Ahh - det er derfor de er så fulle av vigør.
Skal prøve en overdose Neo-Merc. eller noe trur jeg.
Printable View
Ahh - det er derfor de er så fulle av vigør.
Skal prøve en overdose Neo-Merc. eller noe trur jeg.
http://www.diskuteket.no/images/smiles/LOL.gif
Jeg tror jeg skal gjøre et forsøk på å inndra hydrokortisonen og heller legge ut noen effektive preventiver, jeg. :D
Er det forresten noen som har funnet noen lure løsninger på papirtigrene? Altså de enorme haugene med aviser, ukeblader, bøker, mer eller mindre viktig post, og betalte og ubetalte regninger som jeg aldri får sortert?
Preventiver har jeg ikke tenkt på enda de formerer seg i rekordfart :lol:
Papirhauger? Nesten et uoverkommelig prosjekt. Betalt regninger hiver jeg i et plastnett. Blader blir bare begynt på, så nå slutter jeg å kjøpe. Huff...det flyter rundt meg her. Helt umulig å få satt papirer i system. Jeg trenger kurs og hjelp. :roll:
For å bli litt alvorlig igjen; har noen av dere forsøkt FlyLady?
Jeg startet så vidt på det for et års tid siden, men så ble jeg skikkelig syk, og så har det bare blitt liggende... Men det er faktisk et ganske lurt opplegg, for meg i hvert fall. Det går ut på at du får veldig konkrete oppgaver i huset, flere ganger pr. dag, som skal ta maksimalt 15 minutter å gjøre. Det første du skal gjøre er å polere oppvaskkummen din - og det høres litt patetisk ut, men faktisk smitter det, altså!
Jeg polerte vasken min første kvelden, og før jeg visste ordet av det hadde jeg ryddet og vasket hele kjøkkenbenken - og til og med pusset og oljet den! :shock:
(Jeg vet at det finnes en norsk gruppe også - skal prøve å spore opp en link dersom det er interesse for det!)
Aha! Jeg heiv mine preventiver under sofaen for lenge siden. Selvsagt gror det veldig under sofaen nåtildags. Preventivene jeg hadde, hadde kort gjenstående holbarhetstid allerede når de ble anbragt der. Trolig var det derfor de havnet der. Og det er lenge siden de havnet der. :cry:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Yvette
De har ligget der så lenge at de ikke har noen preventiv effekt lengre. Hybelkaniner har derfor lett match hos meg. :oops:
Den Fly-greia di kris - den trenger jeg virkelig. Leste litt på den engelske utgaven og tror dette kan være noe for meg. Så hvis du finner noe på norsk er det supert :D Jeg er ikke i stand til å organisere meg selv så pass at jeg greier å holde rent et hus lenger. Merkelige greier dette. Hvorfor vasker jeg ikke i stedet for å trimme?? Når energien er der allikevel mener jeg.
Husvask, matlaging, baking, stryking av klær, klær inn og ut av vaskemaskinen...osv... er et utrolig pes.
Hmmm.... :wink:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Jon
Og så fikk jeg til Quote for 1.gang!! :idea: Når tror jeg at jeg aner systemet. Mulig det var ren flaks. :D
Laget en egen tråd om FlyLady, jeg:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=124
De siste dagene har jeg foret mine små husdyr under sofaen med enda mindre husdyr, nemlig maur. Hadde maurinvasjon i hele leiligheten i forrige uke! :-(Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
La ut digre porsjoner maurkverk rundt hele huset og sprayet med maurmiddel inne. Nå detter det noen få innom hver dag, men heldigvis blir det færre. Jeg håper de blir borte for nå er jeg grundig lei av å få maur i hodet, maur på skrivebordet, maur oppover buksebeinet, maur i kattematen osv. Trodde jeg skulle bli smårar!
http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a136.gif
Tok sin tid før jeg kom meg tilbake til disse sidene. Hadde glemt å legge den i favoritter, men jeg fann den til slutt.
Min historie er ikke så lang akkurat.
Fikk samme fastlege som mor mi for 4 år siden. Han tok med en gang prøver for å sjekke stoffskiftet mitt. Startet med å få 0,5 mg thyroxin. Det har økt gradvis og sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om å øke til 200 mikrogram levaxin.
Fikk da også høre at prøveresultatene var helt på trynet så de lurte virkelig på hvordan jeg følte meg. Måtte si at jeg føler meg helt fin. Bortsett fra ekstremt tørt hår så fungerer jeg kjempefint. Før kom jeg hjem fra jobb og sov til dagen etter jeg skulle på jobb igjen, men nå er jeg full av energi. Trener og fokuserer på sundt kosthold. Føler meg rett og slett frisk jeg... :D
Synd at dere andre plages så veldig. Kan ikke være lett. Vet jo selv hvordan det var å være i elendig form. Håper jeg slipper å havne der igjen.
Har intrykk av at det er mange som har vært hos endokrinolog.. Stemmer det?? Hva er årsaken til det??
Dere som ikke har blitt bedre av levaxin: Viser prøvene at det ikke fungerer eller er det kroppen deres som ikke fungerer, men at prøveresultatene er gode??
Hilsen heithere. :)