Jeg har gått på både levaxin og Liothyronin siden februar 2004.
Printable View
Jeg har gått på både levaxin og Liothyronin siden februar 2004.
Da er ikke jeg den rette til å gi råd. Kanskje du må over på Armour, men her håper jeg n`Finn eller Nora vil gi råd etter hvert. Lykke til :D jeg forstår frustrasjonen (sikkert en fattig trøst).
Takker for trøsten :-) n'Finn nevnte at han gikk ned når han begynte på Armour. Kanskje jeg må prøve det.
Har noen erfaring med å bytte til Armour? Jeg tenker på om man må trappe ned på gammel medisin før man begynner på Armour? Eller er det bare å bytte fra den ene dagen til den neste? Andre ting?
Teoretisk sett behøver man ikke trappe ned så mye når man før har tatt liothyronin.
Det er fordi når man går over fra thyroxin alene vil fremdeles ha like mye thyroxin i blodet neste dag, halveringstiden her er rundt 4 dager, og da vil en stor t3-dose da komme på toppen av det man har i blodet fra før av t4.
Du tar 200 µg t4 og 20µg t3 nå.
Da skulle du vel kunne tåle en overgang.
Jeg prøvde engang litt Armour noen dager, og fant ut at det ikke virker helt nøyaktig lik levaxin og liothyronin, jeg mistenker at t3 i armour er noe sterkere.
Teoretisk sett burde du kunne gå over til 2 grain armour som har 18 µg t3.
Da må du kanskje teoretisk sett ta 125µg t4 i tillegg. Teoretisk sett.
Men på thyroid about com forumet sier lymegirl at man starter en uke på 1 grain, og en uke på 2 grain, og så øker sakte.
Noen må ha t4 i tillegg, men noen ikke. Noen klarer seg med ft4 langt nede men med ft3 langt oppe samidig.
Men hva er blodprøvene dine, altså ft4 og ft3?
Og lavt blodsukker kan godt komme av lavt cortisol. Prøv med hydrocortisonkrem på armen, et par cm alle 4 timer i noen få dager og se om det gjør noe forskjell.
nora
Blødprøvene mine er:
T3 4,3
T4 18,9
TSH <0,01
Takk for tipset om hydrocortisonkrem.
min erfaring:
Jeg gikk opp ca 15 kg når jeg begynnte på Levaxin.....gikk opp sakte men sikkert..... :evil: gikk opp dette i kg på ca 8-9 mnd
vekten stoppet opp da jeg begynnte på Armour..Har nå gått ned ca tre kg,men det har jo sikkert mye med at jeg har mer overskudd til og trene og gå turer o.l...