Jeg har plutselig nesten ingen virkning av alkohol etter jeg begynnte på medisiner...
Snodig...
Printable View
Jeg har plutselig nesten ingen virkning av alkohol etter jeg begynnte på medisiner...
Snodig...
Den beskrivelsen kjenner jeg meg igjen i, ja! Det har slått meg i det siste at jeg ofte føler meg som om jeg har ranglet... Eller gått noen dager uten søvn, det har jo omtrent samme effekt.
Og jeg har det også sånn at jeg omtrent ikke får noen effekt av alkohol - de få gangene jeg har drukket alkohol det siste halvåret har jeg blitt helt forundret over å telle opp hvor mange vinglass eller øl jeg egentlig har drukket, for jeg har ikke følt meg beruset i det hele tatt.
Æ har ikke smakt alkohol på over 1,5år - alikevel kjennes det ut som på formen som æ har vært på århundrets største fyllekalas!!!!Formen e i varierende grad fra time til time - dag til dag... :cry:
Fastlegen min sitter bare å himler med øynene når æ forteller han kordan æ har det... Irriterende fyr egentlig.... Han har faktisk også prestert å si at det e psykisk... Ja særlig det ja....
Har gått på levaxin i 1 år nu , men det har ikke hittil hjulpet stort... Den verste tåka har lettet - og æ klarer å lese igjen (ikke for avanserte ting..) Men æ e fortsatt uvel, kvalm, svimmel, ukonsentret, sliten, sliten og atter sliten, motorikken e ikke helt på topp, andpusten (åndenød), trang i halsen, kald og fryser mye - så har æ plutselig feber, klare kun gå korte etapper, klarer ikke trene, jobbe eller noe fornuftig. Presser æ mæ sjøl til å gjøre noe utenom det vanlige sofaopplegget mitt - e æ dårligere i dagesvis etterpå...
Noen som kjenner sæ igjen???
Noen som har nån tips??? (bortsett fra å slå fastlegen min i hodet med boka hypothyreosen og meg...?) :D
Hei Seven !
hadde det slik som deg , men da var jeg underdossert på Levaxin. Har nå funnet riktig dosering etter å ha prøvet og feilet ett par mnd, føler meg bedre-tåka har lettet, ikke anpusten etc.
Lykke til videre :wink:
Hilsen søs
Jeg hadde også slike symptomer som dere, og det blei bare verre og verre - helt til jeg begynte med Armour.
Si det til fastlegen din.
Da kommer`n til å se ut som et dobbelt spørsmålstegn og si at dette veit`n ittno om.
Ddette syns jeg høres ut som klassiske tegn på at Levaxin ikke virker tilstrekkelig ?
seven: En del av symptomene du beskriver kan minne om binyrebarkproblemer - kanskje du burde lese informasjonstråden min om det...?
JA!!! Jeg kjenner meg igjen!
Smaker ikke alkohol lenger, føler med "dødssyk" dagene derpå hvis jeg drikker noe (spesielt ille med rødvin) Har blitt sjåfør for venninnegjengen etter hvert,- og hvem er det som er mest "fyllesjuk" dagen derpå? Jo meg! :x Bare jeg rangler litt ekstra kommer spetakkelet.... (Har til info. også fibromyalgi og jeg har trodd det var derfor...)
Takk for svar dokker!!!
Har lest mye av det du har skrevet Kris og kjenner mæ igjen i mye av det.
Nu venter æ på at æ ska te MR av hodet og nakke - etter det venter en ryggmargsprøve.
Har vært hos endokrinolog - han synes alle mine prøver ser "fine" ut - derfor kan han ikke hjelpe mæ sa han , oxo henviste han mæ videre til nevrolog. Føler at endokrinologen ikke så på prøvene som ble tatt som en helhet, men så på dem enkeltvis og fant dem "grei nok" og innenfor ref.verdiene)
Etter konsultasjon hos nevrologen mente han at det va mine sinnsyke lave B12 verdier som kan ha skadet nervebaner. (myelinkjedene rundt nervebanene) Nevrologen mistenker også at æ har/har hatt en infeksjon av noe slag - muligens epstein barr viruset.
Blir spennede å se ka han finner ut/ om han finn nåkka i det hele tatt??
Hvis ikke blir æ vel stempla som en hypokonder etc....
I mellomtia ska æ presse fastlegen min til å forandre medisineringa mi - gi mæ liothyronin i tillegg til levaxin + at æ ska prøve å selvmedisinere med kortisonsalve for å se om det gjør susen...
:)
Hilsen seven - som fortsatt e med godt mot ( det kunne jo vært så mye værre, sant???)
du burde ta utskrift av noen av debattene her og vise til legen din som sier det er psykisk. jeg fikk og høre det i flere år, fra jeg var ca 16 til ca 23...så ble jeg bare supersinna, gikk til en ny lege og sa at jeg ikke rikket meg før vi hadde funnet ut hva det var eller ikke var.
jeg hadde alle symptomene som deg + ja....var vel ca 14 stk tilsammen fra og til daglig. det var verst i ca ett år, og jeg hadde også sterke synsproblemer- noe som gjorde at studiene gikk rett vest(og dermed fikk maaaaaaaaaaaassssse studielån og ingen vekttall...) var superkvalm hele tiden, svimmel, deprimert, delvis paranoid, kjempenervøs for ingenting osv osv......
oprererte halve skjoldbruskkjertelen vekk, og umiddelbart forsvant kvalmen og synsproblemene. bokstavlig talt umiddelbart!
leste her om liothyronin og gikk til legen da jeg følte formen var kjip til tross for "normale" blodprøver, og det utrolige skjedde:
legen var kjempesnill og sa at det var hva jeg selv følte som var realiteten, ikke noen blodprøver:) og han nevnte faktisk liothyronin før jeg gjorde det:)
og: de virket faktisk på noen timer. har vært litt av og på etter det, men jeg får prøve meg frem slik jeg selv vil:) bytt lege du. forklar ham at vi lever bare en gang, og det er helt poengløst å kaste det vekk på soving døgnet rundt hvis man kan slippe med riktig medisinering. så det så!
Hei hei
Nu har æ prøvd liothyronin sammen med levaxin i snart ei uke. Kan ikke si at æ har hatt noen AHA opplevelser. Har fått litt mer lyst å gjøre noe om dagnen, men er fortsatt like helsikas uvel og sliten av ingenting og kraftløs- så det blir kanskje til mer irritasjon enn nytte den her "lysta" til å gjøre nåkka.. for kroppen nekter å være med på det... foreløpig..forhåpentligvis... :)
Hydrokortison har æ bare brukt en gang- følte ikke no spesielt når den va på???
Venter i spenning påå svarene fra MR , for nu e presset i halsen så sterkt at det e skikkelig vondt å svelge (grue mæ til å spise) og tildels vanskelig å få inn nok luft til tider... Denne gangen vises ikke cysten på yttersia av halsen , sånn som den gjorde sist - så æ e veldig spent på ka det kan være for nåkka....
Forklaringa fastlegen min har gitt mæ hittil e at det e psykisk, og at B12 ofte gjør at man blir tørr i slimhinnene slik at det kan kjennes vondt ut i halsen..
Det blir nesten sånn at æ ønsker at det ska være nåkka helt forferdelig bare for at æ ska få rett og legen feil...Men DET igjen blir for dumt - for det eneste æ ønske e å bli frisk og få ett VANLIG liv igjen.
Før jobba æ masse, trente kickboxing (tok sølv i min første turnering et par mnd før æ ble skikkelig dårlig) _ gud kor æ savne det... Har ikke trent på et år nu og det e trist. Hver dag passerer æ boksesekken min - den henger der til spott og spe... ;)
Jaja det va nok et hjertesukk, kan ikke sette mæ ned å tenke på det æ ikke kan - da blir dagen bare helt for jævlig... Ska heller være lykkelig at æ fortsatt kan ta en tur ut i slow motion med hundan mine. Ska kjøre til en stille, folketom plass kor dem kan springe så mye dem vil , mens æ bare sitt på en stubbe og e til :)
Ha en fin dag dokker!!!!