Sv: Antistoffer mot skjoldbruskkjertelen
Jeg har akkurat fått beskjed av legen at han har funnet en forhøyelse i antistoff som angriper skjoldbukkjetelen, men hva er normalt...? Hvor høyt må det bli før man kan få behandling.
Jeg har over tid vært så sliten sovet veldig mye, helt uten tiltak til å gjøre noe som helst. Bare kald, trøtt sur og gretten. Har til og med bedt om å bli sjekket for alzheimer for jeg
glemmer og er ikke meg selv i det hele tatt. Fikk også helvetesild tidligere i vinter, dette er vel kanskje også et ledd i det her...
Veldig takknemlig for svar.
Hilsen Karin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Karinbac
Jeg har akkurat fått beskjed av legen at han har funnet en fornøyelse..
..eller; HVA :mrgreen:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Karinbac
Jeg har akkurat fått beskjed av legen at han har funnet en fornøyelse..
..eller; HVA :mrgreen:
Det blev vist rettet. :mrgreen: Let at ramme "n" i stedet for "h" på tastaturet. Sker for mig hele tiden. smilja1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Karinbac
Jeg har akkurat fått beskjed av legen at han har funnet en forhøyelse i antistoff som angriper skjoldbukkjetelen, men hva er normalt...? Hvor høyt må det bli før man kan få behandling.
Jeg har over tid vært så sliten sovet veldig mye, helt uten tiltak til å gjøre noe som helst. Bare kald, trøtt sur og gretten. Har til og med bedt om å bli sjekket for alzheimer for jeg
glemmer og er ikke meg selv i det hele tatt. Fikk også helvetesild tidligere i vinter, dette er vel kanskje også et ledd i det her...
Veldig takknemlig for svar.
Hilsen Karin
Hei
Ser at tråden din druknet litt i tastefeilen. :) Sånt skjer, og det var nok ikke vondt ment. Men jeg skjønner at du først og fremst ønsker hjelp og svar. hjerte1
Når det gjelder hva som er normalt antistoffnivå er vel ... at sykehusene opererer med litt forskjellige normalområder utifra hvilken analysemetode som blir brukt. Det beste er at du ber om en utskrift av disse prøvene MED normalområder. Da er det enklere å svare. Uansett - det sunneste antistoffnivået er lett: det er ingen.
Med hensyn til behandling så er det dessverre sånn at mange leger ikke vil behandle før blodprøvene er tydelig utenfor "normalområdene". Enkelte leger vil kunne overtales til å gi "prøvebehandling" dersom symptomene er entydige. Hva som regnes som "entydelig" er dessverre veldig avhengig av den enkelte leges kunnskapsnivå.
Det du refererer av symptomer er ikke ukjent. Dessverre er det også mange andre ting som kan gi liknende symptomer. For å komme igang med en grundig undersøkelse er det viktig at du skriver en symptomoversikt. Videre har mange av oss erfaring med at man må gjennom noen leger før man finner "sin" lege.
Lykke til. (Om du nå svarer på denne tråden så får jeg varsel, og jeg skal forsøke å hjelpe dersom du har flere spørsmål.)