Sv: Vil noen se på dette? Dobbelsjekk..
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Det likner jo litt dette.
Når de kikket ned i halsen min sa de - du er rød i halsen, røker du ?
Men du er igang, og det er jo det viktigste.
Det gjør jo ikke noe at du nevner at din TSH er 5 da.
Men de andre prøvene som er nevnt bør du jo også få tatt da.
Jeg skal skrive opp det du har nevnt av prøver som jeg burde ta. Også håper jeg virkelig å komme meg opp av denne grøten her :-) For jeg føler det, siden jeg er sykemeldt og ikke i jobb. Legen er kanskje ikke så dum , siden hun sykemeldte meg.:-)
Hvordan har du det nå? Etter alle rundene du har tatt? Håper du lever et liv uten så mange symptomer! Og takk for at du bruker tiden din til å opplyse folk her inne. Men ikke vær for mye her da :-)
Sv: Vil noen se på dette?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Joohoo
Her er jeg igjen, fikk utskrift av legen...
S-Anti-TPO <35 (<35)
S-Fritt T3 5,o (2,3 -5,7)
S-Fritt tyroksin 11,4 (9,0 - 22,0)
TSH: 5,6
HB: 14,5
Ferritin: 37
B12: 347
Legen sa at det var TSH som var for høy, men resten normalt.
help1
Min tsh er nå 8 og legen sier det er helt fint og har halvet medisinen... Tror leger har forskjellig skala for hva de synes er "fint" I USA behandler de utifra om TSH e over 2.5-... I norge er allmennoppfatning under 5...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Min tsh er nå 8 og legen sier det er helt fint og har halvet medisinen...
Er det den nye læge, der har halveret medicinen pga. et TSH-tal på 8? desp2
I så fald må du videre og lede efter en anden læge igen! Denne læge er ikke værd at holde på! desp1
Joohoo: T4 er også ganske lav hos deg, synes jeg... Hva angår de andre verdiene dine, kan ikke jeg uttale meg om her.
Og så til Maika: Enig med Anisa: Bytt lege - nå!! Som medisinbruker skal din TSH ligge rundt 1.0, og det er helt vilt at du har fått beskjed om å halvere dosen :shock:
Så dette er ennå et bevis på noen legers mangel på kunnskap om stoffskiftesykdommer :roll:
Lykke til.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Er det
den nye læge, der har halveret medicinen pga. et TSH-tal på
8? desp2
I så fald må du videre og lede efter en anden læge igen!
Denne læge er ikke værd at holde på! desp1
Nei, den gamle:lol:
Har time hos ny fastlege 15mai, så får se hvilken galskap hun nye finner på:shock: Kanskje ikke rart jeg har vanskelig for å stole på leger etter det jeg har opplevd:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...0196#post70196
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
nosy
Joohoo: T4 er også ganske lav hos deg, synes jeg... Hva angår de andre verdiene dine, kan ikke jeg uttale meg om her.
Og så til Maika: Enig med Anisa: Bytt lege - nå!! Som medisinbruker skal din TSH ligge rundt 1.0, og det er helt vilt at du har fått beskjed om å halvere dosen :shock:
Så dette er ennå et bevis på noen legers mangel på kunnskap om stoffskiftesykdommer :roll:
Lykke til.
1?:shock:oi! Så lov har vel ikke TSHn min vert siden jeg før unnfangelsen, da jeg enda bare var en tanke i universet:eek:help1:lol:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
maika
Håper virkelig den nye legen din er flink og bra på alle måter. Og ikke minst hyggelig og tar deg på alvor.
Det fortjener du virkelig!
Stor klem kram1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Carro
Håper virkelig den nye legen din er flink og bra på alle måter. Og ikke minst hyggelig og tar deg på alvor.
Det fortjener du virkelig!
Stor klem kram1
Åååh, tusen hjertelig kys1kram1takk, det var kjempesnilt sagt