:oops: Den mage"saken" kjenner jeg meg igjen i óg. Jeg har ikke fått sjekket binyrer, men tenker jeg skal "forlange" Armour om det går an.
Akkurat hva skal jeg si til legen?
Printable View
:oops: Den mage"saken" kjenner jeg meg igjen i óg. Jeg har ikke fått sjekket binyrer, men tenker jeg skal "forlange" Armour om det går an.
Akkurat hva skal jeg si til legen?
Brødeig?
Jeg så ut som en som hadde svelga en vannmelon eller noe.
Men følelsen var værst. Konstant oppblåst.
Akkurat hva man skal si er vel litt ettersom hva som ikke funker å sånn. Et argument som det skal tas hensyn til er om Levaxinen medfører utilbørlige bivirkninger eller har u-tilstrekkelig effekt.
Å si at oppblåst mage er et sikkert symptom på hypo er vel å strekke strikken noe langt....Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Det er vel kanskje litt forenklet, ja.
Det er "vanlig" at mange får magetrøbbel. Ved hypo er det vanligst med hard mage og forstoppelse, ved hyper er det diaré.
Men så er det noen av oss med hypo som får løs mage, og får symptomer som kan minne om f.eks. cøliaki. Selv har jeg dager hvor jeg løper (og det fort!) 10-15 ganger om dagen. Endokrinologen sa at det var ikke regelen, men "noen" er sånn, og hos meg var magen alltid et første symptom på synkende form, deretter begynte jeg å sove mer. Mye mer. Og så kom resten av symptomlista i tur og orden.
På Armour er det bedre og sjeldnere, men ikke helt bra (ja, jeg er sjekket for diverse intoleranser og cøliaki og slikt, og har ikke noe sånt).
Også har du sikkert noen med helt grei mage uansett. Vi finnes i alle farger...
Jeg strekker ikke strikke noe langt nei.
Jeg tenker ikke på mageproblemer og sånn men på begrepet "obstipasjon". Det er vel kjent at hypothyreosepasienter får dette. Når medisinen som tilbys ikke fjerner dette er den rett og slett ikke bra nok. Den restituerer heller ikke normal kroppstemperatur, fettforbrenning og treningsretitusjon.
Og jeg kan godt legge til - hos meg - men dette gjelder de fleste jeg snakker med.
http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=5715
http://www.doktoronline.no/section/i...ntryId=2378875
Audhild Løhre skriver i sin bok : * Når det gjelder fordøyelsen og forstyrrelser i mage/tarm, er det vår erfaring at noen får forstoppelse (obstipasjon) mens andre kan ha diare.
Jeg ser dere skriver om stor mage. Herregud, det har jeg også fått. Den er som en stor brøddeig.
Jeg bare vet at dustelegen kommer til å si at blodprøvene er fine, og at det ikke er noe å gjøre. Jeg skal dit på fredag.
Min blei helt fin bare noen uker etter at jeg begynte med Armour.
Jeg veit at mange melder om slike problemer, men en må spørre.
Hvis man spør "har du det fint nå" så er det greiest å svare ja. Bare tanken på å forklare alt det derre enda en gang til er nok til at mange svarer ja.
Og jeg forstår det godt.
Når jeg snakket om min mage og brøddeig så mente jeg en godt hevet brøddeig, sikkert til 4 brød! Og den er "goplete" (ett uttrykk her). Betyr at den ser ut som om den har små hulrom som er fulle av vann. (Jeg skriver feil hele tiden nå, retter hvert ord. Har en dårlig dag).
Til n`Finn: Jeg finner ikke igjen hvor du skrev om morgentemperatur, men jeg målte i dag og den var 36 grader?? Må kanskje måle flere dager? Vekta stiger hg for hg hver dag. Det rabler snart for meg. Skal til lege om 3 uker. Tror ikke jeg holder ut. Ringer kanskje i morgen. Han synes nok at jeg maser, men han er godt betalt. Vet ikke om jeg skal be om Liothyronin eller Armour. For å få det siste må jeg vel være fysisk til stede og slå hardt i bordet. Liothyroninen sitter kanskje løsere?
Jeg er overbevist om at T4 ikke blir omdannet til T3, eller så blir den det, men så går den ikke inn i cellene?? Huff!! :cry:
Har du prøvd "søk" rett over her ?
Ellers står det litt her men du må klikke på de blå linkene :
http://www.mall-net.com/mcs/wilsons.html
Det lønner seg å måle med samme du våkner og skrive på kalenderen eller noe. (husken er vel ikke hva den burde være)?
Når uke aer gått kan du se en slags gjennomsnitt.