roll:. Gad vide hvilke B det er jeg mangler.
Det kan jo selvfølgelig lige være dem der mangler der hjælper :)
Rigtig god Påske til jer alle
Lilli dansk1
Jeg har også hatt denne stikkende/tørre/brennende tungen :( Leste at sinkmangel kunne være en årsak - og jeg syns det hjalp mye, men har litt av det enda. Øker med 30 mg erfa og ser om det gjør susen :)