Jeg syns jeg ser at når dosen er alt for lav så er pulsen lav, men når dosen er litt for lav så kan pulsen være lett forhøyet (10slag).
Litt tidlig å slå fast dette på mine tall, men skal følge dette.
Printable View
Jeg syns jeg ser at når dosen er alt for lav så er pulsen lav, men når dosen er litt for lav så kan pulsen være lett forhøyet (10slag).
Litt tidlig å slå fast dette på mine tall, men skal følge dette.
Mon tro om det er viktig når på dagen levaxinen taes? Nå tar jeg den om kvelden når jeg legger meg.. ville den feks ha bedre effekt, dersom jeg tok den om morgenen før jeg skal på jobb? eller om jeg fordelte dosen utover dagen??
Tar selen også, lurer på det samme ang. den.. Noen som har erfaringer? :o
Dette blit\r jo bare mine fabuleringer.
Sånn teoretisk virker ikke den tabletten du tar før om 2-3uker, så da skulle en ikke tru at tidspunktet er avgjørende for virkningen.
MEN mange melder om økt uro etter tablettinntak og dette er særlig merkbart når kroppen er i ro - som når en har lagt seg for å sove.
Det kan også være en fordel med tablettinntak om morgenen for de glemsomme. De får en sjangs til å huske det iløpet av dagen, og da gjør det ikke så mye.
Jeg gir blod til en blodbank her i byen som jeg bor i i Nederland. Sist gang jeg gikk for å gi blod, ble jeg henvist til blodbankens lege fordi jeg hadde uregelmessig puls. Dette er vistnok ganske så normalt med hypo.
Jeg ble avvist fra blodbanken, ikke pga uregelmessig puls, men fordi jeg har nok med meg selv og lavt stoffskifte og VitB12 problemer. Får gi igjen om ca 6 måneder... :)
Det er noen på thyroid.about.com forumet som tar deler av dosen om kvelden fordi de sover bedre da.
Har ikke prøvd selv.
Men hos normale folk forbrennes fett etc om natten, og hypoer har for lite av det. Noen mener at levaxin om kvelden kan hjelpe med det. Bare en teori.
nora