Legen min maser hele tiden på at han vil ha meg inn på sykehus til undersøkelser, for jeg har så høy senkning. Men jeg vil rett og slett ikke!
Jeg har hatt for høy senkning i mange, mange år nå og lever helt greit med det, så jeg ser ikke det som noe problem overhodet. Det er minst 15 år siden jeg første gang fikk høre at jeg hadde så høy senkning, og har ligget mellom 34 og 54 ved hver eneste måling siden den gangen. Vet ikke hva tallet er pr idag, men det kan da umulig spille noen rolle når jeg ikke føler meg syk? Altså bortsett fra de sykdommene jeg alt har, da.
Jeg har lest at mange faktisk har for høy senkning uten at de feiler noe som helst påviselig, og jeg har slått meg til ro med den senkningen jeg har. Når jeg lever helt greit med det og har gjort det i såpass mange år, hvorfor kan jeg ikke få lov til å fortsette slik? Hadde det vært noe alvorlig som f.eks. kreft, så hadde jeg vel vært død for lengst?
Æsj, jeg blir bare frustrert av denne masinga! Jeg vil ikke inn på sykehus igjen! Jeg vil ikke ha noe med sykehus å gjøre! Dessuten passer det meg ikke å bli innlagt, jeg er nå selvstendig næringsdrivende og har ingen vikar å sette inn. Jeg stoler heller ikke på sykehus, især ikke etter den opplevelsen jeg hadde med Bærum som rotet sånn.
Nei, jeg har det bra nå og det vil jeg ikke få ødelagt!