Heia!
Først nå så jeg at innlegget jeg sletta var blitt kopiert inn og svart på - på side 1i denne tråden..
Jeg sletta den, fordi samtalen gikk over i å
tenke seg frisk.. Det er så mange som kan kalle seg homøopat.. Og det ble helt ut på viddene av den behandlingen jeg får. Skal forsøke å svare litt på både det ene og det andre.
Det begynner nemlig å bli veldig spennende dette her... Og jeg deler det gjerne med dere!
Istedet for å kalle han som behandler meg homøopat eller lege som han også er, kan jeg jo bruke navn - han heter
J. Elmiger, og holder til utenfor Lausanne i Sveits. Og har hjulpet/hjelper mange, deriblandt min søster. Hun hadde som meg den autoimmune varianten av hyphotyreose. Og ble frisk av medisiner. Hun tenkte ikke så mye, var like "fjern" som det jeg er nå :lol:
(For å ta det også, jeg er klar over at ikke alle på forumet her har den autoimmune varianten ei heller har skjoldkjertelen inntakt fortsatt. Og det skrev jeg jo..)
Ståa med meg er nå følgende:
Jeg har inntil de to siste dagene følt at energien har kommet tilbake. Men kjertelen på halsen, også lymfeknutene på siden har vært vondere enn noen gang. Samtidig synker stoffskiftet. Siste blodprøver viser at jeg har Tyroksin på 8,5, TSH 21, og Anti TPO 217.
Jeg sluttet helt med Levaxin for et par mdn siden, går nå kun på medisiner fra Elmiger.
De siste to-tre dagene har jeg vært kjei og sliten igjen.. Håret er håpløst.. Hukommelsen like så..
Men, det kommer helt klart mye av stress både på jobben og hjemme. Etter en mnd sykemelding henger jeg etter med det meste. Og når energien kom tilbake ble jeg jo helt propell og skulle ta igjen alt med en gang :wink:. Så har fått en liten smell. Men jeg har ikke gitt opp!!
I samtale med lege, fastlegen min her i Norge (han er også homøopat..) skal jeg fortsette med behandlingen fra Sveits. Det vil ta tid, på min søster tok det flere mnd. Han tror det allerede har virka allerede på energien - som jo har vært og er totalt sett vesentlig bedre!! - og at "ting skjer" i kjertelen i og med den er så vond.
Behandlingen min består av Zink, Mangan og Jod + diverse balndinger av hom.medisin, bl. a Bryonia og Lachesis.
Ja, det er riktig at hom.medisin er voldsomt utvanna. Og ingen skjønner vel egentlig hvordan det kan virke. Men har akkurat tatt knekken på en ørebetennelse på sønnen min for n'te gang med Belladonna og Mercurius. Så, det virker... Han tenkte heller ikke så mye når det sto på som verst..
En annen ting jeg vil nevne tilslutt. Elmiger mener at autoimmun hypothyreose som regel blir utløst av et eller annet. Jeg har en klar link til den arvelige typen av Morbus Crohn. Men i tilllegg til det tror han at en psykisk påkjenning i livet mitt har hatt en utløsende faktor (samlivsbrudd). Sånn apropos det psykiske/kognitive.. Slik jeg forsto det påvirket det den "pakken" av behandling som jeg fikk med meg hjem, og han spurte veldig om hvordan jeg hadde det nå. Så jeg har hverken "tenkt meg syk" eller kan "tenke meg frisk", men vi kan bli syke av store påkjenninger og blir lettere friske når alt er bra - slik
han utøver sitt yrke.
Lona