En stor klem til deg, ung mor! (Savner noen smilier her...) :wink:
Jeg har skrevet litt mer om dette med å være mamma under innlegget ditt; Blir de påvirket?. Og det er søren meg sikkert at det ikke er enkelt å være mor og samtidig være syk på denne måten. Jeg bor jo til alt overmål alene med sønnen min, og har veldig lite avlastning. Det hender rett som det er at jeg ikke er i stand til å forstå hvordan jeg skal klare å holde meg oppreist til poden er i seng...
Og samtidig som det er ufattelig slitsomt å måtte stå opp, komme seg i klærne, smøre matpakke, sykle av gårde i all slags vær til barneparken, handle, lage mat, vaske hus og klær og alt det der som skal til for å holde hjulene i gang når man har små barn - så er det også sånn at jeg nesten ikke tør tenke på hvor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde hatt ham å ta vare på... På en måte er det han som holder meg i gang; som blir motoren i livet mitt og sørger for å dra meg gjennom dagene. Og det er jo egentlig himla urettferdig; et sånt ansvar burde han få slippe... :(
Og du; jeg kom på noe når du sa det om svimmelhet. Du sier ikke noe om hvordan den svimmelheten arter seg: Blir det verre når du legger deg ned, beveger hodet brått eller holder hodet i bestemte stillinger? Har du lagt merke til om du får noen raske øyebevegelser samtidig som svimmelheten utløses? I så fall kan det tenkes at du har det som kalles 'benign posisjonell vertigo' (BPV) - eller 'godartet stillingsavhengig svimmelhet'. Det skyldes rett og slett at noen krystaller eller annet rusk har lagt seg til på feil steder inni balanseorganet i mellomøret, og det kan lett behandles med noe som kalles 'Epleys manøver'. Se her for mer informasjon:
http://www.lommelegen.no/art/art2169.asp
Og se her for en fullstendig forklaring på hvordan det kan behandles:
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm
Den siste siden her kan være grei å ta med til fastlegen hvis du tror det kan være det som feiler deg - og han/hun aldri har hørt om BPV før...
God bedring - håper du finner ut av det! :D