Sv: Guggul og efedrin stimulerer omdannelsen af T4 til T3
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Hvad med 7-keto til dette formål?
Nej Nielsigne. 7-KETO hører til en helt anden boldgade.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Bastian
Dette(San T3) tror jeg desverre ikke er tillatt solgt i Norge. Ser gymgrossisten.com selger bare i Sverige og jeg vet at det er å få i Danmark. Eller er det andre som sitter på annen info ?
Jeg ved at visse Guggul-produkter kan købes i Norge. "T3" har jeg ikke set i nogen af norske netbutikker, men da det hverken er steroid eller på anden måde et anabolsk stof, er det ikke til at forstå hvis det skulle blive forbudt?
Skal stikke innom en butikk og spørre en dag, men dette er hva jeg fant på trim.no ang Thermo X:
Fra trim.no:
"Innholdet i Thermo X ble oppdaget da leger fant amfetamin og benzodiazepiner i urinprøven til en kvinne i 40-årene som gikk til behandling for rusmisbruk og hadde kjøpt slankekapslene i en helsekostbutikk. I en grundigere analyse fant legene også innholdsstoffet i Valium (diazepam), Rivotril (klonazepam) og efedrin i kosttilskuddet."
Kanskje like greit å være litt forsiktig med hva man putter i seg ;)
Hej igen :-)
Jeg fandt SAN T3 på denne side: svenskkosttilskud dot dk. De tager kr. 139, - for en dåse med 90 kapsler + 50 kr. i fragt til Danmark. Jeg har bestilt en dåse og glæder mig til at se om det er så godt, som jeg håber - at det kan øge omdannelsen af T4 til T3.
vink11
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Nej Nielsigne. 7-KETO hører til en helt anden boldgade.
Nå for pokker :mrgreen:
Der er vist noget, jeg er løbet sur i her. Jeg syntes jo ellers, 7-keto skulle være så godt for dannelsen af t3 :? Men må læse på lektien igen. Tak for svar.
Buskhult:
Jeg er nysgerrig efter at høre hvordan det går med dit SAN T3 projekt, Har det nogen effekt?
Hej FruStration : - )
Jo, jeg synes bestemt det har en gavnlig effekt - forstået på den måde, at jeg synes, jeg har det godt - og har langt mere energi. Jeg lader mig ikke længere så let slå ud!
Jeg kombinerer SAN T3 med et komplet mineral produkt med (bl.a. krom, kobber, selen, kalk etc.) - noget, jeg blev inspireret til efter at have læst “Den tilbageholdte viden om helbredelser” af Robert Curdorf. Derudover spiser jeg fiskeolie og vitaminer. Så det er svært at sige præcis - hvad der er hvad - men resultatet er godt : - )
Jeg har fundet flere netbutikker, hvor man kan købe SAN T3 lignende produkter - blandt andet naturoghelse dot dk - helseforretningerne sælger typisk et produkt hvor guggul er blandet med nogle pebre - jeg har dog ikke selv prøvet dette.
Kh
Buskhult
Lyder godt.:)
Så vil jeg i hvert fald forsøge mig med enten SAN T3 eller helsekost-guggul. Utroligt hvor mange ting man skal teste og afprøve fordi man ikke kan få lidt gris ... men dejligt at du føler en effekt af SAN T3, selvom noget af det måske skyldes dine andre kosttilskud. Det kan jo også være, at det er kombinationen der virker? Jeg tager også selv ca. de samme tilskud som dig, og jeg synes lidt jeg mangler en effekt, så ... guggul ryger på min testliste. :)
Update:
Jeg har endnu ikke testet dette - har prioriteret køb af Thyroid-S højere, men nu hvor vi nærmer os lønningsdag tror jeg at det skal prøves. Jeg tror at min konvertering fra T4 til T3 er dårlig (de sidste år på eltroxin har i hvert fald været mindre morsomme), og kunne denne boostes så ville jeg vel kunne nøjes med mindre mængde Thyroid.
Eftersom jeg er i en opstart på Thyroid og har klokket lidt i det og derfor er i gang med nedjustering af dosis, tror jeg dog at jeg venter til jeg har ligget på fast dosis i en måneds tid, så jeg kan bedømme effekten. Lyder det dumt?
Men uanset hvad, så skal det købes nu når pengene er der - ellers bliver de bare brugt på noget andet.
Dersom du mistenker dårlig konvertering - har du fått kontrollert
- sink
- selen
?
Og for opptaket sin del:
- dvitamin
?
Videre mistenker man at også jern (ferritin) og magnesium(mener jeg å huske) påvirker stoffskiftet "på en eller annen måte"...
smgj: Jeg har ikke fået testet noget som helst - ud over de irrelevante prøver altså. I følge lægen så stammer min træthed, mine smerter, min bomuldshjerne, min depression, min ustabile menstruation osv. nemlig fra min overvægt. Og min overvægt skyldes at jeg spiser forkert og motionerer for lidt. Det har INTET med mit stofskifte at gøre, det er nemlig aldeles velreguleret med eltroxin. TSH på 6.3 er aldeles glimrende, siger han. Det er det eneste han måler og regulerer efter.
Jeg spiser selv zink, selen, d-vitamin, magnesium og meget andet - i pæne mængder. Men jeg får aldrig lov at få testet om jeg mangler, for jeg er jo ikke syg. :|