Stoffskiftemedisinen din skal virke både på vekta og den basale kroppstemperaturen. Gjør den ikke det, så bytt thyroxintype.
Printable View
Stoffskiftemedisinen din skal virke både på vekta og den basale kroppstemperaturen. Gjør den ikke det, så bytt thyroxintype.
Hei!
Etter at jeg fikk diagnosen på mitt lave stoffskifte (2001) og begynnte på Levaxin, så gikk jeg med ganske mye på bare ett år. (ca 16 kg) Jeg var såååå lykkelig :D Men så snudde alt, også tallskiva på vekta... :cry: Sakte men sikkert så krabbet den litt oppover igjen. (6-7 kg.) Jeg sliter med å gå ned i vekt igjen. Trening og et sunnere kosthold har ikke hjulpet. Det er så fortvilende. Å snakke med fastlegen om dette er håpløst :evil: Legen sier "spis mindre og tren mer..." Jeg blir så forb****
Jeg har aldrig brukt noe annet enn Levaxin.
Det er en del som har gått ned i vekt på thyroid.about.com forumet etter at de prøvde å splitte opp dosen sin til 2x daglig.
Interessant.
http://forums.about.com/ab-thyroid/messages?msg=67834.1
nora
Hei
Jeg tar dosen delt på 2 gang pr dag. Først 1.5 grain Armour på morningen når jeg står opp. Også 1 grain Armour og 25 mcg Levaxin på ettermiddagen.
Fikk beskjed av legen å dele dosen på 2.
Jeg har lagt på meg rundt 12 kg siden jeg begynte med Levaxin for snart et år siden, og vekta går fortsatt opp. :(
Har nå delt opp dosen i 2, og håper det kan hjelpe. Ikke så greit når man ikke greier å trimme særlig mye heller.
Men jeg vil anbefale å kutte ned på karbohydrater allikevel.
De rapporterer om bra resultater på lavkarbo-dietter.
Till på Atkins, noen må til og med ned til 40 karbohydrater om dagen.
Funker forreseten ikke hvis man ikke spiser en del grønnsaker sier noen.
Så egg, fisk, rømme, speilegg og grønnsaker og fet ost kan man fråtse i på Atkins og man blir mindre sulten.
(det er vel det som heter "maule" på norsk? Å ikke spise de hellige potetene? Og brødskiven under pålegget?)
nora