Har ikke sett denne tråden før, og ble så sjokkert da jeg så utfallet av operasjonen din. Men nå puster jeg lettet ut, det var jo supre nyheter til slutt i allefall. Lykke til, Hege!
Printable View
Har ikke sett denne tråden før, og ble så sjokkert da jeg så utfallet av operasjonen din. Men nå puster jeg lettet ut, det var jo supre nyheter til slutt i allefall. Lykke til, Hege!
Vil ikke ødelegge gleden din Hege,men du må nok belage deg på radiojod. Det er svært sjelden at man klarer å fjerne alt kjertelvev ved operasjon. Men radiojoden er ikke noe å grue seg til!! :wink: Kontroll må du gå til hvert år/hvert annet år resten av livet,men man venner seg jo til det og. Grunnen til dette er at cancer thyreoidea har en tendens til å dukke opp igjen etter en del år. Derfor er det superviktig at det blir fjernet alt kjertelvev,slik at thyreoglobulinprøvene er til å stole på. Thyreoglobulin er tumørmarkør for cancer thyreoidea.
Snakket med Radiumhospitalet i dag og dem sa det var mulig jeg ikke tengte mer behandling....... Jeg er nå ganske forvirret. Dem sier en ting og kirurgen en annen.....Sitat:
Opprinnelig skrevet av pandalakris
Nå vil jo scintigrafien vise om det er restvev. Og en thyreoglobulinprøve. Før det kan egentlig ingen uttale seg. Men det er svært sjelden at man får vekk alt kjertelvev ved en operasjon. Jeg har enda ikke hørt om noen som ikke har fått minst en omgang med radiojod. Når skal du inn til radiumen? Og hvem har du snakket med der inne?